DRC skrev:Det här är en parodi. Snart 50 minuter och fortfarande inte en riktig målchans.
Målchanser har vi ju haft. Dock har det inte blivit några mål av dem. Ganska talande att det enda målet är en slumppuck.
Lägg av. Med tanke vad som skapades offensivt så hade 0 mål framåt varit mer rättvist.
Sämst idag? Adam riktigt usel som vanligt, Tambellini som vanligt riktigt dålig, Vejdemo riktigt dålig (som vanligt), Hulström usel, Ljungh kass. Men det får nog ändå bli Robert Ohlsson som i tuff konkurrens får utmärkelsen för kvällens sämsta insats.
Bara ladda om och komma tillbaka mot Rögle! HV och LHC var de två svåra matcherna, jäkligt tråkigt dock att vi slarvar bort det mor fbk och Örebro och hamnar i den här situationen igen. Play in är fortfarande inom räckhåll och jag tror fortfarande vi kan komma dit!
Praetori skrev:
Nej men väl att Lunkan och Price stundvis sett ut som Adam när deras utespelare lirar lika illa som våra.
Det är inte raketforskning direkt.
Moderna hockeymål, skydd och regler är anpassade för att en forward med lite tid, utrymme och skills skall göra mål. Man jobbar till och med aktivt i ligorna för att det skall vara på det sättet.
Vi är usla på försvarsspelet jämfört med förra året (särskilt inledningen på förra säsongen med Säckens zon-hockey) och därmed har båda målvakternas statistik blivit därefter.
Jag säger inte att vi har ligans bästa målvakter men de är långt ifrån så dåliga som folk vill ha det till. Ansvaret ligger inte på målvaktsspelet.
Det är inte raketforskning men uttalandet är helt absurt. Om målvakten inte har ansvar för att ta lösa skott i bra höjd, trots fri sikt och dåliga vinklar, när fan har han då ansvar? Det är dagisnivå på mål 1 och 2. Finns inga jävla ursäkter i världen att släppa dem.
Fint om vi åtminstone kan vinna på lördag men det är långt ifrån säkert. Örebro kommer att gå om både oss och Karlskrona.
Man måste ju tänkt att man var chanslös i den här matchen när man vilar Tellan som gjorde en helt ok insats mot Hv. Finns ingen annan logisk förklaring. Reideborn gör några bra räddningar men blandar och ger för mycket. Vidhåller att jag tycker att han ofta är felplacerad i målet.
Hultström bör bänkas en match eller två för att vakna. Hans spel kostar två mål idag och bidrar till ett sjukt dåligt pp. Tror att Bernhardt har bra mycket bättre procent i PP.
Vad ska väcka laget?
Nyförvärv? Kanske men vi går redan med minus. I så fall en klasspelare som en Thoresen eller liknande och var får man tag i såna.
Sparka en tränare? I såna fall Musse. Nyman är untouchable och Robban är en prestigeförlust för sportcheferna. In med Micke J? Ja tack!
Vet faktiskt inte hur vi ska kunna undgå att bli indragna i bottenstriden. Vi får hoppas på att Leksand trots att de växt inte lyckas vinna tillräckligt mycket.
Ett enda ord summerar säsongen: Fiasko! Vem ska bära ansvaret för det?
Sportcheferna är det enkla svaret.
Kom igen nu, vi har vart uträknade tidigt i säsongen men vi är nu jäkligt nära play in. Vi kan fan inte ge upp nu! Khk är sämst och jag tror Luleå är grymt stressade då det är ett riktigt jävla fiasko om de missar play in nu! Jag tror fan vi kommer klara det här och det hade varit så jävla nice om vi kan göra det på Luleås bekostnad
Benjamin L. Willard skrev:Kom igen nu, vi har vart uträknade tidigt i säsongen men vi är nu jäkligt nära play in. Vi kan fan inte ge upp nu! Khk är sämst och jag tror Luleå är grymt stressade då det är ett riktigt jävla fiasko om de missar play in nu! Jag tror fan vi kommer klara det här och det hade varit så jävla nice om vi kan göra det på Luleås bekostnad
Däremot lyckas kommentatorn vara på en helt annan nivå i negativ bemärkelse. Det var fan det i särklass sämsta med en annars jävligt värdelös och oinspirerad match.