SHL: Linköping - Djurgården 2/2-2017
Re: SHL: Linköping - Djurgården 2/2-2017
Hultström platsar ju inte ens i div 2 med det spel han visar upp just nu. Så fatalt oduglig.
- Lee Harvey Oswald
Härligt att se hur intensiva vi är i slutskedet av matchen, djupt nere i zon, synd bara att det är i den egna
Snälla, ta bara slut, ärke-aids-säsong 16/17
Snälla, ta bara slut, ärke-aids-säsong 16/17
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skönt att han stack och bytte sen också efter den eländiga passningen...Praetori skrev:Dags att bänka Hulta i nästa startuppställning.
Vi är lika effektiva som en påse kattungar... När vår fjärdekedja är den som genererar offensiv säger det alldeles för mycket.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
Skickat från min F8331 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Kändes ändå ganska okej efter landslagsuppehållet där i November. Nu är det fan ångest.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Skulle vara intressant och se hans fys-värden efter en sommar där han skötte det själv.Espan86 skrev:Hur svag är hultström egentligen ???!!! Vinner han nånsin en närkamp ?
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Nu känns det ju nästan som vi spelar sämre än vi gjorde under den där usla perioden med massa raka torsk i höstas..jsson skrev:Kändes ändå ganska okej efter landslagsuppehållet där i November. Nu är det fan ångest.
Betydligt svårare matcher nu tyvärr. Både denna och Hv var förlorade redan innan pucken släpptes.jsson skrev:Kändes ändå ganska okej efter landslagsuppehållet där i November. Nu är det fan ångest.
Avgå Jocke.
Jag är så jävla tacksam över att rögle och lif är så jävla kassa. Poängskörden efter novemberuppehållet har verkligen räddat oss. Tack!
I framgång och motgång, Djurgården.
Kan de vara den anledningen som han inte talade om av vilken anledning han blev petad?!136_Djurgårdare skrev:Skulle vara intressant och se hans fys-värden efter en sommar där han skötte det själv.Espan86 skrev:Hur svag är hultström egentligen ???!!! Vinner han nånsin en närkamp ?
Bra brynäs
Bara att stämma med i kören, låt den här säsongen bara ta slut.
Sen så får man ta i starkspriten för att glömma att vi kommer stå här med samma lag och njuta av Musses bländande offensiv ett år till...
Kill me.
Sen så får man ta i starkspriten för att glömma att vi kommer stå här med samma lag och njuta av Musses bländande offensiv ett år till...
Kill me.
Eller Jetlag... ser ju helt sömnig ut i intervjuernaEspan86 skrev:Kan de vara den anledningen som han inte talade om av vilken anledning han blev petad?!136_Djurgårdare skrev:Skulle vara intressant och se hans fys-värden efter en sommar där han skötte det själv.Espan86 skrev:Hur svag är hultström egentligen ???!!! Vinner han nånsin en närkamp ?

Senast redigerad av Dusinator den 2017-02-02 21:16:14, redigerad totalt 1 gånger.
Nej men väl att Lunkan och Price stundvis sett ut som Adam när deras utespelare lirar lika illa som våra.B.I.B.A skrev:Jag gick på vad du skrev. Där du antyder att det är vårt försvar som gör att våra målvakter ser ut att vara sämre än Price och Lundqvist.Praetori skrev:Jag skrev "Till och med". Läsförståelse? För jag antar att du inte är oärlig nog för att försöka misstolka med mening.B.I.B.A skrev:Ja det är väl ganska självklart att han ska ta både mål 1 och 2? Mål 3 är inte hans fel, men matchen är ju i princip körd när han försatt oss i det läget. Även om vi skulle ha förmågan att göra två mål framåt så är det klart det känns hopplöst för utespelarna när han upprepat släpper enkla puckar och inte utstrålar någon sorts trygghet överhuvudtaget.Praetori skrev:Menar du på allvar att han borde tagit mer än 2-0 målet? I så fall kan vi ju skita i backar och defensiv för en målvakt enligt sådana förväntningar bör ju kunna ta puckar oavsett om denne är helt skymd, har motståndare i knät eller motståndarna får 10sek på sig med målvakten.B.I.B.A skrev:Precis detta jag pratar om. Kommentatorn jublar över Adams insats för att han "håller oss kvar i matchen". Välförtjänt beröm. Verkligen.
Det är fyra fem skott till som lätt kunde varit mål. Jag tycker inte att värvningen av Adam var bra men det måste ju finnas rim och reson på kritiken.
Våra utespelare är borta och köper korv tillsammans i defensiven. Hade jag varit Tellan eller Adam hade jag sagt upp mig på dagen. Det går inte att spela målvakt om man ensam skall stå för försvarsarbetet.
Till och med keepers som Lunkan eller Price har sett ut som Adam eller Tellan under omgångar då resten av laget inte gör sitt jobb.
Tellan och Mantas förra året såg gedigna ut för att Säcken basade, inte för att de var groteskt mycket bättre än Tellan och Adam är nu.
Det går att peka ut problemen eller hitta på ursäkter. Jag gör det förstnämnda.
Kul dock att du jämför honom med Lundqvist och Price. Du hade passat bra som sportchef.
Adam har släppt tre varav en han möjligen kunde knipt. Men sen har han tagit fyra-fem stycken som borde varit mål så just ikväll så här långt tycker jag inte det är någon skugga över honom.
Det är inte raketforskning direkt.
Moderna hockeymål, skydd och regler är anpassade för att en forward med lite tid, utrymme och skills skall göra mål. Man jobbar till och med aktivt i ligorna för att det skall vara på det sättet.
Vi är usla på försvarsspelet jämfört med förra året (särskilt inledningen på förra säsongen med Säckens zon-hockey) och därmed har båda målvakternas statistik blivit därefter.
Jag säger inte att vi har ligans bästa målvakter men de är långt ifrån så dåliga som folk vill ha det till. Ansvaret ligger inte på målvaktsspelet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.