SHL: Linköping - Djurgården 2/2-2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Linköping - Djurgården 2/2-2017

Inlägg av Praetori »

B.I.B.A skrev:
Praetori skrev:
B.I.B.A skrev:Precis detta jag pratar om. Kommentatorn jublar över Adams insats för att han "håller oss kvar i matchen". Välförtjänt beröm. Verkligen.
Menar du på allvar att han borde tagit mer än 2-0 målet? I så fall kan vi ju skita i backar och defensiv för en målvakt enligt sådana förväntningar bör ju kunna ta puckar oavsett om denne är helt skymd, har motståndare i knät eller motståndarna får 10sek på sig med målvakten.

Det är fyra fem skott till som lätt kunde varit mål. Jag tycker inte att värvningen av Adam var bra men det måste ju finnas rim och reson på kritiken.
Våra utespelare är borta och köper korv tillsammans i defensiven. Hade jag varit Tellan eller Adam hade jag sagt upp mig på dagen. Det går inte att spela målvakt om man ensam skall stå för försvarsarbetet.
Till och med keepers som Lunkan eller Price har sett ut som Adam eller Tellan under omgångar då resten av laget inte gör sitt jobb.
Tellan och Mantas förra året såg gedigna ut för att Säcken basade, inte för att de var groteskt mycket bättre än Tellan och Adam är nu.
Ja det är väl ganska självklart att han ska ta både mål 1 och 2? Mål 3 är inte hans fel, men matchen är ju i princip körd när han försatt oss i det läget. Även om vi skulle ha förmågan att göra två mål framåt så är det klart det känns hopplöst för utespelarna när han upprepat släpper enkla puckar och inte utstrålar någon sorts trygghet överhuvudtaget.

Det går att peka ut problemen eller hitta på ursäkter. Jag gör det förstnämnda.

Kul dock att du jämför honom med Lundqvist och Price. Du hade passat bra som sportchef.
Jag skrev "Till och med". Läsförståelse? För jag antar att du inte är oärlig nog för att försöka misstolka med mening.

Adam har släppt tre varav en han möjligen kunde knipt. Men sen har han tagit fyra-fem stycken som borde varit mål så just ikväll så här långt tycker jag inte det är någon skugga över honom.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

DRC skrev:Det här är en parodi. Snart 50 minuter och fortfarande inte en riktig målchans.
Riddervalls lilla flip då, den hade ju blivit årets mål. ..

Skickat från min F8331 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Vem är Emil Larsson??????
Splitzen

Inlägg av Splitzen »

daaviid skrev:Vem är Emil Larsson??????
Haha han är så jävla snurrig asså
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

sauron skrev:
DRC skrev:Det här är en parodi. Snart 50 minuter och fortfarande inte en riktig målchans.
Riddervalls lilla flip då, den hade ju blivit årets mål. ..

Skickat från min F8331 via Tapatalk
Noll självförtroende.. såg mustonens mål mot ksrlskrona i pausen från ungefär samma vinkel.. upp i nättaket bara..
daaviid

Inlägg av daaviid »

Splitzen skrev:
Haha han är så jävla snurrig asså
Minst sagt. Han är den enda behållningen ikväll. Om det nu är positivt för hans egen del.

Visste inte att vi hade lyckats värva nytt.
Wishes

Inlägg av Wishes »

Nån som Jocke har spelat med
Stolt, men aldrig nöjd
Praetori

Inlägg av Praetori »

Målchanser har vi ju haft. Dock har det inte blivit några mål av dem. Ganska talande att det enda målet är en slumppuck.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Vem fan är Holmström? Tydligen har han tagit Högges plats.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Dags att bänka Hulta i nästa startuppställning.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Praetori skrev:
B.I.B.A skrev:
Praetori skrev:
B.I.B.A skrev:Precis detta jag pratar om. Kommentatorn jublar över Adams insats för att han "håller oss kvar i matchen". Välförtjänt beröm. Verkligen.
Menar du på allvar att han borde tagit mer än 2-0 målet? I så fall kan vi ju skita i backar och defensiv för en målvakt enligt sådana förväntningar bör ju kunna ta puckar oavsett om denne är helt skymd, har motståndare i knät eller motståndarna får 10sek på sig med målvakten.

Det är fyra fem skott till som lätt kunde varit mål. Jag tycker inte att värvningen av Adam var bra men det måste ju finnas rim och reson på kritiken.
Våra utespelare är borta och köper korv tillsammans i defensiven. Hade jag varit Tellan eller Adam hade jag sagt upp mig på dagen. Det går inte att spela målvakt om man ensam skall stå för försvarsarbetet.
Till och med keepers som Lunkan eller Price har sett ut som Adam eller Tellan under omgångar då resten av laget inte gör sitt jobb.
Tellan och Mantas förra året såg gedigna ut för att Säcken basade, inte för att de var groteskt mycket bättre än Tellan och Adam är nu.
Ja det är väl ganska självklart att han ska ta både mål 1 och 2? Mål 3 är inte hans fel, men matchen är ju i princip körd när han försatt oss i det läget. Även om vi skulle ha förmågan att göra två mål framåt så är det klart det känns hopplöst för utespelarna när han upprepat släpper enkla puckar och inte utstrålar någon sorts trygghet överhuvudtaget.

Det går att peka ut problemen eller hitta på ursäkter. Jag gör det förstnämnda.

Kul dock att du jämför honom med Lundqvist och Price. Du hade passat bra som sportchef.
Jag skrev "Till och med". Läsförståelse? För jag antar att du inte är oärlig nog för att försöka misstolka med mening.

Adam har släppt tre varav en han möjligen kunde knipt. Men sen har han tagit fyra-fem stycken som borde varit mål så just ikväll så här långt tycker jag inte det är någon skugga över honom.
Jag gick på vad du skrev. Där du antyder att det är vårt försvar som gör att våra målvakter ser ut att vara sämre än Price och Lundqvist. Jag kollar ganska mycket på NHL och kan inte minnas att jag sett en målvakt spela så genomuselt som Adam gjort under denna säsongen och sedan försvarats med att "försvaret hjälpte honom inte". Hade det varit NHL så hade spelaren och ledningen fått konstant kritik av media om spelaren höll så låg nivå och fick fortsatt förtroende. Här räcker det att man gör en TV-räddning eller håller en nolla så är alla tavlor förlåtna. Mål 1 och 2 är inte mål han "möjligen kunde knipt". Det är puckar han ska ta 100 gånger av 100. Det är inga svåra skott alls.

och nej, han har inte tagit 4-5 givna mål idag. Att en räddning ser snygg eller svår ut betyder inte att det hade varit mål annars. Mer sannolikt betyder det att målvakten stått något fel från början och snabbt fått rätta till sitt misstag.

Sen finns det ytterligare två enorma brister i Adams spel som kanske inte varit lika tydliga idag. Det är att han ofta släpper okontrollerade returer och inte utstrålar någon som helst trygghet eller självförtroende. Det smittar av sig på övriga laget när man inte kan lita på sin målvakt.
Avgå Jocke.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Parodi.

Ridå.
25/4-2025
Användarvisningsbild
mawa

Inlägg av mawa »

Linus hultström håller inte ens hockeyallsvensk klass. Fy fan vad kass.
I framgång och motgång, Djurgården.
Espan86
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Espan86 »

Hur svag är hultström egentligen ???!!! Vinner han nånsin en närkamp ?
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Pisslag tack o godnatt åter en sömnlös natt!!!!

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Skriv svar