SHL: Linköping - Djurgården 2/2-2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: SHL: Linköping - Djurgården 2/2-2017

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Nåt mål till i anus så har vi snart lika bra målskillnad som örebro.
Vi kommer ikapp khk men örebro går om oss, härliga DIF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
fullmonty
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av fullmonty »

Tänk åh ha en Casey Wellman i laget (u)

Skickat från min E5823 via Tapatalk
Praetori

Inlägg av Praetori »

B.I.B.A skrev:Precis detta jag pratar om. Kommentatorn jublar över Adams insats för att han "håller oss kvar i matchen". Välförtjänt beröm. Verkligen.
Menar du på allvar att han borde tagit mer än 2-0 målet? I så fall kan vi ju skita i backar och defensiv för en målvakt enligt sådana förväntningar bör ju kunna ta puckar oavsett om denne är helt skymd, har motståndare i knät eller motståndarna får 10sek på sig med målvakten.

Det är fyra fem skott till som lätt kunde varit mål. Jag tycker inte att värvningen av Adam var bra men det måste ju finnas rim och reson på kritiken.
Våra utespelare är borta och köper korv tillsammans i defensiven. Hade jag varit Tellan eller Adam hade jag sagt upp mig på dagen. Det går inte att spela målvakt om man ensam skall stå för försvarsarbetet.
Till och med keepers som Lunkan eller Price har sett ut som Adam eller Tellan under omgångar då resten av laget inte gör sitt jobb.
Tellan och Mantas förra året såg gedigna ut för att Säcken basade, inte för att de var groteskt mycket bättre än Tellan och Adam är nu.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
EspenK

Inlägg av EspenK »

1. Reideborn är konstant felplacerad och räddar till 90% bara de puckar som skjuts på honom.
2. Jämför Linköpings tempo i pp och hur deras spelare byter plats med vårat där endast backarna rör sig. Så lätt att markera bort.
3. Se hur Linköping letar sig in i skottsektorn hela tiden. Vi är i hörnen igen. Undantag Brodin och Lundh.
4 . Vejdemo ska inte centra för hundrade gången. Han ska spela vinge med Ljungh och Possler. Då har vi två kedjor. Just nu drar Tambellini och Ikonen ner var sin kedja.
5. Är det inte befogat att sparka Reideborn efter den hör matchen och ta in vem som helst så vet jag inte vad Jocke och Tjomme gör på sina positioner. Cut your losses!
6. Vi möter ett bättre lag men sättet vi förlorar på är skämmigt på gränsen till pinsamt.
7. Örebro vinner troligtvis. Leksand tar poäng...Luleå vinner?
Bra omgång!!!!
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Bra av ollas och kollegan stå 1m på sidan av LHC-killen framför mål vid 3-1, ska vi gnälla på Adam där ska fan 100 kilos-backarna få sig en skopa spya för att inte städa undan framför mål
Användarvisningsbild
Frasse
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

#10 skrev:Bra av ollas och kolegan stå 1m på sidan av LHC-killen framför mål vid 3-1, ska vi gnälla på Adam där ska fan 100 kilos-backarna få dig en skopa spya för att inte städa undan framför mål
Låter man en motståndare stå och skymma vår keeper i pp så har man verkligen inte gjort sitt jobb som back.
Vet inte vad 73 håller på med vid 3-1 målet, står två meter till höger om den spelare han skall markera.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
lkpgsödra

Inlägg av lkpgsödra »

"Första är en skymning... lite tveksam"

Huh? Ser vi samma match eller? Pajen skymmer inte Reideborn på Littles mål och den är inte tveksam. Visst att liknande dömdes bort i Örebromatchen, men det är snarare så att det målet var felbedömt.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Frasse skrev:
#10 skrev:Bra av ollas och kolegan stå 1m på sidan av LHC-killen framför mål vid 3-1, ska vi gnälla på Adam där ska fan 100 kilos-backarna få dig en skopa spya för att inte städa undan framför mål
Låter man en motståndare stå och skymma vår keeper i pp så har man verkligen inte gjort sitt jobb som back.
Vet inte vad 73 håller på med vid 3-1 målet, står två meter till höger om den spelare han skall markera.
Ollas har inte fått det att stämma denna säsong verkar det som. Det ser tungt ut och det går långsamt där ute.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.

Inlägg av #10 »

Magnutz skrev:
Frasse skrev:
Ollas har inte fått det att stämma denna säsong verkar det som. Det ser tungt ut och det går långsamt där ute.
Fast det inte stämmer så kan man ju putta till en spelare som står still 1m bredvid iaf..

Inlägg av #10 »

Bra Brodin, du missade lite bara
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Praetori skrev:
B.I.B.A skrev:Precis detta jag pratar om. Kommentatorn jublar över Adams insats för att han "håller oss kvar i matchen". Välförtjänt beröm. Verkligen.
Menar du på allvar att han borde tagit mer än 2-0 målet? I så fall kan vi ju skita i backar och defensiv för en målvakt enligt sådana förväntningar bör ju kunna ta puckar oavsett om denne är helt skymd, har motståndare i knät eller motståndarna får 10sek på sig med målvakten.

Det är fyra fem skott till som lätt kunde varit mål. Jag tycker inte att värvningen av Adam var bra men det måste ju finnas rim och reson på kritiken.
Våra utespelare är borta och köper korv tillsammans i defensiven. Hade jag varit Tellan eller Adam hade jag sagt upp mig på dagen. Det går inte att spela målvakt om man ensam skall stå för försvarsarbetet.
Till och med keepers som Lunkan eller Price har sett ut som Adam eller Tellan under omgångar då resten av laget inte gör sitt jobb.
Tellan och Mantas förra året såg gedigna ut för att Säcken basade, inte för att de var groteskt mycket bättre än Tellan och Adam är nu.
Ja det är väl ganska självklart att han ska ta både mål 1 och 2? Mål 3 är inte hans fel, men matchen är ju i princip körd när han försatt oss i det läget. Även om vi skulle ha förmågan att göra två mål framåt så är det klart det känns hopplöst för utespelarna när han upprepat släpper enkla puckar och inte utstrålar någon sorts trygghet överhuvudtaget.

Det går att peka ut problemen eller hitta på ursäkter. Jag gör det förstnämnda.

Kul dock att du jämför honom med Lundqvist och Price. Du hade passat bra som sportchef.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

Brodin framför lättare domarkritik... [WHITE SMILING FACE]️

Skickat från min F8331 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Kommentatorn har lika bra ordning på sina ord som DIF har på sitt passningsspel.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Domarjävel.

Kötta nu!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Det här är en parodi. Snart 50 minuter och fortfarande inte en riktig målchans.
Skriv svar