Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Lerg i Rögle. Om de ryker. Bra kille för andraline.

Bytt ikonen eller tambellini mot honom vilken dag som helst.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

MathiasK skrev:Lucas Ekeståhl Jonsson i Björklöven har tydligen gjort avtryck som lockat till sig intresse från bättre ligor. Ung back med anknytning till Stockholm som har öst in poäng i HA. Låter som en spelare som matchar Djurgårdens kravbild. Någon som vet mer om killen?

Edit: Länk till profil: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=113517
Verkar hamna i Finland enligt madhawk.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Mantas/Reideborn hade ju varit en klar uppgradering mot det vi har nu! Men så klart lär det kanske finnas bättre alternativ på marknaden, och tyvärr lär väl vi ha kvar Adam
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Den enskilt viktigaste pusselbiten nästa säsong blir att fixa till PP. Gör vad som krävs för att det ska bli bättre. Hur många fler poäng hade vi inte haft med säg ~20-25% i stället för våra ynka 12,37% vi har idag.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Stulle skrev:Den enskilt viktigaste pusselbiten nästa säsong blir att fixa till PP. Gör vad som krävs för att det ska bli bättre. Hur många fler poäng hade vi inte haft med säg ~20-25% i stället för våra ynka 12,37% vi har idag.
Räknade på det där tidigare, det är självklart svårt att säga något med säkerhet men 20 pinnar till hade inte varit en omöjlighet om man tittar på de matcher där vi inte haft utdelning och som slutat med uddamålsförlust.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Stulle skrev:Den enskilt viktigaste pusselbiten nästa säsong blir att fixa till PP. Gör vad som krävs för att det ska bli bättre. Hur många fler poäng hade vi inte haft med säg ~20-25% i stället för våra ynka 12,37% vi har idag.
Jag vill ha upp poängsnittet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Örnen

Inlägg av Örnen »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jag vill ha upp poängsnittet.
Och Stulle försöker pinpointa ett område som varit väldigt dåligt som skulle få upp poängsnittet märkbart vid en förbättring.
jaccan

Inlägg av jaccan »

klintan85 skrev:Det skulle vara roligt att se Wikegård i DIF båset igen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... edare-igen
Wikegård kommer in och tar PP då, eller vem som helst som inte är Håkansson.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

jaccan skrev:

+1 tror också att Wikegård skulle funka bra ihop med Robban.

En annan jag tror skulle ge ett rejält lyft istället för Musse är Johan Tornberg.

Det är många matcher vi hade kunnat stänga eller komma in i om vårat PP eller offensiva spel även om det har varit helt OK sen uppehållet klaffat tidigare under säsongen.

Att så många tongivande spetsspelare som tidigare levererat bra knappt ens fått nätkänning eller att Hank och Ahlén de fåtalet gånger blir kvar i zonen talar ju sitt tydliga språk. Tycker det är fantasilöst mestadels i offensiven och i PP har vi inte många varianter och gå på utan går ner i tempo o får 1 eller 2 avslut och dräller på blålinjen var och vartannat. Ofta återkommande.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

Som jag skrev i matchtråd Örebro såg tycker jag absolut att vi har tillräckligt bra individuell kompetens för att ha ett avsevärt bättre PP än vad vi har nu (och har haft hela sässen).
Det sitter i ledarskap, struktur, idé oxh självförtroende.

Ang Musse så är jag mycket tveksam till vad han tillför och får ut.
Tror på Robban, gillar Nyman (av det man sett/hört).

Kanske diskuterats tidigare men den perfekte ass. Coachen för mig, med offensiv inriktning är såklart Espen Knutsen.
Modern tids PP-gud i DIF ihop med Linkan, erfaren tränare, som kört Vålerenga nu i x-antal år.
Borde vara perfekt steg för honom att ta en ass.roll i DIF med huvudansvar för det offensiva!

http://www.eliteprospects.com/staff.php?staff=381
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

South_Exil skrev:Som jag skrev i matchtråd Örebro såg tycker jag absolut att vi har tillräckligt bra individuell kompetens för att ha ett avsevärt bättre PP än vad vi har nu (och har haft hela sässen).
Det sitter i ledarskap, struktur, idé oxh självförtroende.

Ang Musse så är jag mycket tveksam till vad han tillför och får ut.
Tror på Robban, gillar Nyman (av det man sett/hört).

Kanske diskuterats tidigare men den perfekte ass. Coachen för mig, med offensiv inriktning är såklart Espen Knutsen.
Modern tids PP-gud i DIF ihop med Linkan, erfaren tränare, som kört Vålerenga nu i x-antal år.
Borde vara perfekt steg för honom att ta en ass.roll i DIF med huvudansvar för det offensiva!

http://www.eliteprospects.com/staff.php?staff=381
Och han har spelat med Jocke.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag rör om i grytan lite.

I och med att leksand åker ur i år så tycker jag att vi ska sno Johan Porsberger från dem.

Så är det.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

jaccan skrev:

Jag hade nog hellre sett Wikegård som huvudtränare och Ohlsson som assisterande som han var i Frölunda till Rönnberg.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

sensei skrev:Jag rör om i grytan lite.

I och med att leksand åker ur i år så tycker jag att vi ska sno Johan Porsberger från dem.

Så är det.
Det finns många spännande spelare där ute problemet är väl att vi kommer ha typ 2-3 forwardsplatser att fylla och jag tycker att dessa bör vara vassare än Porsberger.

Skulle Rögle, Leksand eller Örebro åka ur så finns det ju intressanta spelare att titta på.
LIF
Piskula
Alsing
Lang

Rögle
Cehlin
Lindbäck
Hedberg

Örebro
Johansson
Viksten
Född till sportchef.
MathiasK

Inlägg av MathiasK »

sensei skrev:Jag rör om i grytan lite.

Så är det.
En god vän från Norrbotten som har spelat mot Porsberger i tonåren menar att han håller på Luleå och att det förmodligen är Luleå som är förstavalet. Har därmed svårt att se att han trots det skulle hamna i Djurgården.
Låst