jsson skrev: Visst, Adam kan göra under nästa säsong som förstamålvakt, men det är på tok för mycket gambling på det.
Det där har jag oerhört svårt att se. Han är inte ens en duglig back-up. Nästan varje gång han har stått har han gjort det svårare för laget att vinna.
Hoppas verkligen det finns en vass målvakt på radarn. Men känns som att man tog in Adam och förutsatte att han skulle göra samma resa som Mantas och bli förstamålvakt. Hoppas jag har fel där.
Lindbäck, Enroth och Mantas är väl de intressanta och någorlunda rimliga alternativen jag kan komma på.
jsson skrev: Visst, Adam kan göra under nästa säsong som förstamålvakt, men det är på tok för mycket gambling på det.
Det där har jag oerhört svårt att se. Han är inte ens en duglig back-up. Nästan varje gång han har stått har han gjort det svårare för laget att vinna.
Hoppas verkligen det finns en vass målvakt på radarn. Men känns som att man tog in Adam och förutsatte att han skulle göra samma resa som Mantas och bli förstamålvakt. Hoppas jag har fel där.
Lindbäck, Enroth och Mantas är väl de intressanta och någorlunda rimliga alternativen jag kan komma på.
Som info kan jag säga att Mantas har ungefär samma siffror i AHL som Adam har i SHL just nu. Så jag tror inte skillnaden är så stor mellan dessa målvakter.
B.I.B.A skrev:Det där har jag oerhört svårt att se. Han är inte ens en duglig back-up. Nästan varje gång han har stått har han gjort det svårare för laget att vinna.
Som sagt, han KAN göra under, även om det inte alls är troligt. Och som jag sa, jag är övertygad om att vi letar en förstemålvakt och inte en backup till Adam som skulle förväntas steppa upp.
Jag gillade verkligen Mantas, men han verkar inte ha imponerat i Barracuda. Lindbäck å andra sidan vore en riktigt bra värvning.
Enligt Mrmadhawk så ska Oscar Alsenfelt ha fått ett bud från Djurgården inför kommande säsong, dock i konkurrens med fyra utländska klubbar samt att Malmö lär vara angelägna om att behålla honom.
Skulle vi lyckas landa Alsenfelt så hade det varit det bästa tänkbara inför kommande säsong. SHL bästa målvakt den här säsongen som dessutom är relativt ung. Att Djurgården budar på målvakter av den kalibern är väl även lite av en bekräftelse att Tellqvist tackar för sig efter säsongen.
Nämns i förbifarten. Vi är ute efter seriens bästa målvakt. Inte för jag tror att det kommer hända men vi kommer nog ha en bra förstamålis nästa säsong.
SHL:s bästa målvakt Oscar Alsenfelt har bud från andra klubbar med ett utgående kontrakt. Enligt källor till MrMadhawk.se handlar det om Djurgården i SHL, samt fyra utländska klubbar, främst i KHL, som vill signa upp Alsenfelt, som dock kommer avvakta Malmös bud, innan han bestämmer sig.
Enligt Mrmadhawk så ska Oscar Alsenfelt ha fått ett bud från Djurgården inför kommande säsong, dock i konkurrens med fyra utländska klubbar samt att Malmö lär vara angelägna om att behålla honom.
Skulle vi lyckas landa Alsenfelt så hade det varit det bästa tänkbara inför kommande säsong. SHL bästa målvakt den här säsongen som dessutom är relativt ung. Att Djurgården budar på målvakter av den kalibern är väl även lite av en bekräftelse att Tellqvist tackar för sig efter säsongen.
Fan du var aningen snabbare! Givetvis är det Tellans sista säsong.Men ändå svårt att se att Alsenfelt hamnar hos oss. Gissar att han går till KHL eller stannar i Malmö. Han är ändå därifrån.
Som info kan jag säga att Mantas har ungefär samma siffror i AHL som Adam har i SHL just nu. Så jag tror inte skillnaden är så stor mellan dessa målvakter.
Finns tveksamheter kring Mantas, absolut. Hans statistik känns inte helt optimal. Samtidigt är AHL och SHL olika ligor och Mantas har tidigare levererat i SHL, till skillnad från Adam. Sen kan man vända på det igen och tänka på att Mantas aldrig gått in i en säsong som förstamålis i SHL. Kan han hantera pressen om vi får en usel start nästa säsong också?
Angående Alsenfelt, som jag inte har jättebra koll på. Visst har han varit otroligt bra under ett par SHL-säsonger, men har han inte också stått för ett par ganska svaga säsonger? Kanske lite riskabelt med en målvakt som har levererat ojämna resultat över tid.
Finns tveksamheter kring Mantas, absolut. Hans statistik känns inte helt optimal. Samtidigt är AHL och SHL olika ligor och Mantas har tidigare levererat i SHL, till skillnad från Adam. Sen kan man vända på det igen och tänka på att Mantas aldrig gått in i en säsong som förstamålis i SHL. Kan han hantera pressen om vi får en usel start nästa säsong också?
Angående Alsenfelt, som jag inte har jättebra koll på. Visst har han varit otroligt bra under ett par SHL-säsonger, men har han inte också stått för ett par ganska svaga säsonger? Kanske lite riskabelt med en målvakt som har levererat ojämna resultat över tid.[/
Jag vill INTE ha Mantas och Reideborn som målvaktsduo nästa år. Två chansningar och ingen tydlig etta.
Lucas Ekeståhl Jonsson i Björklöven har tydligen gjort avtryck som lockat till sig intresse från bättre ligor. Ung back med anknytning till Stockholm som har öst in poäng i HA. Låter som en spelare som matchar Djurgårdens kravbild. Någon som vet mer om killen?
Alla ni som är sugna på Ante och Cehlin. Hela och friska är det kanonvärvningar men deras skadehistorik( i synnerhet Cehlin) kan göra att vi investerar i spets som inte spelar större delen av säsongen.
Tveksamma värvningar i min bok. Sedan förstår jag att man som Djurgårdare är sugen på att ha dessa herrar i laget.