Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Erik I

Inlägg av Erik I »

DIF_Soldier skrev:Vem är denne Santala? Har hört hans namn, men vet inte mycket om honom. Är han den vi söker? Har han känsla för mål? Är han kapabel att lyfta en kedja?
Santala? Är det inte han med "Black Magic Woman"?

(ho ho ho)
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Erik I skrev:
DIF_Soldier skrev:Vem är denne Santala? Har hört hans namn, men vet inte mycket om honom. Är han den vi söker? Har han känsla för mål? Är han kapabel att lyfta en kedja?
Santala? Är det inte han med "Black Magic Woman"?

(ho ho ho)
Santana, min unge vän, men mycket riktigtBlack magic woman :D
Senast redigerad av Bautabröl den 2007-08-23 17:13:37, redigerad totalt 1 gånger.
jensa11

Inlägg av jensa11 »

Angående Linkans vara eller icke vara i dif så tror jag tyvär inte han blir kvar..De är inge bra tecken att han stannar hemma,när grabbarna är iväg och spelar i Finland.Visst,han stannar hemma av personliga själv så de kan vara vad som helst.Men om man kollar på alla fakta så talar de sitt tydliga språk att han vill lämna Dif.

1.Han har en ny agent som hjälpt andra spelare att bryta kontrakt för att åka till Ryssland och spela.

2.Han stannar hemma när övriga laget åker iväg och spelar.
p.g.a personliga "problem".

3.Har säkerligen fått ett riktigt bra erbjudande från nån ryskt lag.

4.Linkan säger inget om att han ska stanna eller inte.Vilket han borde göra om han verkligen ville stanna kunde han bara säga det så att de inte blir en massa spekulationer om varför han stannar hemma.Om jag hade "personliga problem" och de kom upp en massa spekulationer i tidningen om att jag skulle spela i Ryssland,skulle jag dementera de om det inte var sant.Linkan har inte gjort det!Vilket bara kan betyda en sak!Han vill tyvär till Ryssland.

5.Säcken räknade med att linkan skulle åka med och spela.Sen meddelar Linkan till styrelsen att han inte ska åka med och styrelsen meddelar säcken sent kvällen innan laget ska åka iväg att Linkan inte ska med.

De som talar för att Linkan stannar är att han har kontrakt med DIF. Ska DIF släppa honom räknar jag med att styrelsen tar rejält betalt för Linkan så vi kan få in pengar att köpa in en bra back och en klass forward som gör mycket poäng.

Men jag hoppas han blir kvar och styrelsen fixar en bra back och forward till..

Men vad som än händer med Linkan.Så tänker jag aldrig svika DIF.Man födds Djurgårdare och man dör som en Djurgårdare.Vi ger aldrig upp!!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

jensa11 skrev:Men vad som än händer med Linkan. Så tänker jag aldrig svika DIF. Man födds Djurgårdare och man dör som en Djurgårdare. Vi ger aldrig upp!!
Hear, hear! WORD!!! Mycket bra! :D
LiteOn

Ottosson 05-06, Bremberg 07-08

Inlägg av LiteOn »

Någonting är inte rätt då Ottosson tog Time-out 2005-06, Bremberg har ju i och för sig inte tagit nån längre Time-out än, men den kanske kommer.

Detta händer inte lika ofta i andra ES klubbar, någonting är inte rätt i personalpolitiken.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Re: Ottosson 05-06, Bremberg 07-08

Inlägg av Remy Lebeau »

LiteOn skrev:Någonting är inte rätt då Ottosson tog Time-out 2005-06, Bremberg har ju i och för sig inte tagit nån längre Time-out än, men den kanske kommer.

Detta händer inte lika ofta i andra ES klubbar, någonting är inte rätt i personalpolitiken.
Om Ottossons Sambo/fru blir utbränd är det väl ändå inte Djurgårdens fel?
Klart han stöttar henne, då hon är klart viktigare än hockeyn.

Folk måste lära sig att spelarna har personliga liv vid sidan av hockeyn. Varje gång en spelare är sjukskriven så betyder inte det att de sitter och förhandlar med andra klubbar och dylikt.
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2007-08-23 17:07:22, redigerad totalt 1 gånger.
Kojak

Inlägg av Kojak »

LiteOn,

SNÄLLA! Tror du på fullaste allvar att det är pga DIF Ottosson tog Timeout? Jag frågar eftersom du säger att "det inte händer lika ofta i andra föreningar"...

Ottosson har en fru och barn! Hans fru gick in i väggen riktigt ordentligt. Klart som fan Otto tar en timeout då!

Pga DIF? Lägg ner för helvete!
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ottosson 05-06, Bremberg 07-08

Inlägg av Crashmash »

LiteOn skrev:Någonting är inte rätt då Ottosson tog Time-out 2005-06, Bremberg har ju i och för sig inte tagit nån längre Time-out än, men den kanske kommer.

Bra att du vet vad som hände, när till och med Ottosson gick ut och berättade vad som var orsaken.

Är det problem i hv med då? Menar det med Hannula, måste vara något problem i personalen där.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

TSN är dock en tidning. Jag litar inte på tidningar
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Santala är en tvåvägscenter som är lika bra åt båda hållen. Hyfsad skridskoåkare och hyfsade passningar. Av Immonen, Salmelainen och Santala så vore Salmelainen den bästa värvningen då han är den spelartyp vi söker, en målskytt som kan göra mål utan att få mackor serverade av Linkan eller någon annan playmaker.
Bild
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Han sa att han inte hade hört nått ifrån dom i förrgår och nu har han skrivit på? ehh ooookej?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

jensa11 skrev: Om jag hade "personliga problem" och de kom upp en massa spekulationer i tidningen om att jag skulle spela i Ryssland,skulle jag dementera de om det inte var sant.Linkan har inte gjort det!Vilket bara kan betyda en sak!Han vill tyvär till Ryssland.
Om du hade "personliga problem" så skulle du kanske inte orka prata med media för att du mår dåligt. Dessutom är pressen som hökar på dig och ställer alla möjliga frågor som kan få dig att må ännu sämra, något du undviker genom att stanna hemma och ta igen dig.
Säg den glädje som varar
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Han behöver ju inte säga vad hans personliga problem är, det enda han behöver säga är, via ett pressmeddelande så han inte ens behöver prata med en journalist att han inte är på väg till Ryssland. Däremot kan det vara så att han verkligen är på väg dit och har därför inte gjort en dementi.
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Therocket1 skrev:Santala är en tvåvägscenter som är lika bra åt båda hållen. Hyfsad skridskoåkare och hyfsade passningar. Av Immonen, Salmelainen och Santala så vore Salmelainen den bästa värvningen då han är den spelartyp vi söker, en målskytt som kan göra mål utan att få mackor serverade av Linkan eller någon annan playmaker.
Tack, då vet vi. Raka rör som vanligt :)
Säg den glädje som varar
Skriv svar