Ok. Hoppas han är förpassad till läktaren så länge vi inte har skador på backsidan. Bernhardt ska verkligen gå före nu!Henke_F skrev:Antingen till denna eller nästa match tror jag. Var någon som nämde något om den 26:e förr men vet inte om det var sista avstängningsdagen eller att han är tillbaks.mb81 skrev:När är Falk tillbaka? Ingen saknar honom.
Säsongen 16/17
Re: Säsongen 16/17
Om vi fortsätter spela som vi gjort och/eller om vi får spelet att stämma (för det gör det märkligt nog fortfarande inte riktigt) så kommer vi segla upp på toppen av play-in platserna. Ni hörde det här först.mb81 skrev:Runt ca 70 poäng brukar räcka för en tiondelplats om man kollar senaste shl-säsongen och de senaste säsongerna i allsvenskan där det också varit 52 matcher. Det är 21 poäng till för oss på 16 matcher eller ett snitt på drygt 1.31 . Vi har ett snitt denna säsong på drygt 1.36. Det inklusive den usla starten.DRC skrev:Men kommer DIF hålla? Även om det sett ganska bra ut på slutet så beror offensiven till ungefär 99% på Peppe/You know Matt.förevigtdjurgården skrev:KHK, Luleå och MIF kommer inte hålla.EspenK skrev:Hoppas att alla som har möjlighet tar sig till hovet imorgon och bär laget till tre makalöst sköna poäng mot Fbk.
Fattar ni att vi har HÄNG efter den här säsongsinledningen. Jag vaknar varje morgon( sedan en vecka tillbaka) med ett leende. Vill gärna fortsätta att leva i den världen.
Färjestad
Örebro
HV
kvar i januari.
6 av 9 poäng där så kan vi vara var som helst mellan plats 7-10 när vi går in i februari. Många lag som ligger tätt över oss nu.
Så vi behöver absolut inte hålla den "superformen" som vi gjort i januari resten av säsongen för att klara en topp 10.
Med det sagt kommer jag ändå inte vara lugn förrän vi fixat den där jävla slutspelsplatsen vi ska ha!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Om t.ex. Ridderwall börjar göra poäng också så blir det nog bra.. Han har en förmåga att alltid gå på utsida istället för insida, och kommer då i dåliga vinklar/lägen.
Ny matchtråd kanske??
Ny matchtråd kanske??
AOM borde gå före som 7:a också, så det borde verkligen bli läktaren för kära Falk.mb81 skrev:Ok. Hoppas han är förpassad till läktaren så länge vi inte har skador på backsidan. Bernhardt ska verkligen gå före nu!Henke_F skrev:Antingen till denna eller nästa match tror jag. Var någon som nämde något om den 26:e förr men vet inte om det var sista avstängningsdagen eller att han är tillbaks.mb81 skrev:När är Falk tillbaka? Ingen saknar honom.
Ja men AOM hade jag redan tänkt som sjätteback. Bernhardt som sjunde(eller vill egentligen ha honom som sjätte men det kommer inte hända). Men ska Bernhardt endast spela ett par minuter som senast så kanske det är bättre att han spelar mycket med junorerna istället.Örnen skrev:AOM borde gå före som 7:a också, så det borde verkligen bli läktaren för kära Falk.mb81 skrev:Ok. Hoppas han är förpassad till läktaren så länge vi inte har skador på backsidan. Bernhardt ska verkligen gå före nu!Henke_F skrev:Antingen till denna eller nästa match tror jag. Var någon som nämde något om den 26:e förr men vet inte om det var sista avstängningsdagen eller att han är tillbaks.mb81 skrev:När är Falk tillbaka? Ingen saknar honom.
Man får hoppas att galenhöken har rätt.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... t-for-khk/
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... t-for-khk/
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
DIF förlorar för många jämna matcher för att det här ska gå bra. Hoppas de vinner nästa match nu annars är det lätt att det blir svacka igen.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Jag saknar irritation i årets lag, ja i dom två senaste säsongerna innan dess också. Är egentligen bara Brodin, Ahlén och Urbom som kan få för sig att ta en konfrontation men det är inte i närheten av hur det ser ut hos våra motståndare.
Tänker främst på de två senaste matcherna mot Hiv och Kaffe. Jag sitter och är småirriterad hela matcherna igenom för att dom bara sysslar med fulknep och kommer undan med det, både framför egen kasse men även i anfallszon. Men så slår det mig, anledningen till att jag blir förbannad är inte för att vi inte kommer undan med det utan för att vi inte ens står upp på samma sätt.
Varakas och Ridderwall (ger man sig på Tollefsen är man där) är två spelare som ibland visar tillstymmelse till att ha detta i sig men handskar i ansiktet, lite drag i visiret. Sådana saker gör inte vi men så länge motståndarna gör det måste vi också vara där.
Tänker främst på de två senaste matcherna mot Hiv och Kaffe. Jag sitter och är småirriterad hela matcherna igenom för att dom bara sysslar med fulknep och kommer undan med det, både framför egen kasse men även i anfallszon. Men så slår det mig, anledningen till att jag blir förbannad är inte för att vi inte kommer undan med det utan för att vi inte ens står upp på samma sätt.
Varakas och Ridderwall (ger man sig på Tollefsen är man där) är två spelare som ibland visar tillstymmelse till att ha detta i sig men handskar i ansiktet, lite drag i visiret. Sådana saker gör inte vi men så länge motståndarna gör det måste vi också vara där.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Riddarn vore kul att få igång.williams skrev:Om t.ex. Ridderwall börjar göra poäng också så blir det nog bra.. Han har en förmåga att alltid gå på utsida istället för insida, och kommer då i dåliga vinklar/lägen.
Ny matchtråd kanske??
Hultströms defensiv likaså, -9 , bara Kousa som är sämre på -10.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Om man skulle räkna in PP på Hultström skulle han ligga på -3.BOMBOM BOUCHARD skrev:Riddarn vore kul att få igång.williams skrev:Om t.ex. Ridderwall börjar göra poäng också så blir det nog bra.. Han har en förmåga att alltid gå på utsida istället för insida, och kommer då i dåliga vinklar/lägen.
Ny matchtråd kanske??
Hultströms defensiv likaså, -9 , bara Kousa som är sämre på -10.
Säsongen 16/17
Linus (hjärta) och Falk ska väl med på listan. Men överlag åt helvete för mjuktcrike skrev:Jag saknar irritation i årets lag, ja i dom två senaste säsongerna innan dess också. Är egentligen bara Brodin, Ahlén och Urbom som kan få för sig att ta en konfrontation men det är inte i närheten av hur det ser ut hos våra motståndare.
Senast redigerad av DRC den 2017-01-27 18:43:40, redigerad totalt 1 gånger.
Det finns snyggare varianter med små tjyvningar i var och varenda situation, att rycka lite i motståndarklubban när det är obefogat (men domaren tittar åt andra hållet), skära in framför i en åkning efter avblåsning, tränga sig emellan när de skall in/ut ur båset osv osv som skapar irritation, om det är det man är ute efter. Framförallt utanför spel så finns det massvis med små jobbiga prylar som våra gamla kämpar var bra på.crike skrev:Varakas och Ridderwall (ger man sig på Tollefsen är man där) är två spelare som ibland visar tillstymmelse till att ha detta i sig men handskar i ansiktet, lite drag i visiret. Sådana saker gör inte vi men så länge motståndarna gör det måste vi också vara där.
Annars har jag en personlig favorit från Sörensen (om jag minns rätt mot Malmö vid den här tiden förra året) när han snodde med sig en motståndarklubba ut i båset.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
DIF fortsätter att strula till det genom sin ineffektivitet. Det kommer inte bli slutspel om man fortsätter så här.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Klart att alla andra resultat idag ska gå åt fel håll också.
Född till sportchef.
Det började lite mot Leksand. Totalt loja backar som ger bort puckar o klarar inte positionerna,dåliga avslut,fortsatte sedan ordentligt mot fbk och idag FULLSTÄNDIG genomklappning. Nä fy fan äga en match på detta sätt o sedan bara ge bort den. Tror tyvärr det blir o kriga ordentligt nu för att Leksand inte ska komma ikapp. Sicken karaktär spelarna visar NOT!