SHL : Omgång 14 : Rögle - Djurgårdens IF 24/1-2017
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL : Omgång 14 : Rögle - Djurgårdens IF 24/1-2017
Eller som Matt kallar honom: Pep-ey 

förevigtdjurgården skrev:Peppe on Fire
All defense is terrified
Peppe on Fire
UH
NANANANANANANANANANA

Jag är inte arg, och inte besviken.
Bra surrSouth_Exil skrev:Spelar roll?pulverapa skrev:Vad spelar det för roll?South_Exil skrev:Nyman bänkade Emil efter indianaren va?
Såg han inte mer?
Jag tycker det är intressant att se hur de använder spelarna, hur de fördelar istid etc.
Emil haft extremt mycket speltid tidigare och spelat på samma sätt (kreativt i alla lägen).
Det har alltså premierats med mycket istid.
Ett sådant spel kan kosta misstag på vägen.
Då är det intressant att se vad konsekvensen blir vid ett enstaka misstag.
Hur vill de att Emil ska spela? Vilka signaler skickar de.
Accepterar de inte hans kreativa intentioner ska hans generella istid ner och de ska jobba led att förändra hans spel!
Annars ska han in nästa byte igen. Precis som vanligt.
Vilket jag personligen anser!
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det finns en annan möjlighet. Att i och med hans relativa oerfarenhet så satt indianaren kvar i skallen när det var dags för nästa byte. Nyman (som inte är oerfaren) ser snabbt om spelaren verkar det minsta osäker och beslutar att "skydda" Emil från att göra ytterligare misstag i ett kritiskt läge av matchen. Om Emil var tio år äldre och hunnit med massor av misstag och lärt sig att skaka av det direkt hade han säkert fått spela.Örnen skrev:Bra surrSouth_Exil skrev:Spelar roll?pulverapa skrev:Vad spelar det för roll?South_Exil skrev:Nyman bänkade Emil efter indianaren va?
Såg han inte mer?
Jag tycker det är intressant att se hur de använder spelarna, hur de fördelar istid etc.
Emil haft extremt mycket speltid tidigare och spelat på samma sätt (kreativt i alla lägen).
Accepterar de inte hans kreativa intentioner ska hans generella istid ner och de ska jobba led att förändra hans spel!
Det behöver inte vara ett straff att slippa spela i vissa situationer.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Ett gammaldags ledarskap som jag hoppas vi ser så lite som möjligt av i så fall.minalman skrev:Det finns en annan möjlighet. Att i och med hans relativa oerfarenhet så satt indianaren kvar i skallen när det var dags för nästa byte. Nyman (som inte är oerfaren) ser snabbt om spelaren verkar det minsta osäker och beslutar att "skydda" Emil från att göra ytterligare misstag i ett kritiskt läge av matchen. Om Emil var tio år äldre och hunnit med massor av misstag och lärt sig att skaka av det direkt hade han säkert fått spela.Örnen skrev:Bra surrSouth_Exil skrev:Spelar roll?pulverapa skrev:Vad spelar det för roll?South_Exil skrev:Nyman bänkade Emil efter indianaren va?
Såg han inte mer?
För vi ser hellre att spelarna får förtroende och gör bort sig när det är fem minuter kvar, än att vi spelar säkert och vinner matchen?Örnen skrev:Ett gammaldags ledarskap som jag hoppas vi ser så lite som möjligt av i så fall.minalman skrev: Det finns en annan möjlighet. Att i och med hans relativa oerfarenhet så satt indianaren kvar i skallen när det var dags för nästa byte. Nyman (som inte är oerfaren) ser snabbt om spelaren verkar det minsta osäker och beslutar att "skydda" Emil från att göra ytterligare misstag i ett kritiskt läge av matchen. Om Emil var tio år äldre och hunnit med massor av misstag och lärt sig att skaka av det direkt hade han säkert fått spela.
Avgå Jocke.
Du utgår från en slutsats som du inte ens vet kommer inträffa.B.I.B.A skrev:För vi ser hellre att spelarna får förtroende och gör bort sig när det är fem minuter kvar, än att vi spelar säkert och vinner matchen?Örnen skrev:Ett gammaldags ledarskap som jag hoppas vi ser så lite som möjligt av i så fall.minalman skrev: Det finns en annan möjlighet. Att i och med hans relativa oerfarenhet så satt indianaren kvar i skallen när det var dags för nästa byte. Nyman (som inte är oerfaren) ser snabbt om spelaren verkar det minsta osäker och beslutar att "skydda" Emil från att göra ytterligare misstag i ett kritiskt läge av matchen. Om Emil var tio år äldre och hunnit med massor av misstag och lärt sig att skaka av det direkt hade han säkert fått spela.
Om Emil anses vara en väldigt duktig back, vilket han är, speciellt i defensiven. Så anser inte jag att han ska behandlas annorlunda direkt efter en dålig aktion eller direkt efter en bra aktion.
Jag tror de flesta håller med mig om att på den högsta nivån så spelar man de som är bäst för stunden och de som man tror ger laget störst chans att vinna. Särskilt när det är uddamålsledning och slutminuter. Gör man stora misstag så måste man acceptera att man kanske inte får spela under de avgörande sekvenserna i matchen, om tränarna anser att någon annan gör ett bättre jobb.Örnen skrev:Du utgår från en slutsats som du inte ens vet kommer inträffa.B.I.B.A skrev:För vi ser hellre att spelarna får förtroende och gör bort sig när det är fem minuter kvar, än att vi spelar säkert och vinner matchen?Örnen skrev:Ett gammaldags ledarskap som jag hoppas vi ser så lite som möjligt av i så fall.minalman skrev: Det finns en annan möjlighet. Att i och med hans relativa oerfarenhet så satt indianaren kvar i skallen när det var dags för nästa byte. Nyman (som inte är oerfaren) ser snabbt om spelaren verkar det minsta osäker och beslutar att "skydda" Emil från att göra ytterligare misstag i ett kritiskt läge av matchen. Om Emil var tio år äldre och hunnit med massor av misstag och lärt sig att skaka av det direkt hade han säkert fått spela.
Om Emil anses vara en väldigt duktig back, vilket han är, speciellt i defensiven. Så anser inte jag att han ska behandlas annorlunda direkt efter en dålig aktion eller direkt efter en bra aktion.
Skriver dessutom under på det "minalman" skrev. Emil hade blivit fullkomligt hängd om han kommer in och är osäker på sig själv och ser till att vi släpper in ännu ett mål. Inte direkt så att han är ljusår bättre än våra övriga backar. Bättre att någon annan får spela av matchen än att vi ska chansa på honom för att det "känns mer rättvist". Aktiv coachning - ja, tack.
Avgå Jocke.
Aktiv coachning är inte lika med med bra coachning. Man kan vara aktiv och ta väldigt felaktiga beslut ändå.B.I.B.A skrev:Jag tror de flesta håller med mig om att på den högsta nivån så spelar man de som är bäst för stunden och de som man tror ger laget störst chans att vinna. Särskilt när det är uddamålsledning och slutminuter. Gör man stora misstag så måste man acceptera att man kanske inte får spela under de avgörande sekvenserna i matchen, om tränarna anser att någon annan gör ett bättre jobb.Örnen skrev:Du utgår från en slutsats som du inte ens vet kommer inträffa.B.I.B.A skrev:För vi ser hellre att spelarna får förtroende och gör bort sig när det är fem minuter kvar, än att vi spelar säkert och vinner matchen?Örnen skrev:Ett gammaldags ledarskap som jag hoppas vi ser så lite som möjligt av i så fall.minalman skrev: Det finns en annan möjlighet. Att i och med hans relativa oerfarenhet så satt indianaren kvar i skallen när det var dags för nästa byte. Nyman (som inte är oerfaren) ser snabbt om spelaren verkar det minsta osäker och beslutar att "skydda" Emil från att göra ytterligare misstag i ett kritiskt läge av matchen. Om Emil var tio år äldre och hunnit med massor av misstag och lärt sig att skaka av det direkt hade han säkert fått spela.
Skriver dessutom under på det "minalman" skrev. Emil hade blivit fullkomligt hängd om han kommer in och är osäker på sig själv och ser till att vi släpper in ännu ett mål. Inte direkt så att han är ljusår bättre än våra övriga backar. Bättre att någon annan får spela av matchen än att vi ska chansa på honom för att det "känns mer rättvist". Aktiv coachning - ja, tack.
Värsta som finns är coacher som alibi-coachar och gör förändringar bara för syns skull för att ha "gjort någonting" när det går dåligt. Även om deras ändringar i sig kan ha försvårat för laget.
-
Skrev först frågan för jag var så nervös att jag inte hade samma sinnesnärvaro som brukligt under sista minuterna. Emil kanske fick fler byten efter missen, jag är osäker?Örnen skrev:Aktiv coachning är inte lika med med bra coachning. Man kan vara aktiv och ta väldigt felaktiga beslut ändå.B.I.B.A skrev:
Värsta som finns är coacher som alibi-coachar och gör förändringar bara för syns skull för att ha "gjort någonting" när det går dåligt. Även om deras ändringar i sig kan ha försvårat för laget.
Vi kommer aldrig vara helt överens och vi kommer (troligen inte) få svaret på denna fråga.
Var det en markering av Nyman, pga missen eller var det vårdande/skyddande för att undvika ytterligare miss, uppföljt av ett förklarande snack efteråt, typ som minalman skrev?
Båda teorierna känns fullt möjlig och kan absolut köpa det senare alternativet faktiskt.
Oavsett, gillar den här typen av snack på forumet. Hockeysnack med lite kvalitet och resonemang!
Ny match imorgon - Kul!
Nyman har gett Urbom, VV, AOM och Högström stora minuter i slutet när ledningar ska försvaras på slutet.South_Exil skrev:Skrev först frågan för jag var så nervös att jag inte hade samma sinnesnärvaro som brukligt under sista minuterna. Emil kanske fick fler byten efter missen, jag är osäker?Örnen skrev:Aktiv coachning är inte lika med med bra coachning. Man kan vara aktiv och ta väldigt felaktiga beslut ändå.B.I.B.A skrev:
Vi kommer aldrig vara helt överens och vi kommer (troligen inte) få svaret på denna fråga.
Var det en markering av Nyman, pga missen eller var det vårdande/skyddande för att undvika ytterligare miss, uppföljt av ett förklarande snack efteråt, typ som minalman skrev?
Båda teorierna känns fullt möjlig och kan absolut köpa det senare alternativet faktiskt.
Oavsett, gillar den här typen av snack på forumet. Hockeysnack med lite kvalitet och resonemang!
Ny match imorgon - Kul!
Emil har varit omständig på slutet men oaktat det och indianaren så är konkurrensen hård på backen. Och coachningen inte orimlig.