Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- Remy Lebeau
- Necrodamus
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag citerar Linkans agent:
”Har ett bra avtal”
Är det här ett sätt från hans sida att tvinga Djurgården att släppa honom till Ryssland?
– "Nej, det är det inte. Fredrik har ett bra avtal med Djurgården, han är nöjd med det."
Så, kan vi sluta med massa spekulationer nu? Det här är fakta:
Fredrik Bremberg har 2 år kvar på sitt kontrakt med Djurgården.
Fredrik är nöjd med sitt avtal.
Fredrik kommer fullfölja sitt kontrakt.
That´s it..
”Har ett bra avtal”
Är det här ett sätt från hans sida att tvinga Djurgården att släppa honom till Ryssland?
– "Nej, det är det inte. Fredrik har ett bra avtal med Djurgården, han är nöjd med det."
Så, kan vi sluta med massa spekulationer nu? Det här är fakta:
Fredrik Bremberg har 2 år kvar på sitt kontrakt med Djurgården.
Fredrik är nöjd med sitt avtal.
Fredrik kommer fullfölja sitt kontrakt.
That´s it..
Jag tror bara dom andra spelarna i truppen kan må bra av att linkan är borta ett par matcher! DÅ inser dom att dom måste ta mycket mera ansvar i ställer för att åka o förlita sig på att Linkan ska pruducera hela tiden! Är övertygat om att när Linkan kommer tillbaka så kommer dom andra att fortsätta producera se bara på förra matchen vi gör 5 mål utan Linkan så vi står inte o faller med Linkan men han är viktigt han kan göra de där lilla extra!
DIF MOT RUBBET
- Frasse
Att Linkan är sjukskriven är helt och hållet av privata skäl.Jag förstår vad du menar det är inte de. Men just att det är så många frågetecken överallt kan verkligen skapa missförstånd och göra supportrar osäkra. Och det är ju klart att andra klubbar är intresserade av han han vann ju poängligan så det är jag inte särskillt orolig för, men just de att det har målats upp så stort och att han inte hängde med till Finland det känns som att något är riktigt fel med våran kära Linkan. Men jag hoppas som sagt att han kommer tillbaka innom en snar framtid och att de kan förhandla om hans kontrakt så att han blir nöjd för han är en jävligt bra spelare som sätter färg på Djurgården.
Det handlar inte om något försök till rivning av skrivna kontrakt eller förhandling om ett nytt.
Ge honom den tid han behöver för att fixa det han behöver (precis som Engström säger utan att säga det) så kommer han att vara tillbaka i Djurgårds dressen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- Remy Lebeau
- Necrodamus
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Är det centrar vi böhöver?Remy Lebeau skrev:Någon som sett denna Santala spela?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2711
Frågar ni mig så önskar jag mig i första hand en verkligt duktig tvåvägsback av världsklass med stor pondus, smartnes, bra skott och stor placeringsskicklighet.
I andra hand önskar jag mig en målsäker, enkelt spelande power forward som går rakt på mål och utmanar. Är han stor och fysisk i sitt spelsätt är det en bonus.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- Remy Lebeau
Ja det är i alla fall centrar "vi" söker. Vi behöver en center som kan lyfta en femma, så vi åtminstone har två producerande femmor.Andy skrev:Är det centrar vi böhöver?Remy Lebeau skrev:Någon som sett denna Santala spela?
Frågar ni mig så önskar jag mig i första hand en verkligt duktig tvåvägsback av världsklass med stor pondus, smartnes, bra skott och stor placeringsskicklighet.
I andra hand önskar jag mig en målsäker, enkelt spelande power forward som går rakt på mål och utmanar. Är han stor och fysisk i sitt spelsätt är det en bonus.
Sen är ingenting kört med Daniel Tjärnqvist heller. Vi får se vad som händer.
Och enligt artikeln ligger denna Santala närmast.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tjärna är klar för Ak Bars Kazan.Remy Lebeau skrev:Ja det är i alla fall centrar "vi" söker. Vi behöver en center som kan lyfta en femma, så vi åtminstone har två producerande femmor.Andy skrev:Är det centrar vi böhöver?Remy Lebeau skrev:Någon som sett denna Santala spela?
Vad tycker du själv är viktigast - en center eller en back av högsta klass?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Andy, har du källa till ditt påstående om att Tjärna är klar för dom? Marie Hallman gjorde ett kanonarbete när hon tog reda på fakta om just det påståendet, då Tjärna själv säger att det var mer än vad han visste.
Även vad vi tycker att DIF borde ta in först så är det en forward/center som DIF jobbar på. De har 13 sådana, vilket är vad ett helt lag ska ha, så skulle någon gå sönder så vill de ha ersättare.
Men det är spetskompetens de söker efter, och det som forward/center.
Tjärna blir en bonus om han signar för oss!
Även vad vi tycker att DIF borde ta in först så är det en forward/center som DIF jobbar på. De har 13 sådana, vilket är vad ett helt lag ska ha, så skulle någon gå sönder så vill de ha ersättare.
Men det är spetskompetens de söker efter, och det som forward/center.
Tjärna blir en bonus om han signar för oss!
Vad är det nu som gäller? Marie Hallman pratade ju med Daniel typ igår och då lät det så här:Andy skrev:Tjärna är klar för Ak Bars Kazan.Remy Lebeau skrev:Ja det är i alla fall centrar "vi" söker. Vi behöver en center som kan lyfta en femma, så vi åtminstone har två producerande femmor.Andy skrev:Är det centrar vi böhöver?Remy Lebeau skrev:Någon som sett denna Santala spela?
Vad tycker du själv är viktigast - en center eller en back av högsta klass?
"Förhandlar du med dem (Kazan) då?
– Nej jag har inte pratat med några ryska klubbar alls. Jag vet att de är intresserade av mig, det har de hört av sig och sagt till agenten. Precis som en hel del andra klubbar, bland annat från NHL. Men det är inte mer än så. Det är inget som är klart alls. "
Eller hänvisar du till det som tidigare stått här och var?