SHL 2016-17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2016-17

Inlägg av Salas »

Årets jinx av Minecraftmiljardären. Att satsa några tusenlappar på Färjestad -4,5 i asian handicap borde en dag som denna vara en högst rimlig idé.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Bild

Om det här skulle mot all förmodan hålla i sig,så skulle vi gå om Luleå, Karlskrona, Färjestad och hamna på samma poäng som Malmö
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

LHF och KHK känns inte omöjliga i mina ögon. FBK knepigare, men jag tror att Malmö får det något mer körigt framöver också. Än finns det hopp.

Är det bara jag som är trött på att se CMORE-grafiken att "DIF har vunnit 7 av de 9 senaste matcherna [på hemmaplan]" när det i själva verket är typ 4 övertidsvinster?
25/4-2025
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

förevigtdjurgården skrev:LHF och KHK känns inte omöjliga i mina ögon. FBK knepigare, men jag tror att Malmö får det något mer körigt framöver också. Än finns det hopp.

Är det bara jag som är trött på att se CMORE-grafiken att "DIF har vunnit 7 av de 9 senaste matcherna [på hemmaplan]" när det i själva verket är typ 4 övertidsvinster?
Jag är mer trött på cmores värdelösa streaming platform!
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

förevigtdjurgården skrev:LHF och KHK känns inte omöjliga i mina ögon. FBK knepigare, men jag tror att Malmö får det något mer körigt framöver också. Än finns det hopp.

Nej du är inte ensam. Är själv lack på sättet att uttrycka "oavgjorda matcher med eller utan extrapoäng" likadant som om det vore tvåsiffriga vinster/förluster.

Är mest fånigt med dessa "streaks" som dom vrider med statistiken hela tiden för att hitta.
Lite i samma liga som rubriksättning hos kvälls/skvallerpress.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Växjö avfärdar enkelt Kåhåkå.

De har nu 5 raka förluster. Om det är någon av lagen ovanför som kommer missa slutspel så tror jag det är dem.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Med två matcher mindre spelade än kaffe så finns det en teoretisk möjlighet att placera sig bara två pinnar bakom dem på åttondeplatsen vid vinst mot Rögle på tisdag och mot kaffe själva på torsdag (och då med en match mindre spelad, så i realiteten en möjlighet att "gå om" i en korrigerad tabell).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Kolla domarinsatsen i KHK-MIF idag, räcker med att se highlights. 2-0 Malmö, två baljor på YTTERST tveksamma icke-domslut. Herregud, vad är det för serie vi är påväg emot?
25/4-2025
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Skönt att vi inte har det som Rögles fans... Tio raka förluster och värsta sviten för något lag i serien sedan 1999. :/ Här inne hade det väl blivit kollektivt självmord långt innan dess. ;)
mb81

Inlägg av mb81 »

Túrin Turambar skrev:Skönt att vi inte har det som Rögles fans... Tio raka förluster och värsta sviten för något lag i serien sedan 1999. :/ Här inne hade det väl blivit kollektivt självmord långt innan dess. ;)
Vi var väl uppe i åtta raka torsk och de flesta här inne var väl riktigt suicidala.
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Det är sant, men kombinationen av två matcher till med att ligga 13 poäng från säker mark och att det bara är ca 15 matcher kvar av säsongen gör det hela ännu värre.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Kom Hellström undan helt utan granskning från SHL?
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Glory1 skrev:Kom Hellström undan helt utan granskning från SHL?
Märkligt det där. Ingen förutom Högström verkade bry sig nämnvärt över situationen.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Glory1 skrev:Kom Hellström undan helt utan granskning från SHL?
Ställer mig också frågande till det här. Utfallet kunde ju blivit riktigt illa för Ljungh och uppsåtet var ju att helt enkelt mangla honom rakt av bara.
jarnkamin136

Inlägg av jarnkamin136 »

Och hur fan tänker KHK när man sparkar Hånberg?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
Skriv svar