SHL omgång 35: Brynäs - Djurgårdens IF Mesta Mästarna 14/1
Matchstart: 16:00
Jag hoppas vi tar poäng i denna match, det vore fint!
Sorry för att ingen tog tag i skapandet av matchtråd men diskutera gärna matchen i efterhand!
D I F!
Jag hoppas vi tar poäng i denna match, det vore fint!
Sorry för att ingen tog tag i skapandet av matchtråd men diskutera gärna matchen i efterhand!
D I F!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Re: SHL omgång 35: Brynäs - Djurgårdens IF Mesta Mästarna 14
Inte en suck att vi tar poäng i den här matchen.
3-0 enkel förlust.
Tre tavlor av Adam.
3-0 enkel förlust.
Tre tavlor av Adam.
Jeff, den uslingen kommer inte att göra mål i denna matchen heller. Calle... sucik.. han blir också utan poäng.
Tips 5-0 till Brynolf.
Tips 5-0 till Brynolf.
Jag tippar på 3-0 till oss, Jeff gör mål och Adam håller säsongens första nolla! Är nog rätt bra odds på den men jag har en fin känsla här!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nej men seriöst, någon inbiten jävel som kan kolla upp senast vi tog 3p i gavlerinken samtidigt som vi höll nollan, låter inte jätte bekant, bravo.
Spela fult
F.ö. löjligt bra omgång.. vi tar 3p och typ ALLT runt oss och under oss kammar hem nada! Mer sånt!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Bara Fuleå Sixfingers som tog poäng men bara två.captcash skrev:F.ö. löjligt bra omgång.. vi tar 3p och typ ALLT runt oss och under oss kammar hem nada! Mer sånt!
Vi får vara glada för ett poäng senast. Med tanke på de spelare som är sjuka ikväll kommer det smälla på bra i baken. 27-0.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Det är många små saker som ordnats till och som klaffade i dagens match. Ett exempel är klyschan som jag och flera påpekat i försvarsspelet där vi tidigare allt för ofta hade två ensamma backar som skulle hantera pucken i egen zon medan alla andra låg högt i någon form av naiv uppställning har ersatts av precis det som efterlysts, med avlastande center och/eller forwards med följden att vi allt oftare kan spela ett hyfsat tryggt spel ut ur egen zon och backar som inte lika ofta som tidigare blir sönderstressade och slår dåliga passningar över halva plan.
Men man kan vända och vrida hur mycket som helst med analyserna. Djävulen bor i detaljerna och framförallt är det lagspelet som börjat sätta sig som gör att vi faktiskt kan utmana Brynäs över två raka matcher. Dock tror jag att vi kommer få det precis lika svårt som tidigare mot defensivt noggranna lag som Örebro mfl eftersom det generellt saknas samspel och folk in på kassen, även om grabbar blivit något bättre (men inte "bra") på att lirka upp motståndarnas försvar (återigen detaljer som går att jobba på men det märktes bland annat i vårat PP idag).
Under rubriken övrigt: Om Jeff kan spela resten av matcherna som han gjorde ikväll så är, nästan, allt förlåtet. Riktigt het ikväll men mer fysiskt spel efterlyses.
Adam tog chansen, viktigt och riktigt grymt jobbat. Fortsätt så.
Men man kan vända och vrida hur mycket som helst med analyserna. Djävulen bor i detaljerna och framförallt är det lagspelet som börjat sätta sig som gör att vi faktiskt kan utmana Brynäs över två raka matcher. Dock tror jag att vi kommer få det precis lika svårt som tidigare mot defensivt noggranna lag som Örebro mfl eftersom det generellt saknas samspel och folk in på kassen, även om grabbar blivit något bättre (men inte "bra") på att lirka upp motståndarnas försvar (återigen detaljer som går att jobba på men det märktes bland annat i vårat PP idag).
Under rubriken övrigt: Om Jeff kan spela resten av matcherna som han gjorde ikväll så är, nästan, allt förlåtet. Riktigt het ikväll men mer fysiskt spel efterlyses.
Adam tog chansen, viktigt och riktigt grymt jobbat. Fortsätt så.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Kul att damerna följde upp och vann de också mot brynäs! Straffvinst.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Antijinxarnas-antijinx att skita i att skapa matchtråd. 

Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Exakt, för att vi ska kunna vinna så måste vi låtsas om det inte ens är match.. no match, no pressure!Henke_F skrev:Antijinxarnas-antijinx att skita i att skapa matchtråd.
Lite typ denna: "The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist." fast byt ut "The Devil" med "DIF" och "he" med "matches".
Hälsan tiger still
När spelare som sågats längs fotknölarna i detta forum skräller mot Brynäs i Gävle väcker det ingen entusiasm här. Är det inte kul att laget vinner? Att vi kanske till och med har en chans att gå till slutspel?
Det är väl fantastiskt att ta fem av sex möjliga i två matcher mot ett lag som troligen spelar om medaljer i vår!
När spelare som sågats längs fotknölarna i detta forum skräller mot Brynäs i Gävle väcker det ingen entusiasm här. Är det inte kul att laget vinner? Att vi kanske till och med har en chans att gå till slutspel?
Det är väl fantastiskt att ta fem av sex möjliga i två matcher mot ett lag som troligen spelar om medaljer i vår!
Har du inte läst ett enda inlägg? Laget har hyllats ordentligt och Adam har fått rejält med beröm, betydligt mer än vad han förtjänat om man ska vara ärlig.Blårand skrev:Hälsan tiger still
Avgå Jocke.
Varför skriver du själv inte något positivt?Blårand skrev:Hälsan tiger still
Född till sportchef.