Espan86 skrev:Hur har brynäs råd att spela utan reklam på tröjorna?
Det finns nån deal/story bakom det där men jag kommer inte ihåg exakt men det är nån principfråga för klubben (vilket jag tycker kan vara ok).
De lyfter sina sponsorer på annat sätt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori skrev:Shit vad folk gnäller. Brynäs spelar grymt bra sista 10-15 och får dessutom utdelning.
Grabbarna blir försiktiga och den tunga forecheck och trampet som bäddar för de första två perioderas framgångar upprätthålls inte av naturliga skäl. Det ser stundvis likadant ut i NHL och KHL också.
Bra analys!
Två poäng är mer än dubbelt så mycket som inget.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
daaviid skrev:Skönt med 2 p iaf, men slarvigt att tappa en poäng på grund utav slarv.
Vissa klagar på Tellan när det uppenbart är han som ger oss chansen när övriga slutar spela i tredje.
Lundh bra idag igen, Matt bra i matchen och på straffar.
Nya tag på Lördag, då blir det åka av. Hoppas vi kan stjäla tillbaka poängen.
Knappast tellans fel. Om laget fortsätter spela som per 1 och 2 istället för att backa ner hade vi garanterat haft 3 poäng. Vi blir lite för rädda samtidig som Brynäs får luft under vingarna, dåliga kombo.
M.Davidsson är en stor talang men ska inte spela när Possler och övriga är tillbaka. Han slarvar oerhört defensivt. Har kostat många mål nu. Tambellini bör också stå utanför mest pga närkampsspelet han tappar oerhört mycket puckar.
Kedjor när alla är tillbaka.
Lundh Anderson Brodin
Ridderwall Ljung Ikonen(Vejdemo)
Possler L.Johansson J. Davidsson
Hank Vejdemo Ahlén
Helst skulle man vilja se Vejdemo på en vinge igen, Tycker han är bättre då.
Frågan är bara vem som ska centra fjärde i så fall.
Det finns nån deal/story bakom det där men jag kommer inte ihåg exakt men det är nån principfråga för klubben (vilket jag tycker kan vara ok).
De lyfter sina sponsorer på annat sätt.
Kommunen pyntade in bland annat för Brynäs skulle starta ett välgörenhetsprojekt men tog det mesta av stålarna till spelarbudgeten. Riktigt fult!
Gällande Tellan så får han bra stöd ikväll men bitvis så är det fritt fram och det har varit så genomgående denna säsong, vi går bort oss i försvaret.
Första är en brutal sidledare. Andra är en styrning från nära håll (lite flyt där av Brynäs). Tredje är han skymd av två egna spelare och eventuellt tog pucken på en egen spelare (men den känns som den inte var omöjlig).
Jämför med Rautio som faktiskt inte ställs inför en enda styrning eller större sidledsförflyttning men väl en skymning eftersom Brynäs försvar inte går bort sig men som ändå landar på samma procent som Tellan. Tellan vann matchen i matchen även om han inte direkt stod på huvudet.
Vi borde dödat matchen i slutet på andra men sett till förutsättningarna är jag ändå nöjd.
Sjukt skönt att ha Possler tillbaka. Jeff har två-tre matcher på sig att bevisa att han platsar, ser ut som att han är rädd att gå sönder och går på utsidan i varje närkamp. Dåligt dåligt dåligt.
Emil, Linus, Lundh och Högström var bra ikväll, så även Tellan. Resten åkte mycket skridskor i två perioder men sedan var det svagt mot ett brutalt passande Brynäs.
Senast redigerad av Praetori den 2017-01-12 21:45:15, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag är sjukt nöjd! Två poäng mot ett av shls bästa lag. Vi tappade ledningen för att Brynäs är sjukt bra, inte för att vi är dåliga. Så mycket hycklare här på forumet, säger innan matchen att bara vi tar poäng så är alla nöjda, men sen tappar vi och vinner i förlängningen, då klagar folk, fast vi tar 2 poäng. Oklart beteende.
Grabben från Söder skrev:Jag är sjukt nöjd! Två poäng mot ett av shls bästa lag. Vi tappade ledningen för att Brynäs är sjukt bra, inte för att vi är dåliga. Så mycket hycklare här på forumet, säger innan matchen att bara vi tar poäng så är alla nöjda, men sen tappar vi och vinner i förlängningen, då klagar folk, fast vi tar 2 poäng. Oklart beteende.
Jepp, men inget att vara förvånad över, så har det alltid varit.
EspenK skrev:Hoppas på Brodin,Johansson och Ikonen på lördag.
M.Davidsson är en stor talang men ska inte spela när Possler och övriga är tillbaka. Han slarvar oerhört defensivt. Har kostat många mål nu. Tambellini bör också stå utanför mest pga närkampsspelet han tappar oerhört mycket puckar.
Kedjor när alla är tillbaka.
Lundh Anderson Brodin
Ridderwall Ljung Ikonen(Vejdemo)
Possler L.Johansson J. Davidsson
Hank Vejdemo Ahlén
Helst skulle man vilja se Vejdemo på en vinge igen, Tycker han är bättre då.
Frågan är bara vem som ska centra fjärde i så fall.
Kolla bara Ahlen och Hank idag. Deras oförmåga till konstruktivt spel kostar oss också mål. Tycker definitivt Marcus går för dom båda
De lyfter sina sponsorer på annat sätt.[/
De kör något med Unicef för att aktivera barn och få fler att prova hockey, hjälp till utsatta barn etc.
Om de gör ett visst antal aktiviteter så betalar någon, ?kommunen troligen? Motsvarande tröjsponsring
Går man in med inställningen att vi ska ha 0p så blir man inte besviken om vi får noll poäng.
Att leda med 3-1, ha två minuter 5mot3-spel rakt av och inte kunna göra något av det: då ger vi bort poängen vi från början inte ens skulle ha. Resultatet blir ju inte att man är nöjd att vi har tagit 2p, man ser de 3p vi skulle ha istället. Enkelt att förstå.
Hyfsad match i stort, missade första fem men det jag såg av första perioden riktigt bra. Andra perioden helt okej men vi ger bort momentum efter att vi missar vår 5-3:a. Tredje perioden precis så skitnödigt som det blir i ett lag där poängen är i sådant stort behov att man blir mer rädd att förlora än man är villig att offra sig för att vinna. Idrottspsykologi.
+++ Lundh
++ Emil Johansson
+ Ljungh nätar
Fortsatt är Hultström alldeles för självgod och självupptagen. Fyfan vad han har gått ner sig. I PP verkar han tro att han ska skjuta i första täck han hittar, och som sista utpost försöker han sig på dragningar som han själv inte klarar av. Han slår puckar åt höger och vänster och hittar ingen harmoni. Och likförbannat får någon idiot för sig att han ska lägga en straff. Det är så man blir mörkrädd - man fattar ju varför det går som det går för vårt kära lag.