SHL Järnkaminernas Dag: Djurgårdens IF - Linköping 5/1 2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Järnkaminernas Dag: Djurgårdens IF - Linköping 5/1 2

Inlägg av Praetori »

Wishes skrev:
#10 skrev:
minalman skrev:
#10 skrev:Även om det inte är vi, så vill jag se en tokjävla kapning av domarens utv på ville av nån i ledningen, zebrorna får fan inte fortsätta med det här jävla pajaseriet, nu får det fan räcka.
Robban på presskonferensen: "Hoppas att mottagaren av tacklingen mår bra nu och att bedömningen var korrekt".
Flickscoutledare.
Skrivbordshjälte.
Hörde du inte början eller??
:om jag säger vad jag egentligen tycker klampar jag nog i klaveret...:
Hur f*n kan man trampa i klaveret om man säger vad man egentligen tycker??
Det är just det som är problemet just nu, både inom DIF och gällande domarkåren. Ett gäng kompisar som håller varandra om ryggen.
Djurgården har av tradition ALDRIG klagat på domarna. Det är traditioner från tiden då vi prenumererade på SM Guld och dessutom professionellt.
Vi har ju dessutom Säcken som övervakare för domarna så jag förstår inte vad gnäll från spelare eller tränare i TV skulle tillföra.
Senast redigerad av Praetori den 2017-01-05 23:40:30, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sösdala

Inlägg av sösdala »

Vi som älskar skölden och vad Djurgården står för mår skit idag. Det står jag för till hundra procent. Domarna dömer och det går inte att skylla på dom. Det är fortfarande tränarna och till största delen spelarna som representerar klubben och som ska ge oss glädje i vår vardag. Gör dom inte det så är det skräp. Vi Djurgårdare ska inte behöva bli f.....ade på varandra. Säger jag som följt laget i mitt hjärta i 60 år.
DIF forever.
Wishes
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wishes »

Praetori skrev:
Wishes skrev:
#10 skrev:
minalman skrev:
#10 skrev:Även om det inte är vi, så vill jag se en tokjävla kapning av domarens utv på ville av nån i ledningen, zebrorna får fan inte fortsätta med det här jävla pajaseriet, nu får det fan räcka.
Robban på presskonferensen: "Hoppas att mottagaren av tacklingen mår bra nu och att bedömningen var korrekt".
Flickscoutledare.
Skrivbordshjälte.
Hörde du inte början eller??
:om jag säger vad jag egentligen tycker klampar jag nog i klaveret...:
Hur f*n kan man trampa i klaveret om man säger vad man egentligen tycker??
Det är just det som är problemet just nu, både inom DIF och gällande domarkåren. Ett gäng kompisar som håller varandra om ryggen.
Djurgården har av tradition ALDRIG klagat på domarna. Det är traditioner från tiden då vi prenumererade på SM Guld och dessutom professionellt.
Vi har ju dessutom Säcken som övervakare för domarna så jag förstår inte vad gnäll från spelare eller tränare i TV skulle tillföra.
Jag pratar inte om gnäll, utan avsaknaden av en saklig och transparent debatt
Stolt, men aldrig nöjd
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

"– Hur fan kan man missa det? Det är åtta ögon och ingen kan se det. Sedan när jag försökte prata med domaren blev jag utskickad. Det är för dålig kvalitet, det får vara nog med sånt här. Ska vi hjälpa de bästa lagen att vinna matcherna? Ska vi ha det så här i svensk ishockey? undrar tränaren Anders Eldebrink, och rasar av ilska i C More och sliter av sig lurarna i affekt." Eldebrinks ord efter att SAIK avgjort med sex spelare på plan, Saxat från SVT...

Jag hoppas & tror faktiskt att detta kommer komma upp innan matchen på lördag när vi möter Rögle i huvudmatchen. Kuben sitter väl och försvarar.
sösdala

Inlägg av sösdala »

Hej och hå! Lika bra coachning hos J-kronorna som hos Djurgården. Man måste vara förberedd och käka taggtråd. Monten har aldrig varit en bra coach. Var det inte i DIF heller. Någon som känner igen sig???
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Återigen
Avdelning: Styrelsen

Bild
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

sösdala skrev:Hej och hå! Lika bra coachning hos J-kronorna som hos Djurgården. Man måste vara förberedd och käka taggtråd. Monten har aldrig varit en bra coach. Var det inte i DIF heller. Någon som känner igen sig???
Montén är en förlorare. Han har åkt ur SHL med Timrå, DIF, och AIK på diverse positioner. Är osäker på om han var i SSK när de åkte ur också, men det är inte helt omöjligt.

Precis som DIF anno 11/12, 12/13, 15/16 & 16/17 är ett gäng förlorare. Det är bara att inse att 10/11 var undantaget från regeln, liksom 13/14 som var ett riktigt bra avslut på ett egentligen rätt dåligt hockeyår där vi verkligen lyckades maxa allt i typ 20 raka omgångar under Säckens ledning.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Vi har nu gjort 57 mål på 30 matcher... Jävla Tellan
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

I all jäkla misär man vaknar upp till efter gårdagen så hade det känts ätter värre att förlora med
0-4 mot råtta "aih" Nu förlorade vi mot importplast ab vilket smälter bort den värsta frustrationen. Samtidigt måste det kännas förjävligt som spelare i världens vackraste dress o sköld att bli avklädda med 0-4 inför en fullsatt hemmaarena. Kan bara tänka mig själv. Måste ju kännas som att tappa bort kvinnan i sitt liv på bröllopsdagen i kyrkan.. Hoppas nu denna frustration kan samla kraft och uträtta storverk i Ängelholm. Vi har fasen inte en millimeter medstuds med oss just nu. Hockeygudarna måste ju snart vara mätta på vår oförmåga att sätta puckuslingen i mål och släpper sitt grepp om Stockholms Stolthet och låter turen få lysa mot oss resten av säsongen..
KÄMPA DIF :twisted:
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Jag har gett upp slutspel, kommer inte att ske om detta fortsätter
Användarvisningsbild
lkpgsödra

Inlägg av lkpgsödra »

Varför ses Linköping fortfarande som en plastklubb? Köper att det under Stenbeck-eran luktade plast runt Cluben men nu? De senaste säsongerna har vi legat i botten av lönelistan i SHL, varit en av de föreningar som fostrat flest juniorer (vunnit flera SM guld på Juniornivå) och har flera klubbikoner/profiler aktiva i laget med hjärta.

Jämfört med Djurgården som har större lönebudget enligt Helber (säga vad ni vill om Helber, men han har koll kring det ämnet), så har vi bara 1 Nordamerikan mer i laget och samma antal spelare från åldern 20 och ned.

Vi råkar träffa rätt med importer, det är till grund av bra scouting - är det alltså plastigt att Little spelar bättre än t.ex. Tambellini? Det är inte så att våra importer är legoknektar à la Kolarik osv som bara hör till på en del av banan (och inte är det defensivzon), se bara på en stjärna som Little; offrar sig, täcker skott, backcheckar hårt och jobbar över hela banan.

Vad personifierar dagens Linköping som får de flesta att se oss som en plastklubb? Skriv nu inte "ni har klappor i arenan" och sån skit, det ogillar vi lika mycket som ni.

Upplys mig gärna.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Ni har klappor i arenan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Kommer man in i ett Djurgårdsforum efter en förlust mot Linköping på Järnkaminernas Dag, ett fullsatt hovet, och börjar ta saker och ting seriöst här, så skall man nog söka sig någon annan stans.
Användarvisningsbild
lkpgsödra

Inlägg av lkpgsödra »

DIFtomppa skrev:Kommer man in i ett Djurgårdsforum efter en förlust mot Linköping på Järnkaminernas Dag, ett fullsatt hovet, och börjar ta saker och ting seriöst här, så skall man nog söka sig någon annan stans.

Haha nja, har varit medlem här länge och det är inte något nytt att man tar till "Plast" när Linköping kommer på tal. Det var inte så att jag var frustrerad över det, vill bara förstå tanken bakom. Nothing more, nothing less. :roll:
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Falk stängs av 6 matcher för en tackling mot Filmaren Roe. Som alla missade, tydligen.
Skriv svar