Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

stolpskott skrev:Om linkan inte spelar i DIF, denna säsongen, lär väll Publiksnittet sänkas också? Suck...
Jag kommer även om han inte lirar, man går ju dit för laget inte för en spelare...
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Inlägg av Strömberg=power »

Kall-El skrev:Ledningen har nu snart haft 2 säsonger på sig att ordna fram en fungernade förstacenter samt en back som kan nyttjas i PP. På dessa 24månader har man inte ens varit nära att lyckas med detta. det allra senaste spelarna vi skall rycka skall visst vara två finnar. personligen hoppas jag inte att någon av dem dyker upp då jag inte kan komma på några spelare från finland som gjort toksuccee i DIF. Kan däremot komma på ett flertal totala katastrofer som Landberg och Strömberg.
Varför så negativ?

Har Strömberg tillfört mer negativt än positivt till klubben? Så som jag vet så var Mika en av lagets absolut bästa spelare innan han blev skadad. Och det kan du nog inte neka. Sen efter skadan blev han mer defensivt inriktad. Kan ju säga att Strömberg var en av HPK:s bästa spelare under slutspelet förra året. Han var högst delaktig i HPK:s bronsmedalj.

Sen att dem finnarna som DIF försöker kontraktera skulle spela dåligt är nästan uteslutet. Tror du verkligen att DIF skulle lägga pengar på dem, om DIF skulle tro att dem skulle floppa?

Tror man på ett lag, så tror man på dem i vått och torrt. Det gör i alla fall jag.
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Äppelmos skrev:
stolpskott skrev:Om linkan inte spelar i DIF, denna säsongen, lär väll Publiksnittet sänkas också? Suck...
Jag kommer även om han inte lirar, man går ju dit för laget inte för en spelare...
Håller med, men jag tror inte alla andra gör det. DIF utan Linkan anses nog inte som mycket att se på.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Äppelmos skrev:
Jag hoppas att det är så, men du förstår väll jag menar? Många har ett stort DIF hjärta, men inte alla.
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

stolpskott skrev:
Äppelmos skrev:
Jag hoppas att det är så, men du förstår väll jag menar? Många har ett stort DIF hjärta, men inte alla.
Jo jag förstår exakt va du menar, och jag tycker att de e skit :(
LiteOn

ser förlorad ut

Inlägg av LiteOn »

Bremberg ser förlorad ut tyvärr, nu gäller det att hitta en 64p-spelare eller 2st 32p-spelare.
Hörnqvist kommer ju inte komma upp i samma poängskörd utan Brembergs passningar...

Ingen panik nu, men det måste komma in spelare och detta omgående
Kojak

Re: ser förlorad ut

Inlägg av Kojak »

LiteOn skrev:Bremberg ser förlorad ut tyvärr, nu gäller det att hitta en 64p-spelare eller 2st 32p-spelare.
Hörnqvist kommer ju inte komma upp i samma poängskörd utan Brembergs passningar...

Ingen panik nu, men det måste komma in spelare och detta omgående
Ser förlorad ut? Vet du något som ingen annan vet?

Den som efterlyste vad Ros har skrivit.. Klicka på länken.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e608069.ab
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Vi vet inget, men det mesta talar ju för att Linkan är på väg bort och att han utövar utpressning (kontraktsbortt) för att få sin vilja igenom.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Radek Duda har blivit sparkad av sin ryska trupp på grund av Jan Platil värvades. För många utlänningar alltså.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8388
Lyckades inte i Malmö, men annars ser han poängmässigt bra ut. Vissa säsonger iaf. Info om honom någon? Therocket, du borde ha bra koll på honom, vad är han för typ?
Brollan

Inlägg av Brollan »

jensa öhling skrev:Vi vet inget, men det mesta talar ju för att Linkan är på väg bort och att han utövar utpressning (kontraktsbortt) för att få sin vilja igenom.
Eeeh utpressning var har du fått det från??
Det enda som står i AB är att Linkan är ledig av personliga skäl, det kan t.e.x betyda att någon anhörig är sjuk eller något annat otrevligt. Inte lätt att koncentrera sig på en sketen försäsongsturnering då kanske.
Användarvisningsbild
rollestolz

Hallå djurgårdens if !!! vi vill ha svar

Inlägg av rollestolz »

Det enda som kan göra slut på det här tramset om bremberg och eventuella nyförvärv är att klubben talar om vad som gäller här på difhockey.se
Erik I

Inlägg av Erik I »

jensa öhling skrev:Vi vet inget, men det mesta talar ju för att Linkan är på väg bort och att han utövar utpressning (kontraktsbortt) för att få sin vilja igenom.
Det har tydligen bekräftats att personliga skäl ligger bakom och då köper jag det.

Skall vi sedan vara hypotetiska angående ovanstående - om en spelare håller på på detta vis har väl en klubb ingen skyldighet att betala honom lön heller? Jag tror Linkan spelat i Dif för länge för att jävlas utan anledning - antingen vill han ha tillstånd en mer aggressiv satsning eller, om den uteblir, tydligt markera missnöje. Om han använder sin tyngd för att han vill förbättra spelartruppen borde vi väl vara tacksamma, förutsatt att det funkar?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Sluta noja, för fan. Linkan är inte med för att han har ett liv utanför hockeyn, precis som du och jag. Han och flickvännen kanske har bråkat eller vad fan som helst. Just nu är han med i DIFs trupp och han är det i minst två år till, om det är det DIF vill.

Att spela dåligt gynnar varken honom eller oss, för ryssarna lär tappa intresset om han slutar producera.

Jag ser positivt på Linkans frånvaro i kvällens match. Nu måste helt enkelt de andra kedjorna producera. Det kan ge en nytändning för hela laget, och vi bryter mönstret.

Hela dagarna cirkulerar det i tidningar att "Linkan är DIFs enda hopp".
Jag skulle vara jävligt trött på det snacket om jag var en av de andra spelarna, Nu får de visa vad de går för, och om det nu visar sig att vi vinner, så vinner vi utan Linkan. Tänk vilken tändning det lär bli.

DIF är just nu en cykel med stödhjul, och ikväll ska vi visa finnarna att vi kan cykla utan de där stödhjulen.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

DIF_Soldier skrev:Sluta noja, för fan. Linkan är inte med för att han har ett liv utanför hockeyn, precis som du och jag. Han och flickvännen kanske har bråkat eller vad fan som helst. Just nu är han med i DIFs trupp och han är det i minst två år till, om det är det DIF vill.

Att spela dåligt gynnar varken honom eller oss, för ryssarna lär tappa intresset om han slutar producera.

Jag ser positivt på Linkans frånvaro i kvällens match. Nu måste helt enkelt de andra kedjorna producera. Det kan ge en nytändning för hela laget, och vi bryter mönstret.

Hela dagarna cirkulerar det i tidningar att "Linkan är DIFs enda hopp".
Jag skulle vara jävligt trött på det snacket om jag var en av de andra spelarna, Nu får de visa vad de går för, och om det nu visar sig att vi vinner, så vinner vi utan Linkan. Tänk vilken tändning det lär bli.

DIF är just nu en cykel med stödhjul, och ikväll ska vi visa finnarna att vi kan cykla utan de där stödhjulen.
Mycket bra skrivet. Ge inte upp Djurgårdsbröder!
Bigge

Re: Hallå djurgårdens if !!! vi vill ha svar

Inlägg av Bigge »

rollestolz skrev:Det enda som kan göra slut på det här tramset om bremberg och eventuella nyförvärv är att klubben talar om vad som gäller här på difhockey.se
Håller med!

Verkar konstigt ändå, skulle det inte vara sant så borde han ha dementerat det i tidningarna tycker man.
Men skit samma, han lär aldrig sticka till Ryssland.

Varför skulle DIF frivilligt bryta kontraktet och bli av med en av sina viktigaste spelare i laget? Gör dem det så ser de säkert till att de får bra pröjs av laget speciellt om det är ett ryskt lag.

Kan ju bara hoppas Tjärna bli kry och vi lyckas signa 1 eller 2 BRA spelare, så vi slipper förlita oss på en enda producerande kedja.

Offtopic: Läste inne på ros blogg om Anger.
Han va med när aik åkte ur ES och när Brynäs ramlade ur.
Hoppas det inte blir en tredje gång :)
There is no I in TEAM!!!!
Skriv svar