Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Edin »

Hur går det för Mantas i San Jose? Om man får drömma lite kanske han kan bli utlånad till nästa säsong?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Det senaste jag hörde var att Tellan var sugen på att lira ett år till efter detta, och att jocke väljer kompisar över kvalitet är väl inget nytt. Personligen ser jag helst två nya målvakter.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

B.I.B.A skrev:Det senaste jag hörde var att Tellan var sugen på att lira ett år till efter detta, och att jocke väljer kompisar över kvalitet är väl inget nytt. Personligen ser jag helst två nya målvakter.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... arns-skull

"– Det handlar mycket om familjesituationen. Barnen blir äldre och börjar inse att man är borta. Så det finns mycket utanför hockeyn som lockar, att kunna vara ledig en lördag-söndag, och bara kunna planera en helg. Det finns ju inte i mitt liv just nu så det är lyxigt för mig. Då påpekar folk att man tjänar så mycket pengar men vill ens barn inte träffa en i framtiden så spelar det ingen roll hur mycket pengar du har."
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Jo, men det känns väl lite i ryggraden att Tellan gör sitt sista år nu.. tanken var väl att han skulle ge Adam en rejäl utbildning och erfarenhets-dump, men tyvärr verkar Adam peakat för länge sedan och där är det tvärstopp. Drar Tellan, så måste BÅDA platserna ersättas, stannar Tellan en säsong till kan leta efter en ersättare i "lugn o ro"... men jag vägrar hamna i en situation där Adam är vår "enda" målis och vi jagar som tokar efter en första/andra målis på den torra marknaden, för att slutligen landa med nån medelmåtta till så vi har två st.

Säger som andra sagt, skit i "låna av framtiden"-ursäkten, det är fan ingen framtid om vi landar i HA iallafall och för att slippa det måste vi minst satsa på en j-a tokgrym första målis... Inte två medelmåttor, inte en Tellan på sista säsongen och en medelmåtta backup... vi behöver EN grym som kan tänka sig lira några säsonger framöver i klubben. Transferprio Number ONE för 2017!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Edin skrev:Hur går det för Mantas i San Jose? Om man får drömma lite kanske han kan bli utlånad till nästa säsong?
Dels har han väl bara lirat i AHL men om EP stämmer har han bara kontrakt denna säsongen. Det är bara att komma tillbaka :wink:

För övrigt kan han ta med sig alla våra andra AHL-harvande spelare. Ligan är sämre än SHL, framförallt socialt och pengamässigt. Det är bara att ge upp drömmen och komma tillbaka.
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Ändå borde vi ha lärt oss att man inte bör chansa med ekonomin. Jag kan förstå att man gräver djupt i fickorna för att överleva ett kval men jag tycker egentligen inte att det är okej att göra hål i budgeten bara för att man riskerar att dras in i streckstriden.

Hade jag fått välja att få tillbaka Armalis eller Sörensen så hade jag utan att tveka tagit Sören. Visst, slutar Tellan så behöver vi en tydlig förstamålvakt men frågan är om Redieborn är så dålig att han inte håller som backup eller om han är ett offer för att många nog förväntade sig en mer spännande värvning. Frågan är ju också hur Armalis siffror hade sett ut i år. Känslan är att vi släpper till mycket fler frilägen och straffsituationer var ju kanske inte Armalis starkaste sida.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Asså Adam var medioker när vi spelade ner oss i HA, han gjorde om "succén" med Modo och nu tillbaka här igen. Killen hoppar direkt när han följt ett lag ner i HA... jag gillar INTE den stilen, dessutom inte när man är förbannat mellanmjölk... Han är inte bra för SHL, det har bevisats ett gäng gånger nu, killen ska ner till HA och möjligen DÄR kan han spela tillräckligt och få lagom motstånd så han kan växa och bli bättre. Att ha honom i SHL är skadligt för både laget han är med i och hans egna utveckling.

Hål i budget hit o dit, det finns ju alltid lite buffert och kan man plocka in Hultan o Högström under säsongen så borde det fasen gått att lösa en bra målis också. Enda som stoppar är nog snarare utbudet än ekonomin.

Sören eller Mantas? I dagens läge hade jag plockat Mantas OM man kunde garantera honom på 2+ år med oss, utan tvekan. Älskar Sören men det är lättare att hitta forwards än stabila o trogna målisar. Dessutom måste vi ju onekligen ha en dold uppsida på våra forwards, de är inte så usla som siffrorna visar.. verkar bara som "alla" valt att ha formsvacka samtidigt! :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
mb81

Inlägg av mb81 »

captcash skrev:Asså Adam var medioker när vi spelade ner oss i HA, han gjorde om "succén" med Modo och nu tillbaka här igen. Killen hoppar direkt när han följt ett lag ner i HA... jag gillar INTE den stilen, dessutom inte när man är förbannat mellanmjölk... Han är inte bra för SHL, det har bevisats ett gäng gånger nu, killen ska ner till HA och möjligen DÄR kan han spela tillräckligt och få lagom motstånd så han kan växa och bli bättre. Att ha honom i SHL är skadligt för både laget han är med i och hans egna utveckling.

Hål i budget hit o dit, det finns ju alltid lite buffert och kan man plocka in Hultan o Högström under säsongen så borde det fasen gått att lösa en bra målis också. Enda som stoppar är nog snarare utbudet än ekonomin.

Sören eller Mantas? I dagens läge hade jag plockat Mantas OM man kunde garantera honom på 2+ år med oss, utan tvekan. Älskar Sören men det är lättare att hitta forwards än stabila o trogna målisar. Dessutom måste vi ju onekligen ha en dold uppsida på våra forwards, de är inte så usla som siffrorna visar.. verkar bara som "alla" valt att ha formsvacka samtidigt! :/
Håll dig till fakta om du ändå ska gnälla. Han spelade inte med oss när vi åkte ur!
Sen vet vi inte hur bra Mantas är heller nu. Hans siffror i AHL är knappast imponerande och han har ändå bara en bra säsong i SHL. Känns inte som ett säkert kort även fast jag också väljer honom före Adam.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Mattias_87 skrev:
B.I.B.A skrev:Det senaste jag hörde var att Tellan var sugen på att lira ett år till efter detta, och att jocke väljer kompisar över kvalitet är väl inget nytt. Personligen ser jag helst två nya målvakter.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... arns-skull

"– Det handlar mycket om familjesituationen. Barnen blir äldre och börjar inse att man är borta. Så det finns mycket utanför hockeyn som lockar, att kunna vara ledig en lördag-söndag, och bara kunna planera en helg. Det finns ju inte i mitt liv just nu så det är lyxigt för mig. Då påpekar folk att man tjänar så mycket pengar men vill ens barn inte träffa en i framtiden så spelar det ingen roll hur mycket pengar du har."
Lät annorlunda för ett par månader sedan.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3665812.ab

"Sista säsongen?
– Nej, nu känner jag mig riktigt fräsch. Jag vill spela något år till. Hockeyn är rolig nu igen, säger 37-åringen."
Avgå Jocke.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Jag tror att Mantas skulle kunna vara en realistisk önskan på målvakt till nästa år.
Att ha honom tillsammans med Adam vet jag inte om det vore optimalt dock.
Kan inte påstå att jag tycker att vi släpper till fler frilägen iår än förra året då det redan förra året kändes som motståndarna rann igenom lite för många ggr/match.

Ser man till förväntningarna så ligger väl Adam även lite under där.
Hade inte räknat med att han skulle vara näst sist av alla målvakter som spelar 10matcher eller mer. Inte heller att han skulle ligga under 89% om man då jämför med den bästa som ligger över 95% det är ju en skillnad som är helt enorm.

Tänk tanken att vi ställer dem bredvid varandra och de får 50 skott/match.
Då släpper Adam in 5.5mål och Jönsson 2.5....

Visst kanske en orättvis jämförelse men tycker ju inte att khk har ett direkt stabilt försvar, framförallt inte på pappret.

Nja att vi borde byta Adam tror jag att de flesta är överens om.

Jag skulle väldigt gärna se en som Enroth om mam kan signa honom på 3 år eller ngt sånt och får en stabilitet på den viktigaste positionen av alla.
Steelmountain

Inlägg av Steelmountain »

Vad hände med Mark Owuya? Märkligt att ingen allsvensk klubb har testat han...
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

För att vinna sm-guld krävs följande lag:

Sören-Engqvist-Lasch
Anderson-Thoresen-R. Nilsson
Cehlin-Ljungh-Brodin
Davidsson-Johansson-Davidsson
Extra: Ahlén, Åberg

Hultström-Englund
Högström-Claesson
Johansson-Tömmernäs

Mantas
Jensen
Söderström

När man tänker på detta är det rätt deprimerande hur långt ifrån vi är just nu.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:För att vinna sm-guld krävs följande lag:

Sören-Engqvist-Lasch
Cehlin-Ljungh-Brodin

Hultström-Englund
Högström-Claesson
Johansson-Tömmernäs

Mantas
Jensen
Söderström

Hur har du kommit fram till att detta lag krävs? Vi har sett ett gäng lag vinna senaste åren som inte haft en spelare av Pontus Åbergs kvalité utanför fyra kedjor.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:För att vinna sm-guld krävs följande lag:

Sören-Engqvist-Lasch
Cehlin-Ljungh-Brodin

Hultström-Englund
Högström-Claesson
Johansson-Tömmernäs

Mantas
Jensen
Söderström

Spännande att Jensen skulle vara andramålis i ett lag som annars är i princip bara landslagsspelare. Det där laget skulle väl kunna vinna KHL?
Tycker du överdriver en hel del med vilka kedjor som behövs. Skulle vi byta ut vår förstakedja mot Skellefteås tex så tror jag vi skulle vara en seriös utmanare. Så stor skillnad är det inte.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Så bra är inte det där laget. Ni överskattar många spelare.
Låst