SHL: Djurgårdens IF - Frölunda, 30/12-16 125-årsfirande
Re: SHL: Djurgårdens IF - Frölunda, 30/12-16 125-årsfirande
Frölunda kommer drömma mardrömmar om Tellan... monster!
Ja, det är ju klart tydligt att vi inte hänger med för fem öre när Frölunda trampar igång. Viktig seger.
Gammal är äldst. Tellan är Kung. Och har fler medaljer än resten av laget tillsammans.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag tycker nog inte att man ska såga 81 och 79 för mycket. Dom har ändå kämpat på rätt bra över säsongen. Det är poängproduktionen som har hackat, fast det kanske är det du syftar på.BigJ skrev:Tellan kung!
Kul att för en gång skull få ge beröm till i första hand Veidemo men även 81 och 79 som inte direkt visat framfötterna i år.
Tellan bäst ikväll tätt följd utav Vejdemo. Många bra där bakom som kämpade på fint ikväll.
2:a-perioden hänger vi dock med och är bättre, enligt mig med en början av ett respektlöst spel framför deras kasse vilket är bra för allt, självförtroende och man känner sig helt enkelt stekigare på individnivå och man vågar det lilla extra, eg. PL. Spelarna vågar göra det lilla extra med pucken istället för att jobba ihjäl sig i det tomma.Djurgårn skrev:Ja, det är ju klart tydligt att vi inte hänger med för fem öre när Frölunda trampar igång. Viktig seger.
Sen blir det onödigt spännande i 3:e pg a en tveksam bedömning av domarjäveln. Riktigt spännande, kommer få svårt att återgå till en normal fredagseftermiddag nu.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Grattis DIF. Utspelade långa stunder, men med så gula byxor kan man inte gärna förlora.
Winge: http://www.hockeysverige.se/2016/12/21/ ... inte-vara/Kentta skrev:Tellan överlägset bäst idag.
Överlägset sämst är fan domarparet, vilka jävla skitdomare vi har i den här ligan. Uselt.
Tre poäng!
Ja naturligtvis ska man klaga på poängproduktionen, bägge var garanterat tänkta att göra många poäng men jag tycker inte att det direkt varit otur att de inte gjort mer poäng, de har inte varit så bra som förväntat.daaviid skrev:Jag tycker nog inte att man ska såga 81 och 79 för mycket. Dom har ändå kämpat på rätt bra över säsongen. Det är poängproduktionen som har hackat, fast det kanske är det du syftar på.BigJ skrev:Tellan kung!
Kul att för en gång skull få ge beröm till i första hand Veidemo men även 81 och 79 som inte direkt visat framfötterna i år.
Tellan bäst ikväll tätt följd utav Vejdemo. Många bra där bakom som kämpade på fint ikväll.
Yeeeaaaaaaah, fan vad nice
Det är kväll hos mig iaf...sensei skrev:2:a-perioden hänger vi dock med och är bättre, enligt mig med en början av ett respektlöst spel framför deras kasse vilket är bra för allt, självförtroende och man känner sig helt enkelt stekigare på individnivå och man vågar det lilla extra, eg. PL. Spelarna vågar göra det lilla extra med pucken istället för att jobba ihjäl sig i det tomma.Djurgårn skrev:Ja, det är ju klart tydligt att vi inte hänger med för fem öre när Frölunda trampar igång. Viktig seger.
Sen blir det onödigt spännande i 3:e pg a en tveksam bedömning av domarjäveln. Riktigt spännande, kommer få svårt att återgå till en normal fredagseftermiddag nu.
Sensei glassar väl i Florida eller hänger i Philly?#10 skrev:Det är kväll hos mig iaf...sensei skrev:2:a-perioden hänger vi dock med och är bättre, enligt mig med en början av ett respektlöst spel framför deras kasse vilket är bra för allt, självförtroende och man känner sig helt enkelt stekigare på individnivå och man vågar det lilla extra, eg. PL. Spelarna vågar göra det lilla extra med pucken istället för att jobba ihjäl sig i det tomma.Djurgårn skrev:Ja, det är ju klart tydligt att vi inte hänger med för fem öre när Frölunda trampar igång. Viktig seger.
Vackert, även om vi fick spö i den viktigaste av alla viktiga buzzwords, Corsi, så gick det ju vägen!
Tellan var härlig idag, Vejdemo såg lite ut som han ska göra, Emil är ruskigt bra och domarna är ett jävla skämt.
Dax o dra i sig 3 virre och sova som en prins!
Gott nytt år vänner!
Tellan var härlig idag, Vejdemo såg lite ut som han ska göra, Emil är ruskigt bra och domarna är ett jävla skämt.
Dax o dra i sig 3 virre och sova som en prins!
Gott nytt år vänner!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Praetori skrev:Gammal är äldst. Tellan är Kung. Och har fler medaljer än resten av laget tillsammans.
Kan bara hålla med, när han skiner så skiner han i guld!
Japp, är 6h efter. Borde egentligen jobba men är så adrenalinpumpad att jag mest är sugen på att gå ut och utmana grannen på en fajt eller liknande.mb81 skrev:Sensei glassar väl i Florida eller hänger i Philly?#10 skrev:Det är kväll hos mig iaf...sensei skrev:2:a-perioden hänger vi dock med och är bättre, enligt mig med en början av ett respektlöst spel framför deras kasse vilket är bra för allt, självförtroende och man känner sig helt enkelt stekigare på individnivå och man vågar det lilla extra, eg. PL. Spelarna vågar göra det lilla extra med pucken istället för att jobba ihjäl sig i det tomma.Djurgårn skrev:Ja, det är ju klart tydligt att vi inte hänger med för fem öre när Frölunda trampar igång. Viktig seger.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Bra ge grannen en omgång han sent glömmer...sensei skrev:Japp, är 6h efter. Borde egentligen jobba men är så adrenalinpumpad att jag mest är sugen på att gå ut och utmana grannen på en fajt eller liknande.mb81 skrev:Sensei glassar väl i Florida eller hänger i Philly?#10 skrev:Det är kväll hos mig iaf...sensei skrev:2:a-perioden hänger vi dock med och är bättre, enligt mig med en början av ett respektlöst spel framför deras kasse vilket är bra för allt, självförtroende och man känner sig helt enkelt stekigare på individnivå och man vågar det lilla extra, eg. PL. Spelarna vågar göra det lilla extra med pucken istället för att jobba ihjäl sig i det tomma.Djurgårn skrev:Ja, det är ju klart tydligt att vi inte hänger med för fem öre när Frölunda trampar igång. Viktig seger.