SHL: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/12-16

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/12-16

Inlägg av diftobbe89 »

Den yngsta Davidsson är en grym talang, men helvete vad valpig han är många gånger och en direkt säkerhetsrisk.
Spela fult
Wishes
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wishes »

Nu har halva säsongen gått, det har varit mycket snack från ledning och ledarstab men inte ett sk*t har hänt. Hyser tyvärr inget större hopp för årets upplaga av DIF. Har vi tur klarar vi oss undan kval, men jag tvivlar.
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Vi ligger alltså sist i så gott som alla kategorier. Tredje året i SHL. Tungt... Dessutom torsk mot ett lag som KHK. Har varit säsongare sedan 2011 men just nu känns det rätt osäkert med förlängning...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vi följer upp en usel förstaperiod med en ännu sämre andra.

Urdum
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
BigJ

Inlägg av BigJ »

minalman skrev:
Vikas skrev:Jag hoppas verkligen Tellan är skadad.

Annars är det oförlåtligt att fortsätta spela Adam.
Han har gjort flera bra räddningar i kväll. Vi måste göra fler mål framåt. Alla målvakter måste tillåtas göra ett misstag per match. Precis som karlskronas nyss gjorde.
Du har rätt, vi kunde legat under med ett par mål efter första där Adam var riktigt bra.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

minalman skrev:
Vikas skrev:Jag hoppas verkligen Tellan är skadad.

Annars är det oförlåtligt att fortsätta spela Adam.
Han har gjort flera bra räddningar i kväll. Vi måste göra fler mål framåt. Alla målvakter måste tillåtas göra ett misstag per match. Precis som karlskronas nyss gjorde.
Om man som målvakt bjuder på 1-2 mål per startad match så håller man inte i SHL. Inte i något lag.
Wishes

Inlägg av Wishes »

förevigtdjurgården skrev:
mawa skrev:M Davidsson får ju ta på sig 2-1 målet, Ovie backcheck i den situationen.
Ja, Reideborn ska väl inte behöva hålla skydden i isen mer än två-tre gånger per match. :)
Förstår inte hur herrar sportchefer tänkte med Reideborn. Bara att värva från MjoDo borde varit en rödflagga.
Stolt, men aldrig nöjd
EspenK

Inlägg av EspenK »

Det värsta är att det är rättvist. KHK är ett rövgäng men de vet om det och spelar därefter. Vi är ett rövgäng men tror att vi inte är det och försöker spela en hockey som vi inte behärskar. In med en habil målvakt nu. Våra målvakter ligger sist i SHLs statistik. Säger ju allt.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Känns som ett fruktansvärt skevt lagbygge. Ett gäng okej endimensionella komplementspelare(Jeff, Ridderwall tex) med helt okej spetsegenskaper som funkar bra bredvid spelare som tex Thore och Zacke som kan göra sina medspelare bättre men tillsammans blir det bara en jävla soppa

Trodde Ljungh skulle kunna vara en sådan spelare men han är ju typ sämst av alla
Senast redigerad av Glory1 den 2016-12-28 20:10:38, redigerad totalt 1 gånger.
Espan86
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Espan86 »

Kan inte skylla denna misär på Adam tyvärr. som jag sa förut. Du måste göra minst 3 framåt för att vinna. Då kan du släppa två. Vilket är väldigt vanligt. Adam presterar bättre än 90% av våra forwards. Ska tillägas att jag inte gillar Reideborn. Men de är inte vårat problem!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Espan86 skrev:Kan inte skylla denna misär på Adam tyvärr. som jag sa förut. Du måste göra minst 3 framåt för att vinna. Då kan du släppa två. Vilket är väldigt vanligt. Adam presterar bättre än 90% av våra forwards. Ska tillägas att jag inte gillar Reideborn. Men de är inte vårat problem!
Det är ett av våra stora problem. Släpper man 2 puckar gratis varje match vinner man inte många matcher. Vi förtjänar inte många mål, men det gör inte våra motståndare heller.
Avgå Jocke.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Härligt nästa år när vår kontrakterade keeper heter Adam Reideborn och Tellan lägger grillorna på hyllan. Heja DIF!
25/4-2025
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Adam har förövrigt slängt ut flera okontrollerade returer på enkla skott idag. Ni som tycker han har varit bra måste sett någon annan match än jag.
Avgå Jocke.
Espan86
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Espan86 »

Försvarspelet och målvaktspelet kommer vara mycket bättre om dom vet att forwards levererar framåt. Då kan man jobba i lugn och ro. Nu är de jälviskt spänt och kaos om man släpper in mål.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Lär inte bli några pp ikväll. Vi hotar inte tillräckligt.

Måste ju bli Ollas som plockas efter Högström återvänder. Hans skridskoåkning är ju seg som en kola.
Skriv svar