Hyllningstråd till Teemu "lejonet" Lassila

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Hyllningstråd till Teemu "lejonet" Lassila

Inlägg av Andy »

Hur bra är inte grabben? Ja - jag säger "grabben". Betänk att han är 22 år (född -83). Visst har DIF anno 2005 släppt in mål som Berns släpper in brats i år, men utan "lejonet" hade målskörden (och då åt fel håll) varit avsevärt mycket större.

Jag blev glad när denna värvning annonserades och tycker att Lassila fått ta onödigt mycket kritik från förståsigpåarna här på forumet. Grabben har ju iblad fått stå ensam mot fem motståndare medan hans lagkamrater åkt omkring som primadonnor.

Lejonet är ett framtidsnamn, blivande förste målvakt i finska landslaget, blivande stormålvakt i NHL. Hans ungdom gör väl förhoppningsvis att vi kan räkna med honom i några år. Vilken investering!

Lejonet har vad som krävs för att bli ytterligare en i raden av stormålvaker som fostrats och finslipats i DIF-dressen.

En dag som denna förtjänar han en egen hyllningstråd!
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Instämmer! I Luleåmatchen såg det ut som vanligt ett tag i första perioden, där Teemu fick jobba på returer och såg ut som ensam försvarsspelare ett tag. Men sen fick han mer hjälp och fick sin välförtjänta nolla till slut.

Bara att konstatera att Djurgårdens fina målvaktstradition fortsätter i fin stil.
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Ja han är en grym målvakt , det som är roligt är att han är ung och ingen Salo. Tror inte han förstod vad han gav sig in på när han signa för DIF men han kommer ju helt klart utvecklas här för så många skott han får mota hela tiden är ju omänskligt.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

det luriga är ju att han precis som Adam Andersson och Thoresen har kontrakt som går ut efter säsongen. dessa tre stora framtidsmän kan komma att lämna oss innan de nått i närheten av sin fulla potential.
Användarvisningsbild
sthlm_1
Kontakt:

Re: Hyllningstråd till Teemu "lejonet" Lassila

Inlägg av sthlm_1 »

Andy skrev:Hur bra är inte grabben? Ja - jag säger "grabben". Betänk att han är 22 år (född -83). Visst har DIF anno 2005 släppt in mål som Berns släpper in brats i år, men utan "lejonet" hade målskörden (och då åt fel håll) varit avsevärt mycket större.

Jag blev glad när denna värvning annonserades och tycker att Lassila fått ta onödigt mycket kritik från förståsigpåarna här på forumet. Grabben har ju iblad fått stå ensam mot fem motståndare medan hans lagkamrater åkt omkring som primadonnor.

Lejonet är ett framtidsnamn, blivande förste målvakt i finska landslaget, blivande stormålvakt i NHL. Hans ungdom gör väl förhoppningsvis att vi kan räkna med honom i några år. Vilken investering!

Lejonet har vad som krävs för att bli ytterligare en i raden av stormålvaker som fostrats och finslipats i DIF-dressen.

En dag som denna förtjänar han en egen hyllningstråd!
Hyvä. suomalaista sisua tarvitaan = Det är finsk sisu vi behöver.
Mannen, myten, legenden
Användarvisningsbild
lund3

Inlägg av lund3 »

jensa öhling skrev:det luriga är ju att han precis som Adam Andersson och Thoresen har kontrakt som går ut efter säsongen. dessa tre stora framtidsmän kan komma att lämna oss innan de nått i närheten av sin fulla potential.
Jag förstår om ledningen inte vill ta några risker med spelare som bara tar lön. Men det kan ju bli förödande konskvenser. Vore inte roligt om vi tappar dessa tre spelare inför nästa säsongen och inte får ut ett öre.
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Re: Hyllningstråd till Teemu "lejonet" Lassila

Inlägg av Strömberg=power »

Jag kan instämma när det är 5spelare mot Lassila och alla andra spelare springer iväg till närmasta korvkiosk... Han är en riktigt bra målvakt och kommer förmodligen ta över förstakassen i Landslaget och åka till NHL och känna på nåt nytt om ett eller två år.
progambler

-------------------------

Inlägg av progambler »

hahaha

möjligen har vi sett olika matcher.

här är mitt betyg på lassila

jag har sett lassila emot mora hemma(usel) 3-5 emot färjestad borta 1-7(usel) linköping borta(svag) 1-4 luleå hemma 2-0( bra men väldigt lite att göra) modo hemma 3-2(bra i 2 peroder men ett billigt mål hjälpte modo in i matchen) hv hemma 2-8(dålig)

jag har också sett han släppa väldigt billiga puckar förbi sig på sportnytts sammandrag från de andra matcherna.

sedan fick jag tillbaks hoppet när mattias andersson gör en kanon-match emot HV borta.

då får lassila nytt förtroende!!!

hahaha satans idioter......med lassila i målet hade det blivit storförlust borta emot HV precis som det vart hemma(2-8) nu höll mattias andersson DIF kvar i den matchen och såsmåningom gav det alltså seger 3-2 emot ett topp-lag.

nu tappade vi pånytt en 6-p match emot timrå med lassila imål och självförtroendet åter en knäck..

in med mattias andersson igen.......SNABBT innan det är försent.........

jag ser pondus i mattias andersson.........han kan hjälpa oss ur träsket.

problemet nu är när han får nästa chans?????? om 2 månader???? då är det redan försent.

progambler
Kuremyr

Re: -------------------------

Inlägg av Kuremyr »

progambler skrev:hahaha

jag har sett lassila emot mora hemma(usel) 3-5 emot färjestad borta 1-7(usel) linköping borta(svag) 1-4 luleå hemma 2-0( bra men väldigt lite att göra) modo hemma 3-2(bra i 2 peroder men ett billigt mål hjälpte modo in i matchen) hv hemma 2-8(dålig)

jag har också sett han släppa väldigt billiga puckar förbi sig på sportnytts sammandrag från de andra matcherna.

sedan fick jag tillbaks hoppet när mattias andersson gör en kanon-match emot HV borta.

hahaha satans idioter......med lassila i målet hade det blivit storförlust borta emot HV precis som det vart hemma(2-8) nu höll mattias andersson DIF kvar i den matchen och såsmåningom gav det alltså seger 3-2 emot ett topp-lag.

nu tappade vi pånytt en 6-p match emot timrå med lassila imål och självförtroendet åter en knäck..

problemet nu är när han får nästa chans?????? om 2 månader???? då är det redan försent.

progambler

du skämtar va?
Martin83

Re: -------------------------

Inlägg av Martin83 »

progambler skrev:hahaha

progambler
Känns inte riktigt som du vet vad du snackar om.. har sett alla hemma matcher..Lassila har inte släppt många skit mål..finns ett par men inte många..han har helt klart hållt nere siffrorna..
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Se det istället som att vi har två jäkligt duktiga målvakter och det kommer behövas! Går Lassila sönder ser det bra ut ändå, och det är skönt. Med ett par backar till så kanske våren kan bli riktigt skoj trots allt!!

Kriga Djurgår´n
progambler

Inlägg av progambler »

för att vara en bra målvakt krävs jämnhet, det har lassila inte visat.

nu ligger han väl runt 88% i tagna skott. han bör ligga runt 92-94% för att vara av god elitserie-klass

punkt för detta
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

att hans räddningsprocent inte är den bästa är ju knappast bara hans fel...när vi är som yra höns i försvarszon så kan det inte vara lätt att stå i mål..
Användarvisningsbild
DIForever

Inlägg av DIForever »

progambler skrev:för att vara en bra målvakt krävs jämnhet, det har lassila inte visat.

nu ligger han väl runt 88% i tagna skott. han bör ligga runt 92-94% för att vara av god elitserie-klass

punkt för detta
Hur många matcher hade du sett live sa du? De matcherna han släppt in många mål har absolut inte varit enbart hans fel, en målvakt kan inte sköta allting själv, han måste få hjälp från försvararna. Han kan inte stå emot hur mycket som helst, killen har för f*n hållt oss kvar i matchen ett antal gånger! Snacka om noll koll.
Lite finare, lite bättre

Bloggen
progambler

Inlägg av progambler »

hoppas verkligen ni får rätt......och jag har fel

det brukar vara så.......när jag skriver saker så tänder spelaren till.

5-1 på frölunda var kanon och lassila var väl bra vad jag hört.

vi håller på djurgårn och naturligtvis hoppas vi på en fortsättning

DIF ska vinna oavsett vem som står......där är vi överrens

FORZA DIF
Skriv svar