Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

* Döme har spelat i SSK inte i Stockholm...

* Orzsagh spelade inte överhuvudtaget förra säsongen...
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

yvvi skrev:
Jockmaniac skrev:yvvi:

Det var väl inte förra säsongen som Patera var i Färjestad? Var inte det säsongen 2005/2006? Förra säsongen spelade han i Kladno i Tjeckien.
Sant!

Bra statistik iallafall, kan nog bli en bra värvning.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1601
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Christopher J skrev:
yvvi skrev:
Jockmaniac skrev:yvvi:

Det var väl inte förra säsongen som Patera var i Färjestad? Var inte det säsongen 2005/2006? Förra säsongen spelade han i Kladno i Tjeckien.
Sant!

Bra statistik iallafall, kan nog bli en bra värvning.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1601
Bra statistik? Patera är närmare 250 000 år gammal, gammal Gnagare och var på dekis redan när han spelade i Färjestad för två år sedan. Han är också överviktig.

DET ÄR JU IMMONEN JAG VILL HA!
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

Pepp91:

Kan du inte säga något mer :) Vilket Stockholmslag han spelade för t.ex.
Eller vilket land han kommer ifrån.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Inlägg av Strömberg=power »

Micke Nylander skrev:
lilleman skrev:Tror ni styrelsen har något mer på G nu när vi torskat Ekman,Hagos, Holmström och Tjärna, det är ju inte helt klart än men jag tror han går till Ryssland. Har jag glömt någon? Tror ni som sagt att styrelsen har någon mer på G?
Styrelsen? Kan alla människor vänligen sluta tro att styrelsen jagar spelare, att styrelsen förhandlar om kontrakt osv... Det är INTE styrelsen!

Tränarna och sportkommitén (Garpen, Järlan och Södergren) jagar spelarna, medan det sitter folk på kansliet som förhandlar om kontrakten.

Jag hävdar att styrelsen gör ett kanonjobb. De sitter med ekonomiska och juridiska kunskaper som används i föreningen och som hjälpt oss väldigt mycket tidigare och som jag är säker på kommer hjälpa oss i framtiden.

Nu kommer säkert någon påpeka om den utlovade satsningen från styrelsen. Styrelsen är den som, ideelt, har högsta ansvaret för föreningens ekonomi, och då indirekt spelarrekryteringen.

Det är min övertygelse att de har jobbat hårt för att satsa mer pengar på spelare men att spelarna ändå valt bort DIF. Styrelsens fel? Nej, inte om de har budgetterat mer pengar åt spelarrekryteringen inom den ramen DIF Hockey kan klara av, att spelarna tackar nej är därför obegripligt i vissa fall, medan andra föreningar har större muskler än vad vi har.

Styrelsen jobbar dessutom nu grymt hårt för mot Stockholm stads politiker när det gäller frågan om Hovet blandannat. Så nog jobbas det grymt hårt från Mats Larssons gäng, mer än vad vi tror!

Jag tror på DIF!
Exakt! Säsongen har inte börjat än och det finns många bra spelare som inte blivit kontrakterade. Kolla bara på Marusak, det var nog en av vinterns bästa värvningar. Och DIF's ledning kommer säkert att arbeta stenhårt för att kontraktera minst en spelare till innan säsongen börjar.
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Om den tredje spelaren inte är Döme så är den enda utländske forwarden med Sthlmsanknytning som spelade i ES ifjol Brynäs Mads Hansen (som spelat ett år i Bajen). Hoppas det är Döme...
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Mads Hansen har kontrakt med Brynäs tom. säsong 09/10, så han är det inte.
Bild
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Ni som hoppas på Döme kan sluta drömma för han har redan gått ut i media och sagt att han inte kommer spela kvar i Sverige på grund av hemlängtan. Vad gäller Mads Hansen så har han kontrakt med Brynäs över nästa säsong också.

Men jag fattar inte vem det kan vara då :? Har kollat igenom samtliga spelare som gjorde minst ett mål förra säsongen, ingen av de är kontraktslösa med Stockholmsanknytning!
Senast redigerad av Jockmaniac den 2007-08-21 16:17:32, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
robin_3

Inlägg av robin_3 »

kanske rickard lintner? har spelat i dif spelade i aik denna säsong
skulle va kul owuya stod nån match?
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

robin_3 skrev:kanske rickard lintner? har spelat i dif spelade i aik denna säsong
Lintner spelar i Karlstad nästa säsong
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Daniel Tjärnqvist inte i närheten av ryska ligan!

http://blogg.expressen.se/cityhockey/en ... sid=266635

Kan media slut snacka skit? Tack.
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Inlägg av Strömberg=power »

stolpskott skrev:Daniel Tjärnqvist inte i närheten av ryska ligan!

Men då kanske inte heller Linkan är på väg till Ryssland!

Media har väl inte så mycket att skriva om just nu, så dem måste väl få folk på något sätt att köpa deras tidningar...
Djurgården-Ett lag i med och motvind
isolerad

Inlägg av isolerad »

stolpskott skrev:Daniel Tjärnqvist inte i närheten av ryska ligan!

Jag fattar inte. Det borde ju vara grundläggande för en journalist att kontrollera sina källor. Jag menar hur svårt är det att ringa Tjärna och fråga som Hallman har gjort? Bra Hallman!

Och linkanryktet om Ryssland. Har det någon som helst grund mer än att Linkan har en ny agent? Har någon av DIF, agent eller Linkan ens nämnt ryssland?
i
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Kan inte Hallman ringa Linkan också?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Marie Hallman är nog den enda sportjournalisten i det här landet som ger läsarna sanningen. Kudos för det.
Skriv svar