Uttagen till tre kronor av Garpen. Jo jag skulle påstå det.android skrev: Å andra sidan kan det väl diskuteras om Brodin verkligen är en topp-6 forward. Jag tycker dock att han gjort det bra senaste tiden.
Säsongen 16/17
Re: Säsongen 16/17
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 16/17
Ja så kan man väl se det. Dock många nej. Broddan har dock en del fina egenskaper och en nyttig spelare. Borde dock ha kapacitet att göra fler poäng. Saknar hans förmåga att gå rakt på mål från tidigare sejour. Han visar den ibland men väldigt sällan nuförtiden.Praetori skrev:Uttagen till tre kronor av Garpen. Jo jag skulle påstå det.android skrev: Å andra sidan kan det väl diskuteras om Brodin verkligen är en topp-6 forward. Jag tycker dock att han gjort det bra senaste tiden.
Sen gillar jag den pondus Brodin utstrålar när han är som bäst. Hoppas att han kan visa den längre perioder.
Född till sportchef.
Denna pondus brukar han visa när matcherna verkligen betyder något. Playoff till exempel. Han dominerade ordentligt under slutspelet ifjol. Så vi får stå ut med att han ser "loj" ut under grundserien för att dominera i slutspelet.android skrev:Ja så kan man väl se det. Dock många nej. Broddan har dock en del fina egenskaper och en nyttig spelare. Borde dock ha kapacitet att göra fler poäng. Saknar hans förmåga att gå rakt på mål från tidigare sejour. Han visar den ibland men väldigt sällan nuförtiden.Praetori skrev:Uttagen till tre kronor av Garpen. Jo jag skulle påstå det.android skrev: Å andra sidan kan det väl diskuteras om Brodin verkligen är en topp-6 forward. Jag tycker dock att han gjort det bra senaste tiden.
Sen gillar jag den pondus Brodin utstrålar när han är som bäst. Hoppas att han kan visa den längre perioder.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Summeringen som lagts ut av Jocke.. någon annan som känner att det inte besvarades några frågor öht? Jag förväntar mig inte full transparens, men hade hoppats på lite mer än klyschor och anledningen till att man inte värvar, vilket jag tror de flesta av oss redan vet.
Lynxlynx skrev:Summeringen som lagts ut av Jocke.. någon annan som känner att det inte besvarades några frågor öht? Jag förväntar mig inte full transparens, men hade hoppats på lite mer än klyschor och anledningen till att man inte värvar, vilket jag tror de flesta av oss redan vet.
Jo, samma mantra man hört tidigare bara och det påminner om säsongen när vi åkte ur.
Målskyttet är det som måste upp, vet dock inte hur det skall gå till.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Säsongen 16/17
"...men om vi kan uppfylla vår målsättning sen 13 matcher tillbaka, det vill säga att vinna fler matcher än vi förlorar, så kommer vi att säkra ett nytt SHL-kontrakt."Lynxlynx skrev:Summeringen som lagts ut av Jocke.. någon annan som känner att det inte besvarades några frågor öht? Jag förväntar mig inte full transparens, men hade hoppats på lite mer än klyschor och anledningen till att man inte värvar, vilket jag tror de flesta av oss redan vet.
Tjorven har en plan.

Säsongen 16/17
Född till sportchef.android skrev:
Våra tilltänkta ledande spelare är väl (sett till lön):
Anderson
Brodin
Tambellini
Ridderwall
Lundh
Ljungh
Om man går på din teori med att gå tillbaka fem säsonger och se snittpoängen och sen ser vilken pace dom ligger på.
Anderson
Har spelat en säsong i DIF och gjorde då 40 poäng. Han hade då bredvid sig en av Europas bästa spelare i Thoresen. Håller han nuvarande poängsnitt ~0,54 så skulle han landa på drygt 28 poäng över 52 matcher. Jag tror säkerligen att Thoresen gav Matt 10-12 "gratis" poäng förra säsongen. Så för mig känns Anderson som godkänd poängmässigt än så länge. Om bedömningskriteriet är tidigare säsong.
Brodin
Här har vi ju faktiskt fem SHL-säsonger att gå på. Senaste fem säsongerna i SHL har han gjort 253 matcher och 78 poäng. Ett snitt på 0,3083 per match vilket ger ~16 poäng över 52 matcher. I år har han gjort nio på 25 matcher ett snitt på 0,36 vilket ger knappt 19 poäng. Med andra ord godkänd än så länge.
Tambellini
Här har vi bara två tidigare säsonger varav en inte ens är en hel säsong. 65 matcher 29 poäng. 0,446 p/match vilket ger ~23 poäng över 52 matcher. I år ligger han på 0,269 p/m vilket ger ~14 poäng över 52 matcher. Underkänt.
Ridderwall
Finns bara en säsong. 54 matcher 30 pinnar ger 0,555 p/m och ~29p/52 matcher. Ligger på samma snitt som Jeff för tillfället. Helt klart underkänt.
Lundh
Här har vi fem säsonger 259 matcher 106 poäng. 0,409 p/m ger 21,28 p/m. Ligger just nu på 0,1818/match vilket ger ~9 poäng. Helt klart underkänt.
Ljungh
102 matcher 63 poäng. 0,617 p/m. Ger ~32p. I år 11p på 25 matcher = 0,44p/m= ~23p över 52 matcher. Helt klart underkänt.
Så, Brodin är den enda godkända. Anderson och Ljungh kanske har något förmildrande omständigheter då dom spelade en del med Thoresen förra säsongen. Då ska vi ändå hitta klubbar som vill ta över följande kontrakt:
Peppe Lundh 150'
Jeff 150-200' (?)
Ridderwall 150-200' (?)
Det funkar inte.
Du frågade vad min analys är.
Vi saknar spets framåt och vi har haft svajiga målvakter. Jag tycker att laget har spelat ganska bra i ett flertal av matcherna men vi har varken haft förmågan att kapitalisera spelövertag i mål eller att stänga igen bakåt. Ser man på våra (antagligen) bäst betalda spelare så är det inga poängkungar direkt.
Vi saknar en ledande kedja. Iden med att ha fyra starka kedjor som kan skölja över motståndarna är en god tanke, men jag personligen tror att det måste finnas en kedja som agerar lok. Senaste finalåret hade vi fyra starka kedjor men där Ölvestad - Ottosson - Nilson hela tiden satte press i motståndarzonen.
Angående att man betalar för mycket för spelarna så ja, kanske. En sådan som Peppe Lundh har hållit till i fjärdekedjan. Han har spelat runt 15 minuter per match. Nu i DIF ska han ligga på 17-18 minuter. Växjö har råd att pynta en spelare i fjärdekedjan 150'. Det har inte DIF. DIF kommer alltid kunna hitta rollspelare och "utfyllnadsspelare" billigt. Man har en välfungerande juniororganisation och många spelare ute i landet som gärna skulle spela för DIF.
Nu har jag sparkat in tillräckligt med öppna dörrar för idag.
- Think if...
- Kontakt:
En back som vara nära att ta en plats för ngr år sedan var Carl Ackered, förvisso div.1 nu, men verkar vara väldigt produktiv om man ser till poängskörden. Ja, om man nu bara ska låna för en match...
Using Tapatalk
Due-Bojje jobbar väl på kansliet? Bara att han snörar på sig skrillorna. Tror nog han är bättre defensivt fortfarande än vissa andra som får istid.

Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
-daniel- skrev:Spelade 7 matcher med hjärnskakning:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... rnskakning
Alltså vad är det för skämt till läkare i RBK? Samma läkare (förmodar jag) tyckte det var OK att psykfallet Andre Devaux spelade med hjärnskakning (innan yxhugget mot VIK-spelaren förra säsongen).
Så jävla respektlöst - karln borde bli av med sin läkarlegitimation omedelbums.
Alltså det är ju helt absurt! Det är som du skriver vi lever i 2016 och lagets läkare missar att spelaren har hjärnskakning. Jag har ju svårt att tro att den läkaren jobbar kvar efter det här har kommit fram!
I vilket fall är det ren skär och skär skandal, sparka han och dra in legitimationen omedelbart!
Lån av Viktor Amnér fram till nyår hade kanske varit något, om nu inte Luleå har brutit med honom. Då finns det ingen att låna honom av.
Bra idé. Skulle inte ha något emot att vi värvar honom resten av säsongen. Skulle iofs vara svårt att ge honom speltid om Högström kommer.Mattebo skrev:Lån av Viktor Amnér fram till nyår hade kanske varit något, om nu inte Luleå har brutit med honom. Då finns det ingen att låna honom av.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Amnér är klar för Mora nu.mb81 skrev:Bra idé. Skulle inte ha något emot att vi värvar honom resten av säsongen. Skulle iofs vara svårt att ge honom speltid om Högström kommer.Mattebo skrev:Lån av Viktor Amnér fram till nyår hade kanske varit något, om nu inte Luleå har brutit med honom. Då finns det ingen att låna honom av.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Almtuna spelar ju inte 26:e, så kanske att vi kan låna över Westlund? Känns som det rimligaste alternativet iaf.