Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Det här med Linkan känns fruktansvärt jobbigt. Jag vet inte om jag ska vara besviken på honom för att han vill lämna, eller tycka att han gör rätt som vill lämna pga utebliven satsning.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Erik I skrev:...men jag tror inte att han medvetet kommer sänka sig.
Det har jag också svårt att se. Linkan är tillräckligt professionell för att ge sitt bästa, oavsett, även om jag oftast klankat ner på honom för hans bristande fysiska spel.

Å andra sidan ser han 45 000 kr om dagen flyga sin kos och jag vet inte om Linkan har någon utbildning att falla tillbaka på när karriären är över.
Senast redigerad av Bautabröl den 2007-08-21 12:32:09, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Sidney Crosby skrev:Det här med Linkan känns fruktansvärt jobbigt. Jag vet inte om jag ska vara besviken på honom för att han vill lämna, eller tycka att han gör rätt som vill lämna pga utebliven satsning.
Det är väl klart att han vill säkra sin framtid ekonomiskt. Många spelare har ingen utbildning att falla tillbaka på.

Däremot tycker jag det är väldigt dåligt av linkan att skriva på ett 3 års kontrakt och sedan försöka komma undan. Då hade han lika gärna kunnat lämna laget istället för att bidra till negativ stämning, samt dålig publicitet.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Remy Lebeau skrev:Däremot tycker jag det är väldigt dåligt av linkan att skriva på ett 3 års kontrakt och sedan försöka komma undan. Då hade han lika gärna kunnat lämna laget istället för att bidra till negativ stämning, samt dålig publicitet.
Han kunde ju inte gärna förutspå den utveckling som skett inom rysk ishockey och att han skrev på för tre år var ju lika mycket en säkerhet för honom själv som för klubben.

Linkan är ju inte direkt någon ungdom längre utan knallar sin stadiga stig på väg in i livet som en medelålders herre.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Bautabröl skrev:
Remy Lebeau skrev:Däremot tycker jag det är väldigt dåligt av linkan att skriva på ett 3 års kontrakt och sedan försöka komma undan. Då hade han lika gärna kunnat lämna laget istället för att bidra till negativ stämning, samt dålig publicitet.
Han kunde ju inte gärna förutspå den utveckling som skett inom rysk ishockey och att han skrev på för tre år var ju lika mycket en säkerhet för honom själv som för klubben.

Linkan är ju inte direkt någon ungdom längre utan knallar sin stadiga stig på väg in i livet som en medelålders herre.
Nej men om han ville säkra sin framtid skulle han skrivit på för lagen i Schweiz som erbjöd stora pengar.
Det är ingen som har tvivlat på Linkans kapacitet.

Jag citerar Wikegård som var en hemlig gäst på ett möte med jobbet. Snackade lite hockey med honom.
"Linkan är en oerhört bra spelare. Dessvärre är han lite lat, och jag upptäckte det under min tid som tränare när han var en av få som hade sämre resultat än innan efter den enskilda träningen"

Det är för pengarna han vill till Ryssland. Han hade tjänat över 10 miljoner nere i Schweiz med på sikt.
Erik af Sibirien

Lugn

Inlägg av Erik af Sibirien »

Tona gärna ned allt snack om att Linkan skall till Ryssland - det enda som är ett faktum, så vitt jag vet, är att han har skaffat sig en agent.

Varken han själv eller Djurgården har sagt ett knyst om Ryssland. Det är något det på väldigt svaga grunder har spekulerats i inom kvällspressen, och upprepats både där och här på forumet så många gånger att de flesta verka tro att det är sant.

Det är så tidningarna tjänar sina pengar och många här verkar vilja bidra.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Lilleman och alla ni andra som undrar; vi för just i detta nu samtal med 3 forwards, 2 finnar och en annan utlänning. Finnarna vet ni nog redan vilka det är men den tredje kan jag inte avslöja, bara ge er några ledtrådar :wink: ! Han har spelat i Stockholm förut och senaste säsongen huserade han också i ES....
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Re: Lugn

Inlägg av Bautabröl »

Erik af Sibirien skrev:Det är så tidningarna tjänar sina pengar och många här verkar vilja bidra.
Grattis till att vara så snusförnuftig :D (du har rätt i sak)

Hur mycket tror du skulle skrivas här inne om allting beträffande spelare (nyförvärv och förluster) skulle vara konfirmerat av de inblandade parterna? Inte mycket!
Senast redigerad av Bautabröl den 2007-08-21 13:46:26, redigerad totalt 1 gånger.
yvvi

Inlägg av yvvi »

Han har spelat i Stockholm förut och senaste säsongen huserade han också i ES....
Första ja tänker på är Pavel Patera, lirat med råttorna och var med kaffebönorna förra säsongen.... Men ja hoppas för guds skull inte att de är han!
Björne Nord
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Björne Nord »

Pepp91 skrev:Lilleman och alla ni andra som undrar; vi för just i detta nu samtal med 3 forwards, 2 finnar och en annan utlänning. Finnarna vet ni nog redan vilka det är men den tredje kan jag inte avslöja, bara ge er några ledtrådar :wink: ! Han har spelat i Stockholm förut och senaste säsongen huserade han också i ES....
Hörde jag Orszagh?
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Låter som Robert Döme. Riktigt bra spelare. Dock blir det svårt att locka hit honom då han lider något grovt av hemlängtan. Dock en skön prick utanför isen, och även på isen. Backar aldrig ur en fight.
Bild
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

yvvi:

Det var väl inte förra säsongen som Patera var i Färjestad? Var inte det säsongen 2005/2006? Förra säsongen spelade han i Kladno i Tjeckien. Döme kommer inte gå att locka hit. Han har bestämt sig för Slovakien. Jag hoppas på Orszagh, sen är ju frågan vad han vill ha för lön. Blir väl artistkontrakt i sånna fall.
100% DJURGÅRDSJ***L
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

Bautabröl skrev:
Erik af Sibirien skrev:Det är så tidningarna tjänar sina pengar och många här verkar vilja bidra.

Hur mycket tror du skulle skrivas här inne om allting beträffande spelare (nyförvärv och förluster) skulle vara konfirmerat av de inblandade parterna? Inte mycket!
Det är i.o.f.s. det enda jag skrivit här någonsin, så jag är ju rätt konsekvent....

Jag tycker bara att den defaitism som verkar råda angående vår och elitseriens bäste spelare är något vi klarar oss bättre utan - i synnerhet som den bygger på millenniets mest grundlösa rykte.

Annars är det ju kul med lite positiva spekulationer.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Erik af Sibirien skrev:
Bautabröl skrev:

Det är i.o.f.s. det enda jag skrivit här någonsin, så jag är ju rätt konsekvent....

Jag tycker bara att den defaitism som verkar råda angående vår och elitseriens bäste spelare är något vi klarar oss bättre utan - i synnerhet som den bygger på millenniets mest grundlösa rykte.

Annars är det ju kul med lite positiva spekulationer.
Du har klockrehnt rätt!
yvvi

Inlägg av yvvi »

Jockmaniac skrev:yvvi:

Det var väl inte förra säsongen som Patera var i Färjestad? Var inte det säsongen 2005/2006? Förra säsongen spelade han i Kladno i Tjeckien.
Sant!
Skriv svar