SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av diftobbe89 »

crike skrev:Vad har Hultström gjort domarna för att förtjäna dagens behandling?

Vi får nog räkna med en riktigt lång avstägning på Ridderwall. Han dödade ju råttan med klubban på hjälmen.

Varför är Henke så menlöst snäll för? Någon böjer honom framåt och håller fast hans huvud och han gör ingenting. Nada. Zip. Zero.

Det är svårt att vinna när man inte skjuter och ej heller bryr sig om returer runt egen kasse.
Stör ihjäl mig på sånt, verkligen, där hade han ett läge att dra igång någonting, men icke, varför åka in där och starta någonting överhuvudtaget då för? Jävla mes alltså, ursäkta men Hank är en något ''udda'' ''hårding''..
Spela fult
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

diftobbe89 skrev:

Vi får nog räkna med en riktigt lång avstägning på Ridderwall. Han dödade ju råttan med klubban på hjälmen.

Varför är Henke så menlöst snäll för? Någon böjer honom framåt och håller fast hans huvud och han gör ingenting. Nada. Zip. Zero.

Det är svårt att vinna när man inte skjuter och ej heller bryr sig om returer runt egen kasse.
Stör ihjäl mig på sånt, verkligen, där hade han ett läge att dra igång någonting, men icke, varför åka in där och starta någonting överhuvudtaget då för? Jävla mes alltså, ursäkta men Hank är en något ''udda'' ''hårding''..
Han påminner lite om Bamse på det sättet. Fast när jag tänker efter så är Bamse betydligt elakare när någon sticker upp om man skall vara ärlig.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Wishes
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wishes »

Koonz skrev:
Wishes skrev:
Koonz skrev:
Wishes skrev:
Koonz skrev:Det här är ingen "stolpe ut"-match. Det handlar om att Växjö spelar bra, skapar chanser konstant och åker skridskor. Alltså så handlar det inte om att Växjö har varken tur eller flyt utan snarare att vi, idag, spelar så fruktansvärt dålig hockey.
Idag?
Ja? Det är väl trots allt dagens match vi diskuterar här, eller har jag fel?
Tycker vi har spelat fruktansvärd dålig hockey hela säsongen hittils.
Självklart förstod jag vad du menade. Ber om ursäkt för en vresig respons, humöret är trots allt inte på topp efter denna match.

Tvi vale, vet inte riktigt vad jag ska säga. Det här håller verkligen inte. Viljan fanns inte ens där idag, vilket är oroväckande med tanke på hur tabellen ser ut. För vår skull, för Tellans skull och för skölden så MÅSTE Djurgården ta sig i kragen, rannsaka sig själv och ge hundra jävla procent på lördag.
+1
Men tror tyvärr inte att det räcker med att rannsaka sig, det har man väl gjort i 25 matcher. Det krävs handling, och inte en massa snack som det handlat om hittils. Det här funkar inte längre, och nåt handlingskraftigt måste till för att bryta mönstret.
Senast redigerad av Wishes den 2016-12-08 21:19:28, redigerad totalt 1 gånger.
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Jag skäms... Orkar inte ens bli upprörd längre. Kanske vore bra för oss att åka ur och rensa bort karel, jocke, tjomme, Musse och resten av kompisgänget. Vi behöver få ut inaveln i föreningen och få in kompetent folk. I ett företag hade du inte fått leverera så här dåligt utan att det blir några konsekvenser. I DIF får du vara hur sopig som helst och behålla jobbet.

Rena jävla Samhall...
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Vad gjorde riddan? Såg inte slutet.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
BRONX

Inlägg av BRONX »

Örebroarn skrev:Jag skäms... Orkar inte ens bli upprörd längre. Kanske vore bra för oss att åka ur och rensa bort karel, jocke, tjomme, Musse och resten av kompisgänget. Vi behöver få ut inaveln i föreningen och få in kompetent folk. I ett företag hade du inte fått leverera så här dåligt utan att det blir några konsekvenser. I DIF får du vara hur sopig som helst och behålla jobbet.

Rena jävla Samhall...
jocke, tjomme, Musse och resten av kompisgänget. Vi behöver få ut inaveln i föreningen och få in kompetent folk.

+1
Senast redigerad av BRONX den 2016-12-08 21:19:43, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Nu glömmer vi det här magplasket och tar ner Lyxfällan på jorden igen på lördag.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag börjar så smått fundera på vilka andra viktiga saker livet har att bjuda på. Att hålla på Djurgården hockey har i massor av år varit centralt, till och med under åren i allsvenskan fanns det en själ och ett brinn i laget. Men nu är det ju totalt djävla mörker. Ingen som överhuvudtaget anstränger sig stiger fram. Jag har svårt för att fortsätta att bry mig när hela A-laget, från styrelse via SC och tränare ner till varenda spelare bara lallar runt. Töm kassakistan nu och köp in Högström, några snipers och vänd den här skiten. Annars dör den klassiska Stockholmshockeyn.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Wishes

Inlägg av Wishes »

minalman skrev:Jag börjar så smått fundera på vilka andra viktiga saker livet har att bjuda på. Att hålla på Djurgården hockey har i massor av år varit centralt, till och med under åren i allsvenskan fanns det en själ och ett brinn i laget. Men nu är det ju totalt djävla mörker. Ingen som överhuvudtaget anstränger sig stiger fram. Jag har svårt för att fortsätta att bry mig när hela A-laget, från styrelse via SC och tränare ner till varenda spelare bara lallar runt. Töm kassakistan nu och köp in Högström, några snipers och vänd den här skiten. Annars dör den klassiska Stockholmshockeyn.
Helt enig! Vi står inför ett vägval. NU, inte imorgon! Om inget händer så står det klart vad styrelse och sportchefer vill.
Stolt, men aldrig nöjd
BRONX

Inlägg av BRONX »

Wishes skrev:
Koonz skrev:
Wishes skrev:
Koonz skrev:Det här är ingen "stolpe ut"-match. Det handlar om att Växjö spelar bra, skapar chanser konstant och åker skridskor. Alltså så handlar det inte om att Växjö har varken tur eller flyt utan snarare att vi, idag, spelar så fruktansvärt dålig hockey.
Idag?
Ja? Det är väl trots allt dagens match vi diskuterar här, eller har jag fel?
Tycker vi har spelat fruktansvärd dålig hockey hela säsongen hittils.

Vadå har dom spelat hockey ???
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

sensei skrev:
diftobbe89 skrev:

Han påminner lite om Bamse på det sättet. Fast när jag tänker efter så är Bamse betydligt elakare när någon sticker upp om man skall vara ärlig.
Men vad tror han att han ska vinna på det?
Någon måste ju ta ett snack med honom, är man så extremt begränsad i övrigt så måste han ju tuffa till sig flera nivåer, det är hans ända chans att vara relevant, för han är ju ingen vidare närkampsspelare, och har väl gjort ungefär 1 mål på 70 SHL matcher. Kan ha fel där, men han är ju extremt begränsad i flera områden.
Spela fult
BRONX

Inlägg av BRONX »

MarcusDaze skrev:Nu glömmer vi det här magplasket och tar ner Lyxfällan på jorden igen på lördag.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Näää tror att Allmänhetens åkning i Globen 28 december blir trevligare att se på !
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Jag vet inte ens vad jag ska skriva.

Det enda, det absolut mest monumentala och viktiga och intressanta just nu är att vi plockar Läck-sand rakt ner i underjorden. Ser gärna en Wennbergs-byxmål-match där vi fullständigt plockar sönder dem i en period och kan glida på det resten av matchen.

Jag accepterar inte en förlust på Lördag. Det finns inte.

För emblemet på tröjan, för skölden. För fan, framåt Djurgårn.
25/4-2025
EspenK

Inlägg av EspenK »

förevigtdjurgården skrev:Jag vet inte ens vad jag ska skriva.

Det enda, det absolut mest monumentala och viktiga och intressanta just nu är att vi plockar Läck-sand rakt ner i underjorden. Ser gärna en Wennbergs-byxmål-match där vi fullständigt plockar sönder dem i en period och kan glida på det resten av matchen.

Jag accepterar inte en förlust på Lördag. Det finns inte.

För emblemet på tröjan, för skölden. För fan, framåt Djurgårn.
En förlust på lördag är envägbiljett till HA. Vet bara inte hur det här laget ska kunna flyga. Kan ju knappt gå.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Morwin skrev:

Vad gjorde riddan? Såg inte slutet.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
En hög klubba som såg ut att ta mer hjälm/visir än ansikte men reaktionen (fallet) tydde mer på att han kapat huvudet.
Skriv svar