Ronnie Petterson???

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Petterson???

Ronnie Petterson???

Inlägg av Petterson??? »

Jag ar ny pa att skriva pa detta forum och ber om ursakt for avsaknaden av prickar men nu far det vara nog.

Jag har sett Djurgarden spela hockey sen tidigt 80-tal och har aldrig sett en sadan usel spelare som Ronnie Petterson fa sa mycket speltid som i ar. Vad ser tranarna i honom? Jag ar val medveten om att han inte ar nagon spelande back men da maste man krava att han ar klippa i forsvaret vilket han tyvarr inte ar. Jag har sett lite drygt 50 NHL matcher live och kan saga att det finns samre spelande backar dar over men dom ar riktiga bjassar i forsvarszonen.

Jag undrar om Sacken och Challe nagonsin kollar pa filmerna efter matcherna for da skulle dom garanterat se den brist Petterson lider av. Igar slog han tex. 1 kreativ passning pa 60 minuter och han far enormt med istitid av nagon anledning. Alla andra av DIF:s backar ar battre, lat Mattsson spela istallet da han iallafall kan spela forsvarsspel. Finns oandligt mycket mer att skriva men det far bli nagon annan gang.
Varfor Petterson???
knarkspan

Inlägg av knarkspan »

Jag tror faktiskt Ronnie vann +/- ligan i laget under fjolårssäsongen.
Petterson???

Inlägg av Petterson??? »

Hur manga byten spelade han? Och det ar denna sasong som galler nu, tycker iallafall jag.
Varfor Petterson???
Användarvisningsbild
lund3

Inlägg av lund3 »

Om jag inte minns fel så spelade Ronnie första backpar tillsammans med Dan Boyle under stora delar av säsongen.
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Förra året gick det knackigt i seriespelet för Ronnie och han var väl inte direkt stenhårt matchad. En lite halvdålig +/- statestik, -4.

Under slutspelet växte han och fick den roll han ska ha, som defensiv back bakom en duktig offensiv, Boyle i detta fall. Slutad som delad bäst i laget med +2 och var inne ganska mycket.

Detta år väntar jag mig ingenting av Ronnie eftersom han ej blir matchad på rätt sätt. Det finns ingen "riktig" medspelare åt Ronnie och jag har sett att han själv fått ta den offensiva rollen, blivit matchad i powerplay och som måljagare i slutet av matcherna. Nej Ronnie är ingen skytt eller passningsläggare, han är ett defensivt snille som ska spela bakom den toppback som inte finns.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Ronnie har rutinen och gör sällan bort sig

Inlägg av Frasse »

Ronnie med sin rutin gör sällan en dålig match och detta har han redan visat prov på under denna säsong.
Dock känns det riskabelt att han numera kamperar ihop med "säkerhets-risken" :? André Mattson då ingen av dessa herrar är någon virtuos på skridskorna.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Ronnie har ju alltid varit grym i försvaret, men också slagit grymma djupledspass. Nu har ju han (precis som resten av laget) haft en dålig start, så jag tycker att det är alldeles för tidigt att såga honom redan nu. Vi kommer säkert att ha stor nytta av honom under denna säsong. Det är jag övertygad om.
Ingen seger utan offer
wExL

Re: Ronnie Petterson???

Inlägg av wExL »

Att komma och tycka att En person spelar dåligt så har du extremt fel.
I Ishockey spelar man som som ett Lag och om nu Ronnie Petterson är så kass som du nämner så borde han naturligtvis får mindre istid.
Men klandra inte en person för att det går dåligt i början på en säsong.
Tycker att han ligger på samma nivå som resterade truppen gör..

Nu så har Djurgården fått igång sitt försvar spel och alla spelar bra..
Petterson??? skrev:Jag ar ny pa att skriva pa detta forum och ber om ursakt for avsaknaden av prickar men nu far det vara nog.

Jag har sett Djurgarden spela hockey sen tidigt 80-tal och har aldrig sett en sadan usel spelare som Ronnie Petterson fa sa mycket speltid som i ar. Vad ser tranarna i honom? Jag ar val medveten om att han inte ar nagon spelande back men da maste man krava att han ar klippa i forsvaret vilket han tyvarr inte ar. Jag har sett lite drygt 50 NHL matcher live och kan saga att det finns samre spelande backar dar over men dom ar riktiga bjassar i forsvarszonen.

Jag undrar om Sacken och Challe nagonsin kollar pa filmerna efter matcherna for da skulle dom garanterat se den brist Petterson lider av. Igar slog han tex. 1 kreativ passning pa 60 minuter och han far enormt med istitid av nagon anledning. Alla andra av DIF:s backar ar battre, lat Mattsson spela istallet da han iallafall kan spela forsvarsspel. Finns oandligt mycket mer att skriva men det far bli nagon annan gang.
Petterson???

Re: Ronnie Petterson???

Inlägg av Petterson??? »

Var nagonstans i min text skyller jag DIF:s daliga start pa Pettersson? Ingenstans kan jag saga dig, jag bara uttrycker min besvikelse pa en spelare som far sa passa mycket istid som han far. Ingen rutin i varlden kan gora upp for noll spelforstalese. Jag ber er bara att titta pa Ronnie nasta match, speciellt i forsvarszon, han ar valdigt vilsen manga ganger. Men som sagt det ar bara min asikt.

wExL skrev:Att komma och tycka att En person spelar dåligt så har du extremt fel.
I Ishockey spelar man som som ett Lag och om nu Ronnie Petterson är så kass som du nämner så borde han naturligtvis får mindre istid.
Men klandra inte en person för att det går dåligt i början på en säsong.
Tycker att han ligger på samma nivå som resterade truppen gör..

Nu så har Djurgården fått igång sitt försvar spel och alla spelar bra..
Petterson??? skrev:Jag ar ny pa att skriva pa detta forum och ber om ursakt for avsaknaden av prickar men nu far det vara nog.

Varfor Petterson???
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Läste i Expressen för några dagar sen att Ronnie är en av spelarna i elitserien som varit inne på felst baklängesmål.
Pierre_a

Inlägg av Pierre_a »

Min personliga åsikt om Ronnie är att han är alldeles för snäll, en sån 'stor' människa skall inte behöva haka sönder alla sina motspelare, utan kunna lätt trycka ut dem i sargerna, men det verkar vara lite fröken-stil på honom denna säsong, mkt åka och haka, och han hänger inte alls med.. Så min slutsats är att jag nog håller med Petterson??? å det fullaste..

André Mattson däremot tycker jag är en HELT okej spelare för dem pengar han får, han tar ALLTID sin gubbe, kollar aldrig på puck så det är en riktigt defensiv back, kanske för defensiv inriktad. Men han sorterar in sin gubbe i ALLA lägen och håller honom på ett eller annat sätt.

Men Mattson är väl den back som vart inne på minst baklängesmål (iof spelade han mindre dem första 7-8 omgångarna än vad han gör nu, men ändå! Tycker han växer in i kostymen som en jobbig back att möta, han tar alltid gubbe och använder alltid kropp! Om ett par år kanske han kan utveckla klubbtekniken och svängarna på skridskorna, men annars är han ett klipp..
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Ronnie vaknar förhoppningsvis till liv snart...vi vet alla att han ÄR en duktig back.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Jag förstår inte riktigt vart allt detta gnäll ska leda. För när DIF är i det läget som man befinner sig i nu så är det här inte konstruktiv kritik utan destillerat gnäll.

Vi har inga pengar, ekonomin räcker till för den trupp vi har idag.

Ronnie är tyvärr inte 24 längre utan 34! Klart som fan att han kanske inte hänger med i alla lägen.

Men att sitta här och gnälla åt saker som man ändå inte kan göra något åt är bara slöseri med tid. Gå istället till Globen och gör lite nytta genom att ge ditt STÖD åt grabbarna på isen. Den här säsongen behövs det mer än någonsin!
Lycka är att vara djurgårdare
JKBlå

Inlägg av JKBlå »

pierre_a

Din tilltro till Mattsson kan jag tyvärr inte omfatta. Fattar inte varför DIF värvat honom o jag kan lova att han inte kommer att växa till sig framöver då han inte spelar vidare i DIF nästa säsong.... Spelare av hans snitt kan vi klara oss utan - istället kan man lyfta fram en junior istället...
nutarvidom

Ronnie är rutinerad...

Inlägg av nutarvidom »

Ronnie gjorde en alldeles utmärkt insats mot Linköping.
Men han skall och måste matchas på rätt sätt, lämpligen med Adam Andersson. Ronnie var strålande i slutet av förra säsongen tillsammans med Mr Boyle.
Skriv svar