Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Benjamin L. Willard skrev:
Salas skrev:
mb81 skrev:Nu kan vi helt avskriva Bud om någon trodde det var aktuellt. Han är klar för Skellefteå.
Stockholms skattebetalare står för notan i vanlig ordning när skattefuskarna spräcker budgeten.
Nu är väl saik en rätt rik klubb med grym kassa så tveksamt att vi betalar kalaset.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
OT: Det är dessutom det svenska systemet som är helsjukt... Pengar tas från småkommunernas natur-/energiresurser och ges till Stockholm, som sedan ger tillbaka i form av bidrag. De enda vinnarna är alla byråkrater som ska räkna på hur mycket som ska skickas fram och tillbaka...
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Skidlöparn skrev:
Benjamin L. Willard skrev:
Salas skrev:
mb81 skrev:Nu kan vi helt avskriva Bud om någon trodde det var aktuellt. Han är klar för Skellefteå.
Stockholms skattebetalare står för notan i vanlig ordning när skattefuskarna spräcker budgeten.
Nu är väl saik en rätt rik klubb med grym kassa så tveksamt att vi betalar kalaset.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
OT: Det är dessutom det svenska systemet som är helsjukt... Pengar tas från småkommunernas natur-/energiresurser och ges till Stockholm, som sedan ger tillbaka i form av bidrag. De enda vinnarna är alla byråkrater som ska räkna på hur mycket som ska skickas fram och tillbaka...

Skellefteå scammar ju stålar ifrån sitt gamla kommunala elbolag som blivit "privatägt" Skelleftekraft, som säljer el över hela landet. Har tyvärr haft dom som leverantör för att dom då var klart billigast förr, dock inte längre som tur är och kommer aldrig någonsin att vara kund hos dom igen.

Så är nog deras kunder som står för Bud-värvningen.

Nu återstår ju att se om Sanny/Forumryktet att någon av deras spelare nu skulle till oss stämmer. (Det tror dock inte jag).
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Calof är nere i fjärdekedjan just nu och då har Skellefteå Bud som ska in och skador på Lindholm och Holmström.
Så helt omöjligt är det nog inte ändå. Calof är väl ungefär i samma situation där som Jeff är hos oss.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Benjamin L. Willard skrev:Nu är väl saik en rätt rik klubb med grym kassa så tveksamt att vi betalar kalaset.
Skellefteås kassa är stor för att Skellefteå Kraft, ägt av Skellefteå kommun, pumpar in tiotals miljoner i föreningen genom sponsoravtal som är värda betydligt mer än vad Skellefteå som förening är. Det är skattefusk rakt igenom, dock mer genomtänkt än t.ex. Leksands fusk, vilket gör att Skellefteå och Växjö slipper granskning utifrån, trots att de båda är flera gånger värre än Leksand.

Om Leksand är 5-åringen som snor en påse godis på ICA, så är Skellefteå och Växjö de orörliga och "framgångsrika" företagen som år in och år ut fifflar med stora summor pengar utan konsekvenser.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

http://www.allehanda.se/ishockey/shl/ta ... y#Ishockey

Bild

Djurgårdens IF : 200 000Kr i Socialt bidrag ("Ishockey för alla" i Husby) : 0,2Kr per invånare
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
gaspo

Inlägg av gaspo »

Linus mot Reideborn :-))))
Lynxlynx

Inlägg av Lynxlynx »

Freddan har det tufft i Ryssland, dock lär väl fisk dra i honom rätt hårt om tillfälle dyker upp.

http://www.expressen.se/sport/hockey/tr ... -utfrusen/
mb81

Inlägg av mb81 »

Lynxlynx skrev:Freddan har det tufft i Ryssland, dock lär väl fisk dra i honom rätt hårt om tillfälle dyker upp.

http://www.expressen.se/sport/hockey/tr ... -utfrusen/
Har för mig att han redan sagt att han ska till Frölunda men inte denna säsong. Men nu kanske det blir tidigare.
Om inte hans situation är löst till efter nyår misstänker jag att han spelar i Frölunda då.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Jag tycker fortfarande att DIF:s två största problem är disciplin och effektiviteten. Jag tycker inte att DIF har blivit så mycket bättre det är mer motståndet som har blivit sämre. Som Rögle som förlorar hela tiden. Det ser man bara de två senaste matcherna hur svårt DIF har. Man får inga gratis mål. Man måste slita för varje mål. Sen hjälper det inte heller att man missar alla frilägen och att man har missat 8 raka straffar. Dif behöver forwards mer än backar just nu.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
BigJ

Inlägg av BigJ »

klintan85 skrev:Jag tycker fortfarande att DIF:s två största problem är disciplin och effektiviteten. Jag tycker inte att DIF har blivit så mycket bättre det är mer motståndet som har blivit sämre. Som Rögle som förlorar hela tiden. Det ser man bara de två senaste matcherna hur svårt DIF har. Man får inga gratis mål. Man måste slita för varje mål. Sen hjälper det inte heller att man missar alla frilägen och att man har missat 8 raka straffar. Dif behöver forwards mer än backar just nu.
Korrekt
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

BigJ skrev:
klintan85 skrev:Jag tycker fortfarande att DIF:s två största problem är disciplin och effektiviteten. Jag tycker inte att DIF har blivit så mycket bättre det är mer motståndet som har blivit sämre. Som Rögle som förlorar hela tiden. Det ser man bara de två senaste matcherna hur svårt DIF har. Man får inga gratis mål. Man måste slita för varje mål. Sen hjälper det inte heller att man missar alla frilägen och att man har missat 8 raka straffar. Dif behöver forwards mer än backar just nu.
Korrekt
Så är det. Dock så är det ju rätt att signa Högström om vi kan få till ett längre kontrakt på honom efter nyår.

Men helt klart att vi skulle behöva en riktig måltjuv framåt.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Henke_F skrev:
BigJ skrev:
Korrekt
Så är det. Dock så är det ju rätt att signa Högström om vi kan få till ett längre kontrakt på honom efter nyår.

Men helt klart att vi skulle behöva en riktig måltjuv framåt.
Jo jag vill också gärna ha Högström. Men om det står mellan Högström och en bra forward så skulle jag hellre välja forwarden. Därför hoppas jag att man får bort Tambellini så man har råd med båda. Och Henrik Eriksson får de också gärna ta bort även fast jag inte tror att någon vill ha honom. Heller så tror jag inte att man får en bra ersättare för dem pengarna. Och sen är det ju väldigt synd att ett nyförvärv blir skadat direkt som Possler. Finns det inte någon typ av klausul som man kan använda sig av för att göra sig av med en spelare som blir skadad direkt? Sen vet jag inte riktigt hur lång tid han blir borta.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Att alltid önska något bättre och ordna detta med att först ta bort några...
Jag tänkte försöka skaffa en snyggare tjej än du Sara, så jag gör slut med dig först.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

minalman skrev:Att alltid önska något bättre och ordna detta med att först ta bort några...
Jag tänkte försöka skaffa en snyggare tjej än du Sara, så jag gör slut med dig först.
Har du inte råd till två då är det modus operandi.

Men som nämnts lär JVM och Possler sätt käppar i hjulet för en efterlängtad skilsmässa. Och då pratar jag inte om din Sara , men förmodligen kan du byta upp dig även där.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Snälla Tomten, i julklapp önskar jag mig en målgörare. Vi har både Lundh och Tambellini som båda lirar i våra leading lines som tillsammans har gjort 2 mål efter halva säsongen. Kan knappast anses godkänt!
Låst