Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
JJ
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Micke Nylander skrev:Helt jävla allvarligt, de jävla tidningarna lever på att skriva skit om DIF.

Djurgården berör, och det vet tidningarna om. De vill hitta dåliga nyheter för DIF för att sänka moralen hos oss supportrar men även inom laget.

Om Linkan försvinner så betyder det kosing i kassan. Det finns inte en chans att DIF släpper honom gratis, utan Ryssarna kommer få punga ut med pengar för att få köpa loss Linkan.

Tänk er vilket scenario Linkan hamnar i... DIF vägrar bryta kontraktet, Linkan spelar uselt i två säsonger. Vilket lag vill då ha honom? För att Linkan ens ska ha en chans att komma till en annan klubb måste han fortsätta producera.

Om han inte spelar bra här, så kommer någon annan ta tag i taktpinnen, det är jag övertygad om.

Fasiken, att sälja Linkan till Ryssarna kan rädda Djurgårdens ekonomi... Så jävla ovärdelig är han!
Klockren analys!
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Finnarna kan vi glömma i nuläget. Utpräglade, mediauppvaktade spelare är jävligt svårt, om inte obefintligt, att få grepp om.

Vad DIF måste ägna sig åt är att hita dolda talanger som inte många hört talas om (Marusak är ett exempel), för att sedan se dem få ordentlig uppmärksamhet och sticka efter en-två välspelade säsonger. Därför är tjeckien/Slovakien guldgruva i dagens läge.

Ni ser ju själva hur oattraktivt DIF är, p.g.a. vår ekonomiska situation. Om vi släpper Linkan kan vi bjuda betydligt mer på de båda finnarna och få åtmistone två dugliga kedjor som kan producera.

Hela laget är vana vid att Linkan ska göra jobbet. Försvinner han och vi får två dugliga finnar på köpet bryter vi mönstret och fler kommer att ta ansvar. Gambla lite nu. Släpp Linkan - bryt mönstret.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Haken är att om vi släpper Linkan, vi får pengar och finnarna tackar nej likt fan, då sitter vi i skiten. Att förhandla med dem bakom Linkans rygg när han är kvar i truppen och lova pengar som inte finns är ju svinigt och uteslutet.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
tdk

Inlägg av tdk »

pekka21 skrev:
grave_digger99 skrev:Kan ju lika väl lägga ner direkt om han lämnar..

Håller med, tycker vi satsar på hockey-bockey istället.
Han kommer ju inte att lämna. Finns inte en chans i helvetet att han kommer att göra det.
För det första så har han 2 år kvar på sitt kontrakt och sen så antar jag att styrelsen kommer att sätta en sån hög prislapp på han så att han kommer att ruinera hela den ryska budgeten om han skulle bli köpt.
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

tdk skrev: Han kommer ju inte att lämna. Finns inte en chans i helvetet att han kommer att göra det.
För det första så har han 2 år kvar på sitt kontrakt och sen så antar jag att styrelsen kommer att sätta en sån hög prislapp på han så att han kommer att ruinera hela den ryska budgeten om han skulle bli köpt.
Skojar du? Ruinera hela ryska budgeten? En spelare är inte ovärderlig. Men jag tror inte heller att han kommer lämna.
Saknar Kung Wikegård!
Erik I

Inlägg av Erik I »

Vi kan ju heller inte veta allt som ligger bakom. Kanske han HAR fått ett fett anbud och vill a) lämna eller i varje fall b) omförhandla (enligt devisen "missnöjd spelare levererar inte"). Kanske är det ett sätt att sätta press på styrelsen att lägga mer kol i pannan v.g. den utlovade satsningen.

För oss fans är det ju oroväckande att han inte bara går ut och dementerar allting själv, men ingen, allra minst han själv, skulle ha någonting att tjäna på att spela halvtaskigt.
Antie

Inlägg av Antie »

Grejen är ju också att det står att han har skaffat en ny agent som har förhandlat fram bra avtal för spelare som har stuckit till Ryssland. Så det ligger väl något i det här ryktet. Men som sagt, Han sitter på kontrakt och jag tror knappast att vår styrelse kan vara mer inkompetenta än vad dom är just nu och släppa honom för kaffepengar.

Om någon klubb skulle köpa loss Linkan så får vi förhoppningsvis så mycket cash att vi kan bjuda på 3-4 riktigt bra spelare som kan prestera jämt och i olika kedjor. Får vi int så mycket cash så kan vi lika gärna säga tack o hej.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Men de känns som det bara är ett rykte, seriöst, Linkan byter till en agent som har fixat många kontrackt i rysslan och genast drar tidningarna upp det med "LINKAN VILL TILL RYSSLAND DJURGÅRN STUPAR" bara för att han har bytt agent? OCh han har ju ett kontrakt med oss, ursäkta mig men jag har svårt att se att en spelaer som linkan ska lämmna oss...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Antie skrev:Grejen är ju också att det står att han har skaffat en ny agent som har förhandlat fram bra avtal för spelare som har stuckit till Ryssland. Så det ligger väl något i det här ryktet. Men som sagt, Han sitter på kontrakt och jag tror knappast att vår styrelse kan vara mer inkompetenta än vad dom är just nu och släppa honom för kaffepengar.

Om någon klubb skulle köpa loss Linkan så får vi förhoppningsvis så mycket cash att vi kan bjuda på 3-4 riktigt bra spelare som kan prestera jämt och i olika kedjor. Får vi int så mycket cash så kan vi lika gärna säga tack o hej.
¨

3-4 lirare mot Linkan? Almtuna-spelare då eller? SÅ jävla bra är inte Linkan. En riktigt bra affär är 1 spelare plus cash nog att köpa en lirare till.
Säg den glädje som varar
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

DIF_Soldier skrev:
Antie skrev:Grejen är ju också att det står att han har skaffat en ny agent som har förhandlat fram bra avtal för spelare som har stuckit till Ryssland. Så det ligger väl något i det här ryktet. Men som sagt, Han sitter på kontrakt och jag tror knappast att vår styrelse kan vara mer inkompetenta än vad dom är just nu och släppa honom för kaffepengar.

¨

3-4 lirare mot Linkan? Almtuna-spelare då eller? SÅ jävla bra är inte Linkan. En riktigt bra affär är 1 spelare plus cash nog att köpa en lirare till.
SÅ jävla bra är faktiskt Linkan. Men oerhört ojämn, egentligen är Linkan en av Sveriges mest talangfulla spelare, men saknar den där riktiga viljan.
Erik I

Inlägg av Erik I »

DIF_Soldier skrev:

¨

SKULLE det gå så långt att förhandlingar inleds - och det vill väl ingen egentligen, men ändå - så sitter ju DIF på trumf. Linkan har ett kontrakt på 2 år till och är en av lagets nyckelspelare, så då blir det verkligen till för ryssarna att visa exakt HUR gärna de vill ha honom...
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

De kan få lösa hans kontrakt för 30 mille, efter skatt! Då kan vi betala av våra skulder samt värva antingen en eller flera ersättare, enkelt va? :D

Tyvärr är inte ryssarna så dumma så de kommer aldrig hosta upp de pengarna. Men ibland är det kul att drömma.. :)
Bild
Erik I

Inlägg av Erik I »

Therocket1 skrev:De kan få lösa hans kontrakt för 30 mille, efter skatt! Då kan vi betala av våra skulder samt värva antingen en eller flera ersättare, enkelt va? :D

Tyvärr är inte ryssarna så dumma så de kommer aldrig hosta upp de pengarna. Men ibland är det kul att drömma.. :)
Nånting åt det hållet ja :o)

Vore det så väl att Linkan kunde lösa alla ekonomiska besvär, då...men frågan är hur mycket ryssarna vore villiga att hosta upp.

Vet inte om sådant hänt innan men möjligt vore kanske att Dif får behålla Linkan kommande säsong mot att kontrakt skrivs redan nu med fastlagd transfersumma samt Linkans lön till nästa år? Vore ju mindre kul förlora honom då också men då vet alla iaf vad som gäller.
Användarvisningsbild
Altono

Inlägg av Altono »

Jag kan inte ta dom där artiklarna seriöst, läs dom en gång till. Jag Ser det bara som att ab och expressen vill sälja lösnummer för nått vettigt står det inte iaf.
Sen finns det ingen kommentar från linkan själv och det är ju inte så att agenten tar kontakt med jounalisten och säger skriv det här och det är mm.

Som jag ser det så är det inget mer än en dålig artikel där man försöker utnyttja att det är poppis att gå till ryska klubbar.

Sen är det väl inte så konstigt om klubbar skulle vara intresserade av en av ES bästa spelare eller?

1. Först
2. Intressant
3. Sant

I den ordningen jobbar en jounalist med sina artiklar (jobbar själv på en tidning så jag vet)
JJ
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Altono skrev:1. Först
2. Intressant
3. Sant

I den ordningen jobbar en jounalist med sina artiklar (jobbar själv på en tidning så jag vet)
OT - Det blir ju, föga smickrande, FIS i amerikansk förkortningstradition... Passande! :lol:
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Skriv svar