Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
tdk
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av tdk »

Bigge skrev:Frågan är om man inte skulle kunna byta han mot en liknande i Ryssland.
Eftersom vill han inte vara kvar så är väl inte motivationen att vinna med DIF så jävla hög.
Och då är det bättre att sälja honom, är det bara lönen som är fel så måste väl DIF kunna ordna detta till honom. Va ju nästan han på egen hand som gjorde att vi är kvar i ES i år.

Fast skulle man byta så hur stor skulle motivationen va hos den vi får in att bli tvingad att spela för en annan klubb???

Tycker det är konstigt att han börja gnälla nu, han har ju för fan själv skrivit på pappret. Komma sen efter en tid och gnälla att man får för lite pengar.

Fy fan va ja blir less på dessa pengar kåta spelare(inte bara Linkan) vad hände med hjärta för klubben, stoltheten för att spela/representera sina lag.
Byta till sig en spelare låter som en chansning. Bättre att göra allt som vi bara kan för att få ha kvar Linkan som vi vet producerar hela tiden.
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Ritterwand skrev:Var det inte samma rubriker om Fredrik förra året?
Nej, men i våras. Tycker det är skitdåligt av Linkan om det är han själv som går ut med samma sak igen, en månad innan seriestart.

Känns väldigt jobbigt om vi har en omotiverad Linkan i laget i vinter. Å andra sidan, släpper vi honom är det Kvalserien som gäller, om vi inte värvar typ både Salmelainen och Immonen.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Kommunikationen mellan Linkan och ledningen verkar kass i detta fallet. Varför kör de dialogen i Aftonbladet och inte internt. Det är så katastrofalt oproffesionellt. Varje katastrofartikel sänker vårt varumärke och minskar vår attraktionskraft både mot spelare och sponsorer.

Se nu till att samla ihop pengar och värva en stjärnspelare så vi får lite positiv uppmärksamhet och slipper alla nattsvarta rubriker. Ragga extrapengar hos sponsorer, hitta någon smart sponsorlösning som möjliggör att vi kan gå utanför vår budget. Kom igen nu! Var lite kreativa!!!
Användarvisningsbild
tdk

Inlägg av tdk »

rikkard skrev:Kommunikationen mellan Linkan och ledningen verkar kass i detta fallet. Varför kör de dialogen i Aftonbladet och inte internt. Det är så katastrofalt oproffesionellt. Varje katastrofartikel sänker vårt varumärke och minskar vår attraktionskraft både mot spelare och sponsorer.

Se nu till att samla ihop pengar och värva en stjärnspelare så vi får lite positiv uppmärksamhet och slipper alla nattsvarta rubriker. Ragga extrapengar hos sponsorer, hitta någon smart sponsorlösning som möjliggör att vi kan gå utanför vår budget. Kom igen nu! Var lite kreativa!!!

Djurgårdens styrelse har väl gång på gång denna sommaren visat att de är oproffesionella. Genom att den ena efter den andra spelaren har varit aktuell men sedan försvunnit till andra lag.
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Bautabröl skrev:
Jockmaniac skrev:FAR ÅT SOLNA RYSS*****R :evil:
Varför är dom värre än nordamerikaner, tyskar, schweizare eller danskar som snor våra hockey- och fotbollslirare för att de har mer pengar än vad vi ha?

Var sur på giriga spelare och än girigare agenter i sådana fall :shock:
För att det verkar som att så fort Djurgården har ett nyförvärv så gott som klart kommer det nåt jävla Khimik eller något och snor honom när han står där med pennan mot pappret, och nu Linkan. Därför blir jag förbannad på ryska klubbar. Självklart uttnyttjar ju de ryska klubbarna att de har pengar, men jag blir så jävla besviken och irriterad. Men jag tror knappt nån här inne säger nej till ett bud på de dubbla man får här i ES. Man måste vara realistisk. Det är bara att inse att Djurgården inte har nått att komma med till skillnad från de ryska klubbarna och de andra ES lagen. Tyvärr men det är bara inse fakta. Jag har gett upp det här med att det ska komma nån frälsare från Finland eller liknande för det finns alltid ryska klubbar eller övriga lag i Europa som har så mycket mer att erbjuda. Nä, nu knyter vi näven och öser på med det lag vi har så får vi se hur långt det räcker. Och håller tummarna för att ledningen inte får blackout och släpper Linkan. :cry:
Senast redigerad av Jockmaniac den 2007-08-19 12:04:32, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
pekka21

Inlägg av pekka21 »

rikkard skrev:Kommunikationen mellan Linkan och ledningen verkar kass i detta fallet. Varför kör de dialogen i Aftonbladet och inte internt. Det är så katastrofalt oproffesionellt. Varje katastrofartikel sänker vårt varumärke och minskar vår attraktionskraft både mot spelare och sponsorer.

Nu är det ju inte Bremberg själv uttalat sig utan hans agenter. Rätt ska vara rätt. Men du kan väll ta över sportchef jobbet, du verkar kunna det riktigt bra.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Kan dessutom lägga till i fallet Immonen att både JYP och Kärpät har erbjudit attraktiva kontrakt.
Bild
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Therocket1 skrev:Kan dessutom lägga till i fallet Immonen att både JYP och Kärpät har erbjudit attraktiva kontrakt.
Stämmer, och HIFK samt Jokerit har gått ut med 2 bra bud på Salmelainen. Så hoppas inte för mycket på dom här 2 grabbarna.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Oroväckande, minst sagt. Visst, han kan inte lämna utan klubbens tillåtelse, vilket innebär att ryssarna lär få punga ut rejält med både pengar och kanske även spelar eom de vill ha honom. Kan också förstå Linkan på så vis att han kanske inte har så värst många säsonger kvar på toppnivå, NHL lär han inte komma tillbaka till, så en chans att casha in lite är ju inte helt fel.

Samtidigt säger en gammal vishet att Linkan bara kan spela bra i Djurgården (fan vad jag ville dö när han gick till Miffona).

Om inte annat kan det vara ett enkelt trick att göra ledningen nervös för att förhandla upp kontraktet. Det kan man ju tycka hur man vill om men det känns onödigt att röraom så här i grytan när försäsongen just dragit igång.

Även om våra chanser kanske inte är alltför bra hoppas jag också på Immonen och co, men samtidigt: vi får inte låsa upp oss. För en sista toppning avtruppen, skit i "stockholmsbaserings"-filosofin och dra hit en tjeck / ryss / schweizare / slovak /zambier, vad som helst, bara det är en målskytt.

Jag tror avslutningsvis att flertalet har bättre koll på trupperna än vad jag har, men för mig känns det som om vi åtminstone internt har ett bättre lag än i fjol, förutsatt att de unga målvakterna håller. Annars tycks det upplagt för en rätt jämn serie.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Känns som tidningarna vill sälja extra lösnummer genom att dra upp något gammalt..

Tycker nog expressen och aftonbladet kan dra något gammalt över sig själva istället
Kojak

Inlägg av Kojak »

Helt jävla allvarligt, de jävla tidningarna lever på att skriva skit om DIF.

Djurgården berör, och det vet tidningarna om. De vill hitta dåliga nyheter för DIF för att sänka moralen hos oss supportrar men även inom laget.

Om Linkan försvinner så betyder det kosing i kassan. Det finns inte en chans att DIF släpper honom gratis, utan Ryssarna kommer få punga ut med pengar för att få köpa loss Linkan.

Tänk er vilket scenario Linkan hamnar i... DIF vägrar bryta kontraktet, Linkan spelar uselt i två säsonger. Vilket lag vill då ha honom? För att Linkan ens ska ha en chans att komma till en annan klubb måste han fortsätta producera.

Om han inte spelar bra här, så kommer någon annan ta tag i taktpinnen, det är jag övertygad om.

Fasiken, att sälja Linkan till Ryssarna kan rädda Djurgårdens ekonomi... Så jävla ovärdelig är han!
grave_digger99

Inlägg av grave_digger99 »

Kan ju lika väl lägga ner direkt om han lämnar..
pekka21

Inlägg av pekka21 »

grave_digger99 skrev:Kan ju lika väl lägga ner direkt om han lämnar..

Håller med, tycker vi satsar på hockey-bockey istället.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Linkan är oersättlig i Djurgården. Vi klarar oss inte utan honom, Det finns ingen spelare som kan göra det han gör här i DIF,Dock är jag inte oroad för aftonbladet/expressen överdriver som par jävla idioter. Dem vill bara få oss oroade som någon här inne skev. Varför skulle Linkan klaga på sin lön om han är den bäst betalda spelaren genom tiderna för DIF? Och varför skrev han då på pappret om han ville ha mer betalt? Nej, jag ser inte någon chans att Linkan kan dra till Ryssj*vlarna!

Gäller att vi välkomnar Linkan riktigt ordentligt på hemma premiären! Som tack för allt han har gjort.

#23, In magical hands I trust.
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Ja, stående ovationer för Linkan!
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Skriv svar