SHL: Omgång 27: Luleå - Djurgårdens IF 29/11-2016
Re: SHL: Omgång 27: Luleå - Djurgårdens IF 29/11-2016
I det läget vi är i nu så är varje poäng en vinst, hurra!!!
It's easier to be an asshole to words than to people
Man ska nog inte glömma bort att han har en nykläckt unge. Det tär på sömn och fokus även för hockeyproffs.bubba skrev:Riktigt bra match idag och skönt att ta poäng.
Börjar bli riktigt orolig för Ljung. Tycker det ser ut som sirap under rören och tar mycket felbeslut. Hoppas verkligen att han får göra ett par mål och få tillbaka självförtroendet.
-
SHL: Omgång 27: Luleå - Djurgårdens IF 29/11-2016
Ljung gör ett otroligt bra jobb utan puck. Snart kommer nog även produktionen lossna.Puckey skrev:Man ska nog inte glömma bort att han har en nykläckt unge. Det tär på sömn och fokus även för hockeyproffs.bubba skrev:Riktigt bra match idag och skönt att ta poäng.
Börjar bli riktigt orolig för Ljung. Tycker det ser ut som sirap under rören och tar mycket felbeslut. Hoppas verkligen att han får göra ett par mål och få tillbaka självförtroendet.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ridderwall har fått kaptensjukan. 0 mål sen C:et. Ljungs nuvarande kedja iskall. 8 mål totalt. Så varför fortsätta spela dem? Är det för att kontaminera/isolera formsvackan?
Även om spelet ser bättre ut så är det sinnessjukt att man typ är beroende av Davidssons/Ahlén-produktion för att vinna matcher.
Jag skulle spelat Ridderwall med Linus.
Även om spelet ser bättre ut så är det sinnessjukt att man typ är beroende av Davidssons/Ahlén-produktion för att vinna matcher.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
DRC skrev:Ridderwall har fått kaptensjukan. 0 mål sen C:et. Ljungs nuvarande kedja iskall. 8 mål totalt. Så varför fortsätta spela dem? Är det för att kontaminera/isolera formsvackan?
Linus är grymt stark med att skydda puck och dessutom skicklig i spelet.
Vore klart värd en plats högre upp i hierarkin.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- minalman
- Säsongskort: Ja
Strategin är väl att ha fyra jämnsvaga linor?BOMBOM BOUCHARD skrev:DRC skrev:Ridderwall har fått kaptensjukan. 0 mål sen C:et. Ljungs nuvarande kedja iskall. 8 mål totalt. Så varför fortsätta spela dem? Är det för att kontaminera/isolera formsvackan?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Tycker Ridderwall ser väldigt hämmad ut av sina genomusla kedjekamrater.
Ja, Linus, Ridderwall tillsammans med Fällström hade varit fint.Ohddan skrev:Tycker Ridderwall ser väldigt hämmad ut av sina genomusla kedjekamrater.
Nu när det kanske inte går:
Possler Anders Brodin
Ridderwall Linus Lundh
McDavid Vejdemo DubbelDavid
(Tambellini) Ljungh Ikonen
Ahlén
Tycker främst mig se en skillnad i att motståndarna inte straffar oss lika hårt vid våra misstag. Hanks två indianer kunde/borde ha lett till något baklängesmål och för 10 omgångar sedan hade det säkerligen också gjort det.
Eventuellt är det faktiskt så att vi har lite färre tekniska fel än tidigare. Det är bra.
Eventuellt är det faktiskt så att vi har lite färre tekniska fel än tidigare. Det är bra.
Vi har mer tur nu än innan uppehållet. Det är tråkigt nog den bästa förklaringen till ökade poängantalet.crike skrev:Tycker främst mig se en skillnad i att motståndarna inte straffar oss lika hårt vid våra misstag. Hanks två indianer kunde/borde ha lett till något baklängesmål och för 10 omgångar sedan hade det säkerligen också gjort det.
-
Offensivt ser det lika knackigt ut, men vi bjuder inte alls på lika mycket farligheter bakåt längre.Örnen skrev:Vi har mer tur nu än innan uppehållet. Det är tråkigt nog den bästa förklaringen till ökade poängantalet.crike skrev:Tycker främst mig se en skillnad i att motståndarna inte straffar oss lika hårt vid våra misstag. Hanks två indianer kunde/borde ha lett till något baklängesmål och för 10 omgångar sedan hade det säkerligen också gjort det.
Vi blir inte lika straffade för våra misstag skulle jag säga.Skidlöparn skrev:Offensivt ser det lika knackigt ut, men vi bjuder inte alls på lika mycket farligheter bakåt längre.Örnen skrev:Vi har mer tur nu än innan uppehållet. Det är tråkigt nog den bästa förklaringen till ökade poängantalet.crike skrev:Tycker främst mig se en skillnad i att motståndarna inte straffar oss lika hårt vid våra misstag. Hanks två indianer kunde/borde ha lett till något baklängesmål och för 10 omgångar sedan hade det säkerligen också gjort det.
- Lee Harvey Oswald
Så, alla motståndarlag har blivit lika mycket sämre...samtidigt, tjaa...kanske det.Örnen skrev:Vi blir inte lika straffade för våra misstag skulle jag säga.Skidlöparn skrev:Offensivt ser det lika knackigt ut, men vi bjuder inte alls på lika mycket farligheter bakåt längre.Örnen skrev:Vi har mer tur nu än innan uppehållet. Det är tråkigt nog den bästa förklaringen till ökade poängantalet.crike skrev:Tycker främst mig se en skillnad i att motståndarna inte straffar oss lika hårt vid våra misstag. Hanks två indianer kunde/borde ha lett till något baklängesmål och för 10 omgångar sedan hade det säkerligen också gjort det.
Jag vill dock tro att DIF är snäppet mindre bjudningsbenäget nu jämfört med innan uppehållet Det är ju oftast en kombination av fler faktorer när saker ändras
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Nåja vi har ju mött ett av seriens sämsta lag i KHK två matcher. Malmö som nog kommer bli ett lag för den undre halvan och Luleå som är något liknande.Lee Harvey Oswald skrev:Så, alla motståndarlag har blivit lika mycket sämre...samtidigt, tjaa...kanske det.Örnen skrev:Vi blir inte lika straffade för våra misstag skulle jag säga.Skidlöparn skrev:Offensivt ser det lika knackigt ut, men vi bjuder inte alls på lika mycket farligheter bakåt längre.Örnen skrev:Vi har mer tur nu än innan uppehållet. Det är tråkigt nog den bästa förklaringen till ökade poängantalet.crike skrev:Tycker främst mig se en skillnad i att motståndarna inte straffar oss lika hårt vid våra misstag. Hanks två indianer kunde/borde ha lett till något baklängesmål och för 10 omgångar sedan hade det säkerligen också gjort det.
Jag vill dock tro att DIF är snäppet mindre bjudningsbenäget nu jämfört med innan uppehållet Det är ju oftast en kombination av fler faktorer när saker ändras
Född till sportchef.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tragiskt nog är det så. Kan mycket väl bli vårt fall i år.minalman skrev:Strategin är väl att ha fyra jämnsvaga linor?BOMBOM BOUCHARD skrev:DRC skrev:Ridderwall har fått kaptensjukan. 0 mål sen C:et. Ljungs nuvarande kedja iskall. 8 mål totalt. Så varför fortsätta spela dem? Är det för att kontaminera/isolera formsvackan?
Ahlen kan ju inte avgöra alla matcher......
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm