Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Men hur är formen på Kabanov?
Inte gjort en enda poäng sen han lämnade SHL.
14 matcher på 1,5 år. Borde vara billig så värt att chansa? Han har hög potential iaf.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Vill vi ens ha Kabanov? Känns som en mycket större gamling än vad Jeff var. Har spelar 14 matcher totalt på 2 säsonger.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Skidlöparn skrev:Vill vi ens ha Kabanov? Känns som en mycket större gamling än vad Jeff var. Har spelar 14 grundseriematcher totalt på 2 säsonger.
Tror absolut att det är med driv i Kabanov. Han vill nog verkligen visa vad han kan. Får knappast såna vibbar från Jeff om man säger så :lol:

Sen vet jag inte om en 24-åring är en gamling...
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Jeff ut och Kabanov in tar jag alla dagar i veckan. Som ni andra skriver så har han inte spelat alls mycket under de två senaste säsongerna.
Jag tror personligen att Kabanov har mer att ge och en större uppsida gentemot Jeff.

Ridderwall - Anderson - Ikonen
Possler - Ljungh - Brodin
Lundh - Johansson - Kabanov
M. Davidsson - Vejdemo - J. Davidsson
Ahlén

Ja, varför inte.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Puckey

Inlägg av Puckey »

MarcusDaze skrev:Jeff ut och Kabanov in tar jag alla dagar i veckan. Som ni andra skriver så har han inte spelat alls mycket under de två senaste säsongerna.
Jag tror personligen att Kabanov har mer att ge och en större uppsida gentemot Jeff.

Ahlén

Ja, varför inte.

Det var inga dussinlirare Kabanov hade kring sig i Skellefteå direkt. Kikar man på hans mål var det ofta galet fint serverat från Heed/Burström/Zackrisson. Hade ens det årets Kabanov gjort mer än 20p med de spelare han får bredvid sig här? Ska vi ha in någon forward vill jag se någon som också kan ge Ridderwall de puckar han behöver för att producera.
jaccan

Inlägg av jaccan »

jsson skrev:
Skidlöparn skrev:Vill vi ens ha Kabanov? Känns som en mycket större gamling än vad Jeff var. Har spelar 14 grundseriematcher totalt på 2 säsonger.
Tror absolut att det är med driv i Kabanov. Han vill nog verkligen visa vad han kan. Får knappast såna vibbar från Jeff om man säger så :lol:

Haha, rätt säker att han menade gambling :wink:
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Puckey skrev:
MarcusDaze skrev:Jeff ut och Kabanov in tar jag alla dagar i veckan. Som ni andra skriver så har han inte spelat alls mycket under de två senaste säsongerna.

Ahlén

Ja, varför inte.

Det var inga dussinlirare Kabanov hade kring sig i Skellefteå direkt. Kikar man på hans mål var det ofta galet fint serverat från Heed/Burström/Zackrisson. Hade ens det årets Kabanov gjort mer än 20p med de spelare han får bredvid sig här? Ska vi ha in någon forward vill jag se någon som också kan ge Ridderwall de puckar han behöver för att producera.
Jag tänker mer på arbetskapaciteten, Kabanov har ett helt annat driv än Jeff. Vilket borde passa in i vårat system.

Ikonen har väldigt fin syn för spelet och mjuka handleder. Som du ser så satt jag Ikonen och Anderson med Ridderwall för att både Ikonen och Anderson har en väldigt bra blick för spelet och kan ge Ridderwall möjligheten att göra mål.

Praetori

Inlägg av Praetori »

Marknaden för forwards är verkligen damsugen. Det finns inte ens gubbar borta i Nordamerika som är något att hänga i julgranen, om man inte chansar på nån gamling.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

jaccan skrev:
jsson skrev:

Haha, rätt säker att han menade gambling :wink:
Haha, vackert stavat... Givetvis menar jag gambling och inte gamling :lol:

Vad har Kabanov som inte Jeff har? Har han någonsin producerat själv eller varit drivande i sitt lag? Känns som en tredjelänk som glider med och får upp lite poäng tack vare kedjekamraterna. Jag har ingen vidare koll på honom, men enda gången han gjort poäng är när han spelat i ett pengadopat sajk...

Det är dyrt att hålla på att kicka/ta in spelare. Särskilt om det finns risk för att det kan skada truppen. Ser mycket hellre att vi ta in ett säkrare kort om vi nu ska ta in något överhuvudtaget.
jetz

Inlägg av jetz »

Sa ju att Högström var klar! :D 2,5 år stämmer enligt mina källor
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Praetori skrev:Marknaden för forwards är verkligen damsugen.
Några specifika damer som gjort särskilt bra ifrån sig?
Praetori

Inlägg av Praetori »

Salas skrev:
Praetori skrev:Marknaden för forwards är verkligen damsugen.
Några specifika damer som gjort särskilt bra ifrån sig?
Jag skyller på autocorrect (eller auto-fail som det känns).
Men det senare kan i och för sig också stämma. Dock borde det senare inte påverka deras tillgänglighet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Är jag helt ensam om att vilja ge Jeff ännu lite tid? Han var ju lysande i CHL, men sen hände något. Vad vet jag inte, men hela hans spel rasade för att nu så sakteliga komma tillbaka. Tror faktiskt att han kan överraska efter jul (om han får vara kvar)

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av MarcusDaze »

sauron skrev:Är jag helt ensam om att vilja ge Jeff ännu lite tid? Han var ju lysande i CHL, men sen hände något. Vad vet jag inte, men hela hans spel rasade för att nu så sakteliga komma tillbaka. Tror faktiskt att han kan överraska efter jul (om han får vara kvar)

Jag är absolut för att ge Jeff mer tid, det var väll bara nu när det kom upp ett "konkret" rykte som jag visualiserade lite.

Jag tycker att det vore kul för Jeff själv att få lite medstuds. Hoppas att han trycker dit en puck eller två på kort tid.

Praetori

Inlägg av Praetori »

sauron skrev:Är jag helt ensam om att vilja ge Jeff ännu lite tid? Han var ju lysande i CHL, men sen hände något. Vad vet jag inte, men hela hans spel rasade för att nu så sakteliga komma tillbaka. Tror faktiskt att han kan överraska efter jul (om han får vara kvar)

Jag är beredd att ge honom till en bit in efter nyår. Han var bra med och tog skitjobbet framför mål senaste (vilket var bidragande till att Hulta nätade). Tycker att attityden varit hyfsad på senaste och OM det lossnar vore det ack så viktigt.
Undantaget då om det plötsligt skulle dyka upp någon bättre från ingenstans.
Låst