Han har även historia i Skellefteå och med tanke på skador på Cumiskey och Burström så är Skellefteå verkligen i behov av en back som Högström. Skulle inte bli förvånad om han hamnar där.B.I.B.A skrev:Han som sa sig vara så stor Djurgårdare. Borde betyda något att vi gav honom chansen kan man tycka.klintan85 skrev:Högström säger om Skellefteå: Att hela min fästmös familj kommer därifrån. Många av mina närmsta vänner finns i Skellefteå. Frågan är om inte Skellefteå ligger i förarsättet när det kommer till att värva Högström.
http://norran.se/hockeybloggen/hogstrom ... e-703788#/
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Hamnar Högström i Skellefteå även fast vi har lagt bud så kan han ju elda upp den här bilden i samma veva

Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Jo men Skellefteå har en Pengabinge som von Anka och vi har en pappmugg utanför Lidl.B.I.B.A skrev:Han som sa sig vara så stor Djurgårdare. Borde betyda något att vi gav honom chansen kan man tycka.klintan85 skrev:Högström säger om Skellefteå: Att hela min fästmös familj kommer därifrån. Många av mina närmsta vänner finns i Skellefteå. Frågan är om inte Skellefteå ligger i förarsättet när det kommer till att värva Högström.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Sen får man nog ta i beaktning att det är Norran som intervjuar och skriver artikeln.klintan85 skrev:Högström säger om Skellefteå: Att hela min fästmös familj kommer därifrån. Många av mina närmsta vänner finns i Skellefteå. Frågan är om inte Skellefteå ligger i förarsättet när det kommer till att värva Högström.
It's easier to be an asshole to words than to people
-
Förstår ändå om Högström tänker på sig själv i första hand. Stålar har väl inte precis rullat in under hans karriär, har ju i princip bara spelat för allsvensk eller sämre lön tills han hamnade i KHL och är snart 28. Skulle inte förvåna mig om han sticker till den klubb som erbjuder högst lön då han nog vill tjäna in så mycket som möjligt nu..
Vår chans är nog att erbjuda ett stabilt femårskontrakt och använda Högström som en av lagbyggets hörnstenar.
Ja jag förstår allt det där. och det är såklart inte så kul att komma och försöka glänsa i ett lag som inte har ett fungerande spel och dräller med pucken i tid och otid. Särskilt om man har för avsikt att spela utomlands igen framöver. Med det sagt så vore det oerhört tråkigt att se honom i ett annat SHL-lag.Praetori skrev:Jo men Skellefteå har en Pengabinge som von Anka och vi har en pappmugg utanför Lidl.B.I.B.A skrev:Han som sa sig vara så stor Djurgårdare. Borde betyda något att vi gav honom chansen kan man tycka.klintan85 skrev:Högström säger om Skellefteå: Att hela min fästmös familj kommer därifrån. Många av mina närmsta vänner finns i Skellefteå. Frågan är om inte Skellefteå ligger i förarsättet när det kommer till att värva Högström.
Avgå Jocke.
Jo om inte Djurgården erbjuder honom ett långtidskontrakt som stomspelare så förstår jag dock om han tackar nej. Däremot så vore det ju mindre trevligt att se honom i SAIK eller någon annanstans. Då får han hellre spela i Schweiz eller något annat KHL lag vad mig anbehagar.B.I.B.A skrev: Ja jag förstår allt det där. och det är såklart inte så kul att komma och försöka glänsa i ett lag som inte har ett fungerande spel och dräller med pucken i tid och otid. Särskilt om man har för avsikt att spela utomlands igen framöver. Med det sagt så vore det oerhört tråkigt att se honom i ett annat SHL-lag.
Senast redigerad av Praetori den 2016-11-24 11:09:19, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vad jag tror kommer hända: Högström skriver ett kontrakt för resterande av denna säsong + 1. Med option att skriva på för DIf efter denna säsong. Vi kommer vara långt ifrån att matcha SAIK.
Lättare att pendla sthlm Schweiz än sthlm Skellefteå, om det nu stämmer som nån skrev tidigare i tråden att han skaffat lägenhet.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Det finns nog inte en chans att Högström spelar i DiF den här säsongen p.g.a en eventuell skattesmäll. Särskilt inte nu när han har en familj.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
De här tre lediga Khl nordamerikaner kanske kan vara något. Jason Akeson, Charles Linglet och Ryan Vesce.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Skatteproblem blir det bara om han börjar detta året, joinar han oss efter nyår är det safe (om man får tro AB).klintan85 skrev:Det finns nog inte en chans att Högström spelar i DiF den här säsongen p.g.a en eventuell skattesmäll. Särskilt inte nu när han har en familj.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
http://hockeybladet.nu/shl/kalla-darfor ... jurgarden/captcash skrev:Skatteproblem blir det bara om han börjar detta året, joinar han oss efter nyår är det safe (om man får tro AB).klintan85 skrev:Det finns nog inte en chans att Högström spelar i DiF den här säsongen p.g.a en eventuell skattesmäll. Särskilt inte nu när han har en familj.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Alltså, Aftonbladet brukar skarva och krydda sina grejer en hel del men jämfört med vad hockeybladet producerar så är det fantastiskt journalistik.klintan85 skrev:http://hockeybladet.nu/shl/kalla-darfor ... jurgarden/captcash skrev:Skatteproblem blir det bara om han börjar detta året, joinar han oss efter nyår är det safe (om man får tro AB).klintan85 skrev:Det finns nog inte en chans att Högström spelar i DiF den här säsongen p.g.a en eventuell skattesmäll. Särskilt inte nu när han har en familj.
Antagligen har den som skrivit det där hittat på allting själv.
Född till sportchef.