Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Brynäs = Pavel Brendl,
Frölunda = Michael Holmqvist, Andreas Holmqvist, Jonas Nordqvist
Färjestad= Richard Lintner, Rickard Wallin
Linköping = Mattias Weinhandl, Daniel Fernholm, Ville Vahalahti
HV71 = Stefan Liv, Björn Melin. Per Ledin, Jonas Johansson
Skellefteå = Mikael Renberg, Kent McDonnell, Jan Novak
Timrå = Fredrik Hynning, Mika Pyörälä, Petr Tenkrat, Robin Jonsson
Mora = Yared Hagos, Toni Dahlman
Modo = Magnus Wernblom, Jari Tolsa
SSK = Linus Klasén, Pär Arlbrandt
Luleå =
DIF = Anger, Edvin, Printz
Värvningsmässigt är vi i närheten av SSK, Mora, Brynäs och Luleå
Resten av lagen ser ut att ha blivit bättre...
Luleå =
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Tänk på att Färjestad, Linköping, Timrå, Skellefteå och Mora också tappat viktiga spelare. Återstår att se om ersättarna är bättre eller inte. De som ser på pappret starkast ut är väl Modo, HV och kanske Frölunda.Fricke skrev:Brynäs = Pavel Brendl,
Luleå =
Vi kommer överraska i år, var så säker.....corrado_boy skrev:Faan vad härligt det skulle vara om Djurgården tar hem guldet i år![]()
Det skulle vara så skönt att ge fernholm, Holmqvist mm. en knäpp på näsan![]()
även om många tror, tycker, vet att det är svårt med det lag vi har idag.
men då ska man veta att vi hadde den bässta start på senare tid förra sässongen om jag inte missminner mig
Ser man till gårdagens insats mot Linköping så saknar jag inte alla medelmåttor som skrivs upp på detta forum. Hagos, Holmqvist mm, inga spelare vi behöver. Ska vi värva är det någon med klass, dvs Ekman eller ex. Orzagh.
Renberg i Skellefteå, där har vi säsongens nedköp....
-
- DIF_Soldier
- DIF_Soldier
Asså jag blir faktiskt riktigt förbannad på så kallade supotrar som inte går på matcherna eller köper sesongs kort för att vi inte har fått hem nån super spelare, vad hände med "alltid oavsätt", jag menar mitt sesongskort hade jag köpt även om vi inte hade spelat elitserien, jag kommer alltid hålla på Djurgårn och kommer alltid gå på matcherna för att stötta dom, och speciellt nu när dom behöver det mer en någonsin. Med vårat stör och lagets hjärta tror jag på slutspel i år
så sitt inte hemma kom och sjung fram oss till slutspel!

-
Äppelmos skrev:Asså jag blir faktiskt riktigt förbannad på så kallade supotrar som inte går på matcherna eller köper sesongs kort för att vi inte har fått hem nån super spelare, vad hände med "alltid oavsätt", jag menar mitt sesongskort hade jag köpt även om vi inte hade spelat elitserien, jag kommer alltid hålla på Djurgårn och kommer alltid gå på matcherna för att stötta dom, och speciellt nu när dom behöver det mer en någonsin. Med vårat stör och lagets hjärta tror jag på slutspel i årså sitt inte hemma kom och sjung fram oss till slutspel!
bra skrivet...kunde inte krivit bättre!!!
-
Alltså, hur bra alla lag är "på papperet" skiter jag fullständigt i!
Vi ska spela om det först, innan vi lägger oss ner och dör.
Kolla på Frölunda förra säsongen. "På papperet" ett av topplagen i ES men ett fiasko i realiteten.
MYCKET kan hända och jag ser med spänning fram emot kommande säsong.
Känner på mig att vi kommer överraska.
"På papperet! har vi inga namnkunniga toppvärvningar, men fan ta mig om jag inte föredrar Axelsson, Printz, Dennis P och framförallt Oscar Eklund (som jag tror kommer vara en av seriens stora överraskningar) framför dyra, mätta, trötta hemvändande "klasspelare" som förväntas lyfta sina lag till framgångar, bara genom sina tidigare erfarenheter.
Unga och vrålhungriga spelare vill iallafall jag mycket hellre se kriga på isen för DIF.
Vi KAN slå alla lag i serien, bara vi gör det tillräckligt ofta.
Gå nu på matcherna och bidra till att bli vår extra spelare på isen! Bra mycket viktigare än en namnkunnig klassvärvning.
Vi ska spela om det först, innan vi lägger oss ner och dör.
Kolla på Frölunda förra säsongen. "På papperet" ett av topplagen i ES men ett fiasko i realiteten.
MYCKET kan hända och jag ser med spänning fram emot kommande säsong.
Känner på mig att vi kommer överraska.
"På papperet! har vi inga namnkunniga toppvärvningar, men fan ta mig om jag inte föredrar Axelsson, Printz, Dennis P och framförallt Oscar Eklund (som jag tror kommer vara en av seriens stora överraskningar) framför dyra, mätta, trötta hemvändande "klasspelare" som förväntas lyfta sina lag till framgångar, bara genom sina tidigare erfarenheter.
Unga och vrålhungriga spelare vill iallafall jag mycket hellre se kriga på isen för DIF.
Vi KAN slå alla lag i serien, bara vi gör det tillräckligt ofta.
Gå nu på matcherna och bidra till att bli vår extra spelare på isen! Bra mycket viktigare än en namnkunnig klassvärvning.
corrado_boy skrev:Äppelmos skrev:Asså jag blir faktiskt riktigt förbannad på så kallade supotrar som inte går på matcherna eller köper sesongs kort för att vi inte har fått hem nån super spelare, vad hände med "alltid oavsätt", jag menar mitt sesongskort hade jag köpt även om vi inte hade spelat elitserien, jag kommer alltid hålla på Djurgårn och kommer alltid gå på matcherna för att stötta dom, och speciellt nu när dom behöver det mer en någonsin. Med vårat stör och lagets hjärta tror jag på slutspel i årså sitt inte hemma kom och sjung fram oss till slutspel!
bra skrivet...kunde inte krivit bättre!!!
Bra skrivit, vi ska till slutspel o väll där kan allt hända.
Hade vi gått till slutspel förra säsongen tror jag inte folk hade klagat så mycket som vissa gör nu.
Djurgårn tills jag dör
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Finsk center, Jarko Immonen, kan vara på gång.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... e583900.ab
- Remy Lebeau
– Han är en av fyra fem namn som vi har på en lista, säger Tommy Engström, klubbdirektör i Djurgården.Björne Nord skrev:Finsk center, Jarko Immonen, kan vara på gång.
Tvivlar på att vi har så mycket att säga till om, om finländska klubbar är med i bilden.
Kan dock inte påstå att jag hört talas om honom. Men han verkar göra en del poäng där han spelar i alla fall. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3181
Det är alltså Djurgården, Skellefteå, Kärpät och Jyväskylä som jagar Jarkko Immonen. Han skulle vara ett mycket intressant namn för våran trupp. Relativt ung, rightare och han verkar kunna göra skapligt med poäng också. Nu måste DIF ta sig i kragen och lägga ett stort bud på denna spelare. Han kan vara den vi söker.
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com