Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av captcash »

Kousa ut, Högström in, ta över löneposten! /done!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

jetz skrev:Håll i hatten nu grabbar! Högström vill tillbaka till DIF!
Han köpte en lägenhet i Sthlm i måndags! :) detta från säkra källor!
Kan bekräfta och det roliga i kråksången är att han bosatt sig i Enskede.. en nätt promenad från "jobbet"! ;)
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
jetz

Inlägg av jetz »

captcash skrev:
Kan bekräfta och det roliga i kråksången är att han bosatt sig i Enskede.. en nätt promenad från "jobbet"! ;)
yes! En 4a i Hammarby sjöstad perfekt med tjej och barn! Han gillade inte Ryssland som jag förstod det :)
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Om han vill hit finns det ju en möjlighet att signa upp honom på flera år, erbjuda en mindre lön första året för att ge honom en värdig lön inför nästa säsong.

Men jag vill ändå ha hit Bud. Kan inte någon fixa? :wink:
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Bud har officiellt sagt nej till oss (och troligen alla andra SHL-klubbar). Siktar på Schweiz.

Så nu kan ni sluta drömma om en omöjlig värvning.
jetz

Inlägg av jetz »

Högström blev utköpt och ett nytt kalenderår börjar snart! Kommer bli kul att se #4 tillbaka i DIF! :) Högström verkade ändå inte gilla Ryssland så när han kommer så kommer han spela helhjärtat! :)
ciirree

Inlägg av ciirree »

Frågan är vad som är mer värt just nu om vi bara har råd att värva En ny spelare. Högström, möjligtvis på ett längre kontrakt, en ny målvakt eller en spetsforward?
ciirree

Inlägg av ciirree »

jetz skrev:
captcash skrev:
yes! En 4a i Hammarby sjöstad perfekt med tjej och barn! Han gillade inte Ryssland som jag förstod det :)
Enligt Ek är en annan rysk klubb intresserad.

"Men samtidigt har jag hört att det finns en rysk klubb som är intresserad, så det troliga är att han kommer att fortsätta utomlands."
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

ciirree skrev:Frågan är vad som är mer värt just nu om vi bara har råd att värva En ny spelare. Högström, möjligtvis på ett längre kontrakt, en ny målvakt eller en spetsforward?
Om Högström de facto skulle vara intresserad av att spela hos oss samt i SHL är det bara att plocka in honom. Han är tillgänglig "nu" och det finns ju knappast hundratals spetsforwards att tillgå på marknaden. Dom som finns har ju dessutom inte SHL som högsta prioritet, åtminstone inte till den lönechecken vi kan erbjuda.

Klart jag också skulle vilja ha en målvakt, men om nu Högström är tillgänglig och villig känns valet solklart. Bra för framtiden också.
ciirree skrev: Enligt Ek är en annan rysk klubb intresserad.

"Men samtidigt har jag hört att det finns en rysk klubb som är intresserad, så det troliga är att han kommer att fortsätta utomlands."
Enligt hans agent, Lennart Högström(farsan?), så verkar det inte så akutellt.

Men du kan dementera att ingen klubb hört av sig?
– Ja, vi har inte hunnit ännu. Detta hände för fyra timmar sen. Nu ska vi börja och leta ny klubbadress. Han har ju valet att stanna kvar i Ryssland också, men det tror jag inte blir aktuellt. Vi får se vad som händer, dörren står öppen för allt.

Själv tror jag dock fortfarande att Schweiz lockar mer. Han har ju inte håvat in pengar under sin karriär som latebloomer och valet av Ryssland var ju i första hand ett sådant.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jim Morrison skrev:
ciirree skrev:Frågan är vad som är mer värt just nu om vi bara har råd att värva En ny spelare. Högström, möjligtvis på ett längre kontrakt, en ny målvakt eller en spetsforward?
Om Högström de facto skulle vara intresserad av att spela hos oss samt i SHL är det bara att plocka in honom. Han är tillgänglig "nu" och det finns ju knappast hundratals spetsforwards att tillgå på marknaden. Dom som finns har ju dessutom inte SHL som högsta prioritet, åtminstone inte till den lönechecken vi kan erbjuda.

Klart jag också skulle vilja ha en målvakt, men om nu Högström är tillgänglig och villig känns valet solklart. Bra för framtiden också.
ciirree skrev: Enligt Ek är en annan rysk klubb intresserad.

Enligt hans agent, Lennart Högström(farsan?), så verkar det inte så akutellt.

Men du kan dementera att ingen klubb hört av sig?
– Ja, vi har inte hunnit ännu. Detta hände för fyra timmar sen. Nu ska vi börja och leta ny klubbadress. Han har ju valet att stanna kvar i Ryssland också, men det tror jag inte blir aktuellt. Vi får se vad som händer, dörren står öppen för allt.

Själv tror jag dock fortfarande att Schweiz lockar mer. Han har ju inte håvat in pengar under sin karriär som latebloomer och valet av Ryssland var ju i första hand ett sådant.
Några inlägg ovan verkar väldigt säkra på att Stockholm blir ny hemort för Marcus. Samtidigt har man hört sådant förut, spelare köper boende "här" men väljer ändå spel utomlands.

Pengar för en värvning verkar finnas iaf eftersom Bud Holloway har sagt nej till oss.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

ciirree skrev:Några inlägg ovan verkar väldigt säkra på att Stockholm blir ny hemort för Marcus. Samtidigt har man hört sådant förut, spelare köper boende "här" men väljer ändå spel utomlands.

Pengar för en värvning verkar finnas iaf eftersom Bud Holloway har sagt nej till oss.
Ja, att spelare har ett hem någonstans som en fast punkt i livet borde ju te sig ganska naturligt. Han har haft kontrakt på en säsong i Ryssland och lär knappast övervägt tanken att bosätta sig där permanent. Så det är ju inte direkt någon indikator på att han skulle vara "på väg hem" menar jag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Med tanke på hur spelet sett ut så vore Högström bland det bästa vi kan värva. Visst, lite spets på forwardsidan hade inte skadat, men uppspelsfasen är horribel. Ungefär där ligger dessutom Högströms styrka. Bra defensivt är han också när man väl tänker tillbaka, även om man får panik på dragningarna på blå ibland...

Värva!
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
jetz

Inlägg av jetz »

Jim Morrison skrev:
ciirree skrev:Några inlägg ovan verkar väldigt säkra på att Stockholm blir ny hemort för Marcus. Samtidigt har man hört sådant förut, spelare köper boende "här" men väljer ändå spel utomlands.

Ja, att spelare har ett hem någonstans som en fast punkt i livet borde ju te sig ganska naturligt. Han har haft kontrakt på en säsong i Ryssland och lär knappast övervägt tanken att bosätta sig där permanent. Så det är ju inte direkt någon indikator på att han skulle vara "på väg hem" menar jag.
Självklart! Komiskt bara att lägenheten köptes för 1 vecka sedan just i Sthlm! Bara att hoppas! :)
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Lennart Högström(farsan?)
Ja det är farsan. Han sa i jkpodden att han tyckte det var onödigt att ha någon agent då de i princip ändå inte gjorde nåt.
Eller nåt liknande om jag minns rätt.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

mb81 skrev:
Lennart Högström(farsan?)
Ja det är farsan. Han sa i jkpodden att han tyckte det var onödigt att ha någon agent då de i princip ändå inte gjorde nåt.
Eller nåt liknande om jag minns rätt.
Herregud. Med en bra agent hade han varit given NHL-back för länge sedan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Låst