Praetori skrev:
Ojoj. Ja frågan är om han inte håller måttet, tappat i kvalitet eller om det är något annat.
Lönemässigt kan det ju vara ett genidrag för oss om HC Spartak måste fullfölja kontraktet.
Vill vi ha tillbaka honom?
Om Spartak tar en avsevärd del av lönen kan det vara en riktigt bra förstärkning.
Dock väldigt beroende på hur dyrt det skulle bli.
Just nu känns det inte som att det är den spelartypen vi behöver mest utan vi skulle behöva en riktig spets framåt.
Säg att valet står mellan Högström och Holloway då vet jag ju vem jag hade tagit....
Kan Tellqvist spela på den nivån han visade upp senast så har vi en förstamålvakt som håller för att klara oss kvar i SHL, vi har en backbesättning som bör vara tillräckligt stabil, då återstår forwards.
Personligen skulle jag vilja att man letade aktivt efter nya klubbadresser till Press och/eller Kousa, då jag anser att dessa två kostar betydligt mer än de smakar, utan att veta deras exakta lön...
Frågan är väl hur mkt man kan spara in om man ser till att få någon annan att ta kontrakten för säg tex Tambellini och Kousa? Kan man ta alla de pengarna och lyckas landa en kvalitativ värvning tex Holloway?