SHL omgång 19: Malmö - Djurgårdens IF 19/11-2016
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL: Malmö - Djurgårdens IF 19/11-2016
Fast vi lyckas vinna är spelat sååå sönderläst och någon förändring måste till. Att ha så katastrofal utdelning mot ett totalt praktuselt MIF måste ju DIF:s ledning se lika klart som nästan alla här på forumet. Varför händer inget då...
Senast redigerad av Doyle den 2016-11-19 18:35:08, redigerad totalt 1 gånger.
Lule hemma var klasser sämre än dettaförevigtdjurgården skrev:Ljungh & Hultström.
Var är ni?
När vann vi senast en straffläggning fö?
I övrigt, sämsta ishockeymatchen jag har sett på länge. Kanske någonsin. Kan inte erinra mig att jag har sett något sämre än det här.
Sjukt härlig vinst! Men fyfaaan vad dålig hulta e nu är helt sjukt. Så jävla nonchalant! Kyss till NHL karriär hej då!!!
Därför att Djurgården är ett kompisgäng i ledningen som inte ser klart och ställer krav. Med tanke på det usla spelet och framförallt PP så borde det ske förändring i vilken förening som helst, men jag tror inte Jocke eller Tjome vågar eller vill agera, skumt att styrelsen inte ställer krav.Doyle skrev:Fast vi lyckas vinna är spelat sååå sönderläst och någon förändring måste till. Att ha så katastrofal utdelning mot ett totalt praktuselt MIF måste ju DIF:s ledning se lika klart som nästan alla här på forumet. Varför händer inget då...
Vart tusan tog första tre perioderna vägen? Enda vi kan vara nöjd med är väl straffarna? Bra att vi tog en poäng mer än skaunepaugarna. ...Men!
Första PP:t ibörjan så tyckte jag man såg tillstymmelsen till något förändrat hur vi ställde upp i anfallzon men sen när mälmo rensade så var vi ju tillbaka i omständiga uppspel där last-man skall dribbla med pucken och vi bajsar oss själva i munnen gång på gång.
Vi har ju enbart tur + att Tellan (The One and only) var bäst att dom ej gör mål.
Sen hur ofarliga är vi inte framåt. Kosta vad det kosta vill FFS! Värva en målskytt NU!
Sen spela inte forwards från vår 4:e kedja i PP. Fattar inte vad Ahlen skall göra där, han är helt OK i en 4:e "checking line" men det måste ju vara någon som är mer lämpad att stå framför kassen för att täcka målis eller eventuellt ta en styrning.
Detta var inte en vinst! Utan en oavgjord 0-0 match och inte alls en godkänd insats.
Missförstå mig rätt jag är glad för 2 pinnar men:
KRISEN BESTÅR, ALLT ÄR SKIT!
Första PP:t ibörjan så tyckte jag man såg tillstymmelsen till något förändrat hur vi ställde upp i anfallzon men sen när mälmo rensade så var vi ju tillbaka i omständiga uppspel där last-man skall dribbla med pucken och vi bajsar oss själva i munnen gång på gång.
Vi har ju enbart tur + att Tellan (The One and only) var bäst att dom ej gör mål.
Sen hur ofarliga är vi inte framåt. Kosta vad det kosta vill FFS! Värva en målskytt NU!
Sen spela inte forwards från vår 4:e kedja i PP. Fattar inte vad Ahlen skall göra där, han är helt OK i en 4:e "checking line" men det måste ju vara någon som är mer lämpad att stå framför kassen för att täcka målis eller eventuellt ta en styrning.
Detta var inte en vinst! Utan en oavgjord 0-0 match och inte alls en godkänd insats.
Missförstå mig rätt jag är glad för 2 pinnar men:
KRISEN BESTÅR, ALLT ÄR SKIT!
Senast redigerad av Henke_F den 2016-11-19 19:33:16, redigerad totalt 1 gånger.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Oj oj oj vad Tellan räddade oss från torsk mot ett uruselt Malmö.
Ingen förändring i spelet som vanligt men Ohlson börjar känna karriären gå åt skogen så nu kastar han om i kedjorna lite. Dvs sätter Ahlen i fler kedjor.
Lider med Ljungh, han har egentligen ett grymt bra skott och har utvecklats bra... men denna säsong... dags att låna ut till Västerås så grabben hittar tillbaka. Han håller inte som det är nu.
Ingen förändring i spelet som vanligt men Ohlson börjar känna karriären gå åt skogen så nu kastar han om i kedjorna lite. Dvs sätter Ahlen i fler kedjor.
Lider med Ljungh, han har egentligen ett grymt bra skott och har utvecklats bra... men denna säsong... dags att låna ut till Västerås så grabben hittar tillbaka. Han håller inte som det är nu.
Ljungh är nybliven far. Sover säkert ingenting på nätterna. Kan knäcka den bäste.
Hultström ego är helt knäckt efter sejouren i NHL där de såg hans brister. Blir lite sämre varje match. Spelar för svårt. Behöver som så många andra få tillbaka självförtroendet.
Hultström ego är helt knäckt efter sejouren i NHL där de såg hans brister. Blir lite sämre varje match. Spelar för svårt. Behöver som så många andra få tillbaka självförtroendet.
Tellan gör sin bästa match för säsongen. Han och ingen annan fixar två poäng ikväll.
Håller med Tellan va 100% sen ska man komma ihåg att Malmö ve bedrövligt dåligaEspenK skrev:Tellan gör sin bästa match för säsongen. Han och ingen annan fixar två poäng ikväll.
Dumt att bänka honom denna match bara för det. Ge honom en rak/ohookad klubba istället = svårare att få upp pucken högt.ken1968 skrev:Nej urbom är hemma så det är lungtEspenK skrev:Nu gör vi en puckout snart

-
Tror det hade gjort så enormt mycket för hela laget om vi hade kört över Malmö idag. Om spelare som Jeff och Hultström hade fått göra mål. Då hade vi kunnat byggt vidare på det, nu känns det här bara som en oklar match vi lyckades få poäng genom. Men skönt med två poäng och en bortaseger.
En annan sak som inte jag gillar i vårat spel.
Vi ställer fan hela jävla tiden upp en mindre box när vi lirar "box + 1" försvarsspel i egen zon (5 vs 5) än vad vi kör i boxplay.
Som back på offensiv blå är det ju drömmen att få upp emot 10-meters lucka till försvarande forward. Medans det är skitjobbigt när man inte får någon tid på sig alls då en forward håller sig inom halvmetern och är upp i en hela tiden. Detta går inte att skylla på någon flyttad blålinje utan är enbart taskig försvarstaktik.
Vi ställer fan hela jävla tiden upp en mindre box när vi lirar "box + 1" försvarsspel i egen zon (5 vs 5) än vad vi kör i boxplay.
Som back på offensiv blå är det ju drömmen att få upp emot 10-meters lucka till försvarande forward. Medans det är skitjobbigt när man inte får någon tid på sig alls då en forward håller sig inom halvmetern och är upp i en hela tiden. Detta går inte att skylla på någon flyttad blålinje utan är enbart taskig försvarstaktik.
- diftobbe89
Vågad analys, vet inte om jag är beredd att hålla med.Grabben från Söder skrev:Tror det hade gjort så enormt mycket för hela laget om vi hade kört över Malmö idag. Om spelare som Jeff och Hultström hade fått göra mål. Då hade vi kunnat byggt vidare på det, nu känns det här bara som en oklar match vi lyckades få poäng genom. Men skönt med två poäng och en bortaseger.
Spela fult
- minalman
- Säsongskort: Ja
Förbannelsen som kommer med att man är litet bättre än alla andra lag är att man sällan vinner enkelt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Tror det gjorde mycket för moralen att ta med sig två pinnar efter ett spel som man inte är nöjda med.Grabben från Söder skrev:Tror det hade gjort så enormt mycket för hela laget om vi hade kört över Malmö idag. Om spelare som Jeff och Hultström hade fått göra mål. Då hade vi kunnat byggt vidare på det, nu känns det här bara som en oklar match vi lyckades få poäng genom. Men skönt med två poäng och en bortaseger.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.