SHL omgång 18: Örebro - Djurgårdens IF 17/11

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL omgång 18: Örebro - Djurgårdens IF 17/11

Inlägg av minalman »

Vore intressant om alla ledare utom materialarna, doktorn och benknäckaren stannade i omklädningsrummet och laget fick spela helt efter sin egen förmåga. Skulle gå fan så mycket bättre.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
williams

Inlägg av williams »

Vi behöver ett nytt spelsystem. Sluta spela runt sargerna hela tiden. Spelarna blir bara trötta av det och gör väldigt mycket misstag. Jag struntar i hur vi spelar, bara vi får bort sargspelet som jag inte alls förstår mig på över huvud taget.

Hur många skott sköts från sargen i snäv vinkel idag? Typ hälften. Ingen som står framför mål. Samt om vi tar backskott som lyckas leta sig fram till mål, Var är spelarna på returerna?? Styrningar, har ni hört talas om det? En spelare framför mål som försöker skymma/styra!! Har vi gjort något styrningsmål iår?? Har vi gjort nåt mål över huvud taget?? Vad har DIF för mål? Att bli bäst i Europa!! Dags att sänka till att rädda kontraktet nu va!

Nej, vi var inte bra idag, Då det går ut på att göra mål. Okej om vi vunnit 7-8 matcher och gjort en sån här match. (igen mot Örebro som alltid) Men i detta läge och match efter match se samma sak om och om igen, det duger inte. Spelarna kämpar på men det känns som inte ens dom tror på / eller vet riktigt hur dom ska spela, och därför vill jag se i första hand ett nytt tänk och spelidé. Inte att någon får sparken. Eller jo, nån i ledningen kan få dra.

Juste en sak till.. Har haft gratis c-more sen flera månader tillbaka tills idag, pga nån nisse glömt att fakturera/dra pengar.. Men inte längre, så nu fick jag betala för att se denna smörja också!!
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Praetori skrev:
#10 skrev:Kolla Linus Norbegs +++ på spelare i våran match i Aftonbladet :)
Jag håller iofs med.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Håller du med om Hank??????
Espan86

Inlägg av Espan86 »

williams skrev:Vi behöver ett nytt spelsystem. Sluta spela runt sargerna hela tiden. Spelarna blir bara trötta av det och gör väldigt mycket misstag. Jag struntar i hur vi spelar, bara vi får bort sargspelet som jag inte alls förstår mig på över huvud taget.

Hur många skott sköts från sargen i snäv vinkel idag? Typ hälften. Ingen som står framför mål. Samt om vi tar backskott som lyckas leta sig fram till mål, Var är spelarna på returerna?? Styrningar, har ni hört talas om det? En spelare framför mål som försöker skymma/styra!! Har vi gjort något styrningsmål iår?? Har vi gjort nåt mål över huvud taget?? Vad har DIF för mål? Att bli bäst i Europa!! Dags att sänka till att rädda kontraktet nu va!

Nej, vi var inte bra idag, Då det går ut på att göra mål. Okej om vi vunnit 7-8 matcher och gjort en sån här match. (igen mot Örebro som alltid) Men i detta läge och match efter match se samma sak om och om igen, det duger inte. Spelarna kämpar på men det känns som inte ens dom tror på / eller vet riktigt hur dom ska spela, och därför vill jag se i första hand ett nytt tänk och spelidé. Inte att någon får sparken. Eller jo, nån i ledningen kan få dra.

Juste en sak till.. Har haft gratis c-more sen flera månader tillbaka tills idag, pga nån nisse glömt att fakturera/dra pengar.. Men inte längre, så nu fick jag betala för att se denna smörja också!!
Spot on! Tror inte jag sett en styrning nej.
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

BigJ skrev:
Jim Morrison skrev:
Mindrocker skrev:
Jim Morrison skrev:Här såg vi förövrigt vad en bra målvakt kan göra för skillnad. Där tycker jag vi ska förstärka så snart som möjligt.
Nu var du väl väldigt elak mot Adam. Alla är ju bra i DIF, oavsett prestation.
Ja men inte bara Adam, även Tellan har varit undermålig denna säsong.
Ja naturligtvis är det målvakternas fel att vi gör noll mål i matchefter match....
Självklart är det inte Adams fel att vi inte gör mål, men då är det väl ännu viktigare att ha en sista utpost som kan göra avgörande räddningar, som åtminstone någon gång kan rädda ett friläge.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Ny T-Shirt i DIF Shopen.
Bild
bubba

Inlägg av bubba »

En sak som jag verkligen inte kan köpa i detta läge. Varför gör inte Dif en smart bortamatch? Låt Örebro jaga i hörnorna och hålla mycket puck. Dif måste börja vänta på motståndarnas misstag och bli betydligt smartare. Match efter match är det taktiken som fallerar. Har en spelartrupp som definitivt är bättre än många av lagen ovanför men en usel taktik. Agera nu och byt i tränarleden
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

Espan86 skrev:Våra spelare kan inte skjuta. Kolla på deras patetiska försök. Finns et ingen jävel som kan snärta iväg en puck? I NHL bara smäller de. Om vi ens kunde få hälften av de??
Är aldrig några one-touch-pass heller utan jävla fipplande två, tre ggr först för att pucken skall ligga rätt på bladet. = Korpenklass.
Espan86

Inlägg av Espan86 »

bubba skrev:En sak som jag verkligen inte kan köpa i detta läge. Varför gör inte Dif en smart bortamatch? Låt Örebro jaga i hörnorna och hålla mycket puck. Dif måste börja vänta på motståndarnas misstag och bli betydligt smartare. Match efter match är det taktiken som fallerar. Har en spelartrupp som definitivt är bättre än många av lagen ovanför men en usel taktik. Agera nu och byt i tränarleden
Vi har noll spets så jag är tveksam om vi ens skulle kunna vara ett lag som ligger på kontring. Vem ska kontra in målen? Ändå sättet vi verkar kunna göra mål är om vi köttar in den. De gör man inte på kontring så ofta.
Praetori

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:
Praetori skrev:
#10 skrev:Kolla Linus Norbegs +++ på spelare i våran match i Aftonbladet :)
Jag håller iofs med.

Håller du med om Hank??????
Han var plus ett ikväll. Vann i princip varenda närkamp och gjorde vad han skulle vilket inte kan sägas om de flesta andra.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Espan86

Inlägg av Espan86 »

Henke_F skrev:
Espan86 skrev:Våra spelare kan inte skjuta. Kolla på deras patetiska försök. Finns et ingen jävel som kan snärta iväg en puck? I NHL bara smäller de. Om vi ens kunde få hälften av de??
Är aldrig några one-touch-pass heller utan jävla fipplande två, tre ggr först för att pucken skall ligga rätt på bladet. = Korpenklass.
Haha våra spelare slår stenhårda pass men aldrig på tejpen. Om den nu skulle hamna på tejpen nångång så flippriar dom bort den ändå. Tror jag aldrig sett så dålig kvalitet i Dif förut.

Finns ingen spelare med lite touch. Den enda är Tambellini, men har är så iskall på allt annat, tar han ens i när han åker skridskor?? Ser bara ut som han åker runt å glider. Går läskigt långsamt.
Morwin

Inlägg av Morwin »

Espan86 skrev:
Henke_F skrev:
Haha våra spelare slår stenhårda pass men aldrig på tejpen. Om den nu skulle hamna på tejpen nångång så flippriar dom bort den ändå. Tror jag aldrig sett så dålig kvalitet i Dif förut.

Finns ingen spelare med lite touch. Den enda är Tambellini, men har är så iskall på allt annat, tar han ens i när han åker skridskor?? Ser bara ut som han åker runt å glider. Går läskigt långsamt.
Låter som bremberg :p

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Wishes

Inlägg av Wishes »

Ojojoj... 37-14 i skottstatistik och förlust 0-3! Något är väldigt, väldigt fel i dagens DIF.
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Feels bad man.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Kan inte sova...
Väcker så många hemska minnen från mardrömssäsongen då vi åkte ur. Så mycket som går igen. Passiv ledning som tror att det ska gå ändå till slut. Som inte vill satsa för att förstöra inför nästa budget. Som tror att om man bara säger samma sak tillräckligt länge så blir det sant. Spelare som helt tappat självförtroendet och som blir handlingsförlamade inför tanken på en förlust. Målskytte som haltar trots öppna mål. Trodde vi lärt oss nåt.

Om jag somnar vill jag drömma om en tid när vi ledde Hockeysverige.
Hoppas att vakna upp till den världen innan man dör.
Skriv svar