Säsongen 16/17
Re: Säsongen 16/17
Ikonen är ju ganska kort i rocken så en klar olyckshändelse. Bra det inte tas upp i DN, men surt för både oss och Ikonen att han fick den rakt i plytet....
Enda förändringen som skett efter uppehållet är en något bättre inställning på isen.
Det måste till en stor förändring om vi skall ha minsta lilla chans att undvika kval.
Tyvärr kommer ledningen vänta till januari innan dom ger Ohlsson foten och då är det för sent.
Tyvärr, tyvärr, vi är garanterade kval. Organisationen är oförmögen att hantera denna situation.
Det måste till en stor förändring om vi skall ha minsta lilla chans att undvika kval.
Tyvärr kommer ledningen vänta till januari innan dom ger Ohlsson foten och då är det för sent.
Tyvärr, tyvärr, vi är garanterade kval. Organisationen är oförmögen att hantera denna situation.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Djurgården hockey as we know it dör snart. Om tio år blir namnet återuppväckt när KHL bestämt sig att satsa på Stockholm som inte haft elithockey på länge.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Nu bör vi kunna släppa tanken på slutspel helt och hållet, nu får plats 11-12 vara målet. Fan vad omotiverad jag blir att åka till Hovet på tisdag när säsongen redan är slut.
Avskaffa tre mot tre.
När ska Karel och Jocke och ajk tjomme o LHC musse förstå att dom fullständigt trasat sönder det lilla av trasan som fanns kvar. Så jävla många felbeslut i flera år nu. Som Iofs inte Jocke,ajk tjomme,LHC Musse kan belastas för. Men dom har gjort allt fel till denna säsong. Fan mitt älskade DIF!
Karel har en fråga till dig. Skulle vilja att du redovisar pengarna som Judas Nilson skulle skänka till DIF junior hockey.
Karel har en fråga till dig. Skulle vilja att du redovisar pengarna som Judas Nilson skulle skänka till DIF junior hockey.
-
Vad har det här med säsongen 16/17 att göra?gaspo skrev:När ska Karel och Jocke och ajk tjomme o LHC musse förstå att dom fullständigt trasat sönder det lilla av trasan som fanns kvar. Så jävla många felbeslut i flera år nu. Som Iofs inte Jocke,ajk tjomme,LHC Musse kan belastas för. Men dom har gjort allt fel till denna säsong. Fan mitt älskade DIF!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ännu en gång var vår corsi bra.
I våras under Säckens ledning började statistikmänniskorna på allvar köra igång corsi-snacket på detta forum. Man blev nästan dumförklarad ifall man påstod att det inte var det väsentliga.
Tjomme uttalade sig sedan när Robban var klar och folk dreglade över att nu äntligen skulle statistiken lyftas fram i ljuset.
Så.....vad tycker ni nu? Vad har gått fel nu när statistiken inte vinner matcherna?
I våras under Säckens ledning började statistikmänniskorna på allvar köra igång corsi-snacket på detta forum. Man blev nästan dumförklarad ifall man påstod att det inte var det väsentliga.
Tjomme uttalade sig sedan när Robban var klar och folk dreglade över att nu äntligen skulle statistiken lyftas fram i ljuset.
Så.....vad tycker ni nu? Vad har gått fel nu när statistiken inte vinner matcherna?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Nu har i alla fall Jocke ändrat målsättningen till att klara nytt kontrakt vilket jag tror är rätt väg att gå. Bara 1 poäng från Rögle fortfarande och med det här spelet ska vi fan vinna matchen mot Örebro och andra lagen som ligger i närheten.
Förövrigt tycker jag Musse ska få sparken...
Förövrigt tycker jag Musse ska få sparken...
Lustigt nog har de flesta förespråkarna slutat skriva här.Skidlöparn skrev:Vad har det här med säsongen 16/17 att göra?gaspo skrev:När ska Karel och Jocke och ajk tjomme o LHC musse förstå att dom fullständigt trasat sönder det lilla av trasan som fanns kvar. Så jävla många felbeslut i flera år nu. Som Iofs inte Jocke,ajk tjomme,LHC Musse kan belastas för. Men dom har gjort allt fel till denna säsong. Fan mitt älskade DIF!
Synd, de har ju mycket bra input.
- minalman
Tror att förluster mot Malmö borta och Luleå hemma är det som behövs för att något kommer att hända på riktigt. Samtidigt tror jag faktiskt att vi vinner en av matcherna vilket bara medför att man skjuter på det nödvändiga.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Hehe kanske skulle göra något sådant här nästa hemma match?
Visst har vi gjort två kassar i 5 mot 3? Det betyder isåfall att vi gjort tre och släppt in tre i 5 mot 4 

Haha ja den där är GRYM!Benjamin L. Willard skrev:Hehe kanske skulle göra något sådant här nästa hemma match?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Våra Sportchefers naivitet på att titta på Corsi och folk med Stockholmsanknytning (Läs Bajare och Gnagare) kommer att ta död på oss både ekonomiskt men även sportsligt. Visst är det bättre att hamna på en 12 plats än att kvala, men jag tror man har budgeterat med både slutspel och bättre publiksnitt
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ja det kommer garanterat bli en ekonomisk förlust i år. Vi har faktiskt gått plus i flera år nu men i år får vi nog börja rensa ur kassakistan tyvärr.Bengan08 skrev:Visst är det bättre att hamna på en 12 plats än att kvala, men jag tror man har budgeterat med både slutspel och bättre publiksnitt
Så jävla deppigt att man inte har ett eventuellt slutspel att drömma om.
Avskaffa tre mot tre.