SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 15/11
Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 15/11
detta äfan patetiskt hur man ALLTID faller med spelet ju längre matchen går......
Jag undrar hur länge Robban orkar vara kvar med detta jävla korthus i full storm? Han är såklart inte oskyldig men att behöva stå ut med detta fipplande med puck och allmänt tama spel med mediokra spelare måste ju göra ont enda in i benmärgen...
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Reideborn spelade riktigt bra tills 1-1. Han ska ha båda målen utan tvekan. Blir så jävla less
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Felet är backarna. De har för dålig spelförståelse. Jämför motståndarna... Deras backar driver upp pucken och slår sedan en pass på bladet. Vi fastnar i egen zon.
Spelarna får slita varg för ett spelsystem man inte behärskar och sen tar orken slut.johan_80 skrev:detta äfan patetiskt hur man ALLTID faller med spelet ju längre matchen går......
Alla matcher hemma har haft bedrövliga andraperioder där vi har långt till båset och motståndarna biter sig fast och roterar in nytt folk. Lagom till periodslut är spelarna så trötta att de är rundningskoner och målen trillar in.
Förra året hade vi ett par lirare med skicklighet nog att läsa spelet och lägga fina passningar samt ett par som var snabba som vinden med Sörensen som bästa exempel som kunde trampa ifrån de flesta i serien. Nu blir vi ikappåkta, övermannade och ifrånåkta och sånt tar extra på krafterna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tänk om vi inte hade fått tillbaka Hultström...pulverapa skrev:Felet är backarna. De har för dålig spelförståelse. Jämför motståndarna... Deras backar driver upp pucken och slår sedan en pass på bladet. Vi fastnar i egen zon.
BEDRÖVLIG AVSLUTNING.
1. Coacha smart nån gång. Vem sätter ihop Falk och Varakas med Henkes kedja. Finns ju ingen på isen som kan hinna med Lindströms kedja. (Möjligen L. Johansson).
2. Vår förstakedja i egen zon... Starka Brodin och Lundh ser ut som juniorer.
3. Ja. Vi möter ett skickligare lag men basala kunskaper saknas ju.
4. Bilder från omklädningsrummet. Jag vill se Ohlsson kasta vattenflaskor i väggen. Jag vill se Nyman lyfta spelare i kragen. Inga känslor alls. Helt dött.
1. Coacha smart nån gång. Vem sätter ihop Falk och Varakas med Henkes kedja. Finns ju ingen på isen som kan hinna med Lindströms kedja. (Möjligen L. Johansson).
2. Vår förstakedja i egen zon... Starka Brodin och Lundh ser ut som juniorer.
3. Ja. Vi möter ett skickligare lag men basala kunskaper saknas ju.
4. Bilder från omklädningsrummet. Jag vill se Ohlsson kasta vattenflaskor i väggen. Jag vill se Nyman lyfta spelare i kragen. Inga känslor alls. Helt dött.
om inga förändringar händer snart så är det farväl mitt lag i mitt hjärta sen att ledningen skiter i allt, gör mest ont hos mig för dom bryr sig inte ett f..... skit..
Vänder vi detta så tror jag på tomten, ufon, snömannen och monstret i loch ness. Då är allt möjligt. Finns inget som tyder på att något av detta är sannolikt.
Hade vi någon giftig chans i 5 mot 5?
SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 15/11
Spelet ser ut såhär och vi har alltså kontaktat Grossmann. Helt sjukt egentligen.
Helt enig. Våra backar har förtvivlat svårt att antingen få iväg ett vettigt pass eller transportera den. Vi fastnar i mittzon mest hela tiden och när vi mot förmodan råkar glida igenom så dumpar vi ner och så vänder SAIK igen.pulverapa skrev:Felet är backarna. De har för dålig spelförståelse. Jämför motståndarna... Deras backar driver upp pucken och slår sedan en pass på bladet. Vi fastnar i egen zon.
nadaEspenK skrev:Vänder vi detta så tror jag på tomten, ufon, snömannen och monstret i loch ness. Då är allt möjligt. Finns inget som tyder på att något av detta är sannolikt.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Något är allvarligt fel när man knappt blir glad över att få ett matchstraff med sig, var helt säker på att det bara skulle rinna ut i sanden och bara stärka Skellefteå. Fan är det för fel på det här kissnödiga skitlaget, många allsvenska lag löser saker bättre, vi är ett mittenlag i HA på sin höjd.
Spela fult
I första var det ok chanser framåt.EspenK skrev:Vänder vi detta så tror jag på tomten, ufon, snömannen och monstret i loch ness. Då är allt möjligt. Finns inget som tyder på att något av detta är sannolikt.
Grabbarna ser trötta ut. Kortare byten i tredje så kanske det finns en liten chans att hänga med.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Frölunda-matchen var alla tysta, nu när det passar att gnälla kryper ni fram ur era igloos
Negativa jävlar
Trötta ben i alla 4 linor sista 5, orkar knappt åka till båset. Vi har iofs målvakt som släpper det som inte ska släppas in, o dessa returer som vi är riktigt skickliga att ta upp gör oss inte piggare heller.
Krigarinsats vilket fall som helst. Kan inte förvänta mig mer med nuvarande kompetens.

Trötta ben i alla 4 linor sista 5, orkar knappt åka till båset. Vi har iofs målvakt som släpper det som inte ska släppas in, o dessa returer som vi är riktigt skickliga att ta upp gör oss inte piggare heller.
Krigarinsats vilket fall som helst. Kan inte förvänta mig mer med nuvarande kompetens.