Att gå miste om Hagos vore inte som att gå miste om Ekman eller Tjärnqvist, men samtidigt, trots hans svartgula förflutna, ser jag honom som en bra förstärkning. Vore mycket märkligt om han nu med släkt i Stockholmstrakten ändå valde Mora, men å andra sidan vet vi ju inte vad de olika parterna kunnat erbjuda. Kan bara avvakta och se, om vi missar honom finns kanske pengar kvar att värva en spelartyp som är mer välbehövlig än Hagos?
Apropå Tjärnqvist och andra rysslandsturister: det är helt sjuka pengar i ryska ligan och detta gör det faktiskt svårt att klandra de som går dit, till skillnad från f.d. Dif-are som går till andra ES-klubbar för några tusen mer i månaden. Dif har inte samma ekonomiska muskler (än), bara att inse - ska man locka spelare till sig är det antingen med erbjudanden om mycket istid ELLER att spelaren i fråga redan tjänat sina pengar under karriären och sätter det sociala främst. Sudden vore ju perfekt så sett, men det vet vi ju alla hur han agerat...
Den här ryska jävla ligan får mej och gå in i väggen snart! Vi måste få så att Tjärna skriver på för oss, vi kan inte låta en till hemvändare glida ur våra händer IGEN! Snälla vad vad händer med alla gammla Djurgårds profiler?
Tjärna har själv sagt att han aldrig skulle spela för någon annan klubb i Europa förutom vårt kära Djurgården. Jag blir oerhört besviken om han också sviker oss nu. Kan inte Ryssland bli kommunistiskt igen?
Men man får väll se det som så här i framtiden, Hade jag fått ett jobb med 4 dubbelt mer betalt så hade jag självklart tagit det istället för det jag jobbade tidigare.
Frasse, du har grymm koll på sånt här. Vet du något mer?
jensa öhling skrev:skrattretande. ytterligare en spelare som väljer bort oss. det är fan tragiskt.
dagens lag räcker aldrig till slutspel, möjligen att undvika kval, men då ska målvakterna överraska rejält.
nu måste ett par riktgit bra spelare in.
Idag känns hockey lika häftigt som sur mjölk! Förut var hockey champagne!
DIF har inga pengar och kommer inte att gå till slutspel i år! DIF kan vara glada om man slipper kvalserien med det här laget! Förut tog ES spelare från Ryssland! Idag är det Ryssland som tar från Sverige!
Vi har ett bra lag men det hade varit roligt och kunna krydda på med mer spelare! Vi kommer gå till slutspel helt övertygad om det. Men klart man är besviken.
TomyMörth skrev:Förut tog ES spelare från Ryssland! Idag är det Ryssland som tar från Sverige!
Jag ber om ursäkt för ordvalet, men det där är rent skitsnack. Antalet ryssar som gått från Ryska ligan till den svenska kan du räkna på ena handen. Ryska ligan har i princip alltid varit bättre än elitserien, med undantag för några få år efter sovjetunionens kollaps.