Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Dusinator skrev:Samtidigt som resonemanget från Jocke till viss del är rätt så blir man ju lite rädd när han säger att ev förstärkning är på bekostnad av framtiden... En framtid i Hockeyallsvenskan? Sen ska man naturligtvis värdera om han är spelaren för oss, men att något måste göras bör han väl ha fattat vid det här laget...
Nja det kan ju vara så att man måste göra förändringar framåt vårkanten och om man då uttömt finanserna är det ju minst sagt knivigt.

Jag är skeptisk till Grossmann dock.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Rojk skrev:
MarcusDaze skrev:Om Grossman är villig att gå på ett 7 veckors korttidskontrakt vore det ju perfekt.
Då hade vi fått se vart Grossman står spelmässigt och hur han passar in i grupp och spelsystem.
Tror inte att korttidskontrakt finns på kartan för honom men det hade varit en stor WIN för oss.
SHL tillåter inte korttidskontrakt förutom när man måste täcka upp en skada. Sitter på bussen så har inte själv hunnit se på klippet men här berättar Johan Hemlin anledningen till det: http://www.hockeysverige.se/2016/02/10/ ... akt-i-shl/
Alright, det hade jag inte koll på. Vet bara att Örebro och Rögle hade Eriksson respektive Widing på 7 veckors kontrakt.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Praetori skrev:
Dusinator skrev:Samtidigt som resonemanget från Jocke till viss del är rätt så blir man ju lite rädd när han säger att ev förstärkning är på bekostnad av framtiden... En framtid i Hockeyallsvenskan? Sen ska man naturligtvis värdera om han är spelaren för oss, men att något måste göras bör han väl ha fattat vid det här laget...
Nja det kan ju vara så att man måste göra förändringar framåt vårkanten och om man då uttömt finanserna är det ju minst sagt knivigt.

Jag är skeptisk till Grossmann dock.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Ja så kan det absolut vara. Det är ju en balansgång hur man ska värdera läget. Jag tycker en förändring av något slag är på sin plats, är Grossman rätt eller ej... fan vet. Men vad är rätt?
Blueberry hill

Inlägg av Blueberry hill »

Vad kostar det att åka ur SHL ? 26 miljoner plus minskade sponsor och publikintäkter. Tror nog att vi får ha det i åtanke om vi ska värva eller inte.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Blueberry hill skrev:Vad kostar det att åka ur SHL ? 26 miljoner plus minskade sponsor och publikintäkter. Tror nog att vi får ha det i åtanke om vi ska värva eller inte.
Och att man med största sannolikhet aldrig går upp igen.
Avskaffa tre mot tre.
Blueberry hill

Inlägg av Blueberry hill »

Mattias_87 skrev:
Blueberry hill skrev:Vad kostar det att åka ur SHL ? 26 miljoner plus minskade sponsor och publikintäkter. Tror nog att vi får ha det i åtanke om vi ska värva eller inte.
Och att man med största sannolikhet aldrig går upp igen.
Jo det kanske vi gör men det kommer nog att kosta rejält och ta sin tid.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Synd att han inte var lika ansvarsfull när han slängde pengar på spelare som Reideborn och Tambellini.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Det är väl bara att acceptera läget. Laget som helhet duger inte, vi har (enligt mig) inget alternativ till att värva. Att höra Jocke snacka om att vi inte kanske ens en gång vill värva en spelare som Grossman, ger mig flashbacks till "nuvarande lag ska vända skutan"... *Ryys*

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
It's the hope that kills you.
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Jag är otroligt skeptiskt inställd till Grossman. Han är inte känd för att vara vidare skicklig med pucken och är rejält långsam. Risken är stor att vi kommer spendera ännu mer tid i egen zon med honom på plan.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Fokusområde för värvning bör vara målvakt eller forward tycker jag. Så nej tack till ännu en back. Jag tror inte problemet ligget i våra backars individuella skicklighet utan det sitter djupare än så
Användarvisningsbild
minalman

Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av minalman »

Det vore värt så mycket att få se Grossman bara spela en match med oss och få konstatera hur han, som så många tvekar om, lirar på en nivå som varenda sportchef i SHL bara kan drömma om. Eller så gör han inte det. Jag skulle gärna vilja se.
Men pengarna? Ja, varför ska vi ha sparade pengar om vi åker ur?
Att komma upp igen kostar bra mycket mer än vad det kostar att chansa i år.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Morwin

Inlägg av Morwin »

Enligt hockeybladet ska vi tydligen vara med o fightas om jonas enlund. http://hockeybladet.nu/shl/avslojar-dju ... att-varva/

Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Morwin skrev:Enligt hockeybladet ska vi tydligen vara med o fightas om jonas enlund. http://hockeybladet.nu/shl/avslojar-dju ... att-varva/

Intressant läsning... citaten från Jocke låter rätt olikt det han sa i aftonblaskan. Hoppas på förändringar åtminstone, kul att det surras...!
Puckey

Inlägg av Puckey »

Dusinator skrev:
Morwin skrev:Enligt hockeybladet ska vi tydligen vara med o fightas om jonas enlund. http://hockeybladet.nu/shl/avslojar-dju ... att-varva/

Intressant läsning... citaten från Jocke låter rätt olikt det han sa i aftonblaskan. Hoppas på förändringar åtminstone, kul att det surras...!
Grisfot som också hävdat att Josefson, Norman m. fl. varit klara. :roll:
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Grossman är helt fel spelare. Vi behöver en back som kan transportera puck. Just nu har vi bara Linus Johansson, och till viss del även Hultström. Men vi behöver skridskostarka backar som kan ta sig ur zon. Just nu fastnar vi i egen zon hela tiden!
Låst