Vikas skrev:Tror det viktigaste inför nästa säsong (förutom att på något sätt undvika att åka ur...) är att byta ut sportcheferna.
Den skära inkompetensen i lagbygget...tron på 4 "jämnbra" kedjor som ska dela på ansvaret. Herregud, ALLA som har den minsta kunskap om hockey vet att man inte kan bygga ett lag på det sättet. Skiter man i spetskompetens så ser målskyttet (och främst PP) ut som det gör i det här laget.
Jag vill se någon utan DIF-anknytning. Det är den här förbannade incestmentaliteten i klubben som orsakat så jävla många problem. Att sen Jocke tar det ett steg längre och bara värvar spelare som han själv känner är egentligen bara grädden på moset.
Avgå.
MINA TANKAR !!!! Varje ORD bra beskrivet av allt !
Vikas skrev:Tror det viktigaste inför nästa säsong (förutom att på något sätt undvika att åka ur...) är att byta ut sportcheferna.
Den skära inkompetensen i lagbygget...tron på 4 "jämnbra" kedjor som ska dela på ansvaret. Herregud, ALLA som har den minsta kunskap om hockey vet att man inte kan bygga ett lag på det sättet. Skiter man i spetskompetens så ser målskyttet (och främst PP) ut som det gör i det här laget.
Jag vill se någon utan DIF-anknytning. Det är den här förbannade incestmentaliteten i klubben som orsakat så jävla många problem. Att sen Jocke tar det ett steg längre och bara värvar spelare som han själv känner är egentligen bara grädden på moset.
Avgå.
Bra skrivet.... Men man förstår ju hur det gått till... Jocke har suttit på styrelsemötet och berättat hur säsongen ska se ut, med tanke på hans förmåga att ge korta svar har väl styrelsen bara slutat lyssnat och sagt ett rungande "ja" fast dom inte visste att säcken skulle bli sparkad och alla hans gamla kompisar skulle börja lira i laget...!
Hade vi bytt Thoresen mot Jeff hade det sett bättre ut. Det jag menar är inte att Jeff är en Thore på något sett, men vi, inklusive ledningen trodde mer på Jeff innan säsongsstart..
Jocke,Tjomme,Musse på riktigt? Det var väll ganska uppenbart att detta skulle bli ett sjunkande skepp. Först o främst ska Karel lämna DIF det skulle han gjort för LÄNGE sedan. Tycker hela DIF's organisation har fullständigt havererat vi är ett sjunkande skepp. Så jävla många fel som gjorts i flera år nu. O det bara tillåts fortsätta. Nä fy fan jag spyr galla på sportchefer o Musse o ordförande. Och hur DIF behandlat både Hardy och Säcken.
Grossmann flyttar hem till Sverige och vill hitta en SHL klubb.
Är det bara jag som skulle vilja ha honom hos oss?
Eftersom Kousa var petad idag mot Brynäs så skulle det enligt mig vara underbart att lyckas bli av med Kousa och få in grossmann.
Hans stora rutin tror jag skulle passa väldigt bra just nu.
Fan Jocke fixa det här åt oss.
Grossmann är ju en Stockholmskille med ju.
Såg till och med att Jocke spelade ihop med grossmann säsongen 04/05 i Södertälje.
Så set här borde ju Jocke gilla. Han älskar ju spelare han tidigare har spelar med
Risken är ju att Grossman blir en Dogge värvning där farten på rören är lite si och så. Han lär ju inte vara gratis heller.
Om det ändå är ok fart så tar jag Grossman alla dagar före tredjebackpar igår mot Brynäs. Det var bland det mest jobbigaste jag har sett. Hamnade på hälarna hela tiden.
Tycker nog att drömmen som värvning är en playmaker i stil med Jensen i Brynäs som kan hålla i pucken men dessa växer tyvärr inte på träd.
och ska vi konkurrera med Linköping (ett lag som tappat halva sin backsida)så vinner vi inte.
Pendlar ju smidigt på E4 an då jag skulle tro att familjen vill vara i Stockholm nu.
Jim Morrison skrev:Stort nej tack till Grossmann. Om ni trodde att Murray var långsam...
Hur snabb var Ragge?
OK det är ett annat spel nu än för tio år sedan. Men jag längtar fan desperat efter att man gör något.
Super-Bosse jobbade verkligen oavbrutet för några månader sedan när fotbollen gick dåligt.
Jocke har fastnat i snökaoset utan mobiltelefon och ingen vet vad han pysslar med.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jim Morrison skrev:Stort nej tack till Grossmann. Om ni trodde att Murray var långsam...
Hur snabb var Ragge?
OK det är ett annat spel nu än för tio år sedan. Men jag längtar fan desperat efter att man gör något.
Super-Bosse jobbade verkligen oavbrutet för några månader sedan när fotbollen gick dåligt.
Jocke har fastnat i snökaoset utan mobiltelefon och ingen vet vad han pysslar med.
Varför tar folk alltid upp Ragge när den här typen av backar kommer på tal? Ragnarsson var en duktig skridskoåkande, poängproducerade och spelskicklig back.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
^^^ Därför att "folk" saknar någon som Ragge på backsidan.
Ragnarsson överraskade många eftersom man trodde han legat av sig i allsvenskan. Varför skulle inte en Grossman eller vemfansomhelst kunna göra skillnad just nu? Något måste göras.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)