SHL: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/11-2016
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/11-2016
Det märks tydligt när det går tungt att vi inte har några som helst reserver att ta fram inom oss och vända matcher, som vi kunde förr. Årets Djurgården har ingen kvalitet, ingen potential och inget extra att ge. Vi kommer vinna några matcher i år när motståndarna har en dålig dag, men annars blir det bara torsk.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Bäst på isen idag, Riddervall.
Sämst, de blinda zebrorna.
Go natt.
Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
Sämst, de blinda zebrorna.
Go natt.
Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
It's the hope that kills you.
Närå, allt är Tellans fel, vi spelar en kul, fartfylld hockey....ken1968 skrev:Och den målsättningen bör nog omvärderas nu. Dessutom bör man också i mitt tycke överväga att byta ut ett par spelare. Visst jag håller med som vissa skriver att domaren va kass och att vi har en del otur, men det är ändå stor skillnad på Brynäs och vårat spelB.I.B.A skrev:Vill minnas att Jenny var tydlig med att ett enormt misstag vi gjorde när vi åkte ur var att vi inte omvärderade vår målsättning för säsongen. Då trodde vi att vi skulle vara en guldfavorit fast vi inte ens låg på slutspelsplats. Känns som att Jocke och Tjomme har exakt samma hybris över sitt fuskbygge. De kommer aldrig erkänna att vi är ett lag som måste slåss för sin överlevnad.
Det är problemet med att anställa en helt oerfaren person som sportchef. Listan över värvningar som Jocke har gjort som man redan på förhand visste skulle vara usla är lång. Reideborn, Ahlen, Henke, Tambellini, Håkansson etc. Jocke är duktig på att snacka, men återstår att se hur självkritisk han är.Benjamin L. Willard skrev:Är ganska säker på att framförallt Jocke har som mål att försöka vända den här trenden först och främst. Tror inte han sover bra just nu, detta är ju även hans första riktiga test som sportchef där han fått bygga ett helt eget lag.B.I.B.A skrev:Vill minnas att Jenny var tydlig med att ett enormt misstag vi gjorde när vi åkte ur var att vi inte omvärderade vår målsättning för säsongen. Då trodde vi att vi skulle vara en guldfavorit fast vi inte ens låg på slutspelsplats. Känns som att Jocke och Tjomme har exakt samma hybris över sitt fuskbygge. De kommer aldrig erkänna att vi är ett lag som måste slåss för sin överlevnad.
Tycker fortfarande man ska byta ut Musse då jag även tror det är billigare en att sparka spelare och värva nytt.
Avgå Jocke.
För helvete, det är en lagsport.
Går inte att hänga ut enskilda spelare när vi förlorar med 4-0. Det är en laginsats som inte levererar.
Att domarna är dåliga,det är inte någon nyhet. Det ÄR svårt att spela hockey i Sverige pga detta. Och visst väger det över mot Brynäs fördel idag.. men nog ska vi klara av att göra mål på tre perioder?
Hur som helst. Lagets spel fungerar inte. Idag.
Går inte att hänga ut enskilda spelare när vi förlorar med 4-0. Det är en laginsats som inte levererar.
Att domarna är dåliga,det är inte någon nyhet. Det ÄR svårt att spela hockey i Sverige pga detta. Och visst väger det över mot Brynäs fördel idag.. men nog ska vi klara av att göra mål på tre perioder?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Lee Harvey Oswald
Det mest tragikomiska (förutom Corsi-con-carne, mjukt spel framför båda målen, sämst PP, sämst forwards, sämst puckbehandling osv..) måste ändå vara att när Tellan tröttnat, då har vi Adam där som stadig back up.
Alltså det är svårt att inte skratta högt när man tänker på hur man byggt upp detta lag
Alltså det är svårt att inte skratta högt när man tänker på hur man byggt upp detta lag
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Känns som att det bara är jag som står upp för Tellan ikväll. Inte ens Praetori som brukar tycka som jag är här. Ok då är det väl jag som är idioten då.
Haha, ser att det fortfarande är Ahlens fel att top-6 inte har gjort ett mål och är inne på allt bakåt. Impomerande analys 

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Brynäs är riktigt bra i år.
Är inte underkänt att förlora borta mot dem.
Märkligt att vi lyckas dra på oss så mycket onödiga utvisningar (Brodin, Matt, Ahlén, lagstraff) Från min synvinkel skiter man i matchen. Fattar att det inte är så, men tråkigt hursomhelst. Vi ser trötta ut ikväll.
Ska bli kul när Ljungh och Brodin kommer tillbaka. De har saknats mycket senaste matcherna.
Emil Johansson är hur jävla bra som helst, tänk er honom i ett topplag!
Davidsson gör sitt jobb.
Rögle torskar.....VIKTIGT.
Jobbigt med Saik på detta, men vi ska fan kunna jobba ner dem. Hemma har vi i varje fall en 40-60 chans.
Kämpa.
Just det, vi saknar spets. Ska vi snåla oss ur i år? Känns dumt.
Är inte underkänt att förlora borta mot dem.
Märkligt att vi lyckas dra på oss så mycket onödiga utvisningar (Brodin, Matt, Ahlén, lagstraff) Från min synvinkel skiter man i matchen. Fattar att det inte är så, men tråkigt hursomhelst. Vi ser trötta ut ikväll.
Ska bli kul när Ljungh och Brodin kommer tillbaka. De har saknats mycket senaste matcherna.
Emil Johansson är hur jävla bra som helst, tänk er honom i ett topplag!
Davidsson gör sitt jobb.
Rögle torskar.....VIKTIGT.
Jobbigt med Saik på detta, men vi ska fan kunna jobba ner dem. Hemma har vi i varje fall en 40-60 chans.
Kämpa.
Just det, vi saknar spets. Ska vi snåla oss ur i år? Känns dumt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Oavsett vad måste något ske, börja vinna. Jo, visst! Det ser tyvärr ut som om det finns ångest och är det inte ibland seghet ork, som ser ut att fattas periodvis. Beror det på träningsupplägg?
Vill gärna tro att vi är bättre och att vi kommer igång. Tyvärr visar verkligheten annat, varför någon förändring behöver komma till. Vad? Vi har proffs att bedöma det och de behöver stiga fram nu, innan det är för sent, drygt 1/5 av grundserien är spelad.
"Det vänder"
Vill gärna tro att vi är bättre och att vi kommer igång. Tyvärr visar verkligheten annat, varför någon förändring behöver komma till. Vad? Vi har proffs att bedöma det och de behöver stiga fram nu, innan det är för sent, drygt 1/5 av grundserien är spelad.
"Det vänder"
Jag tror att laget kan leverera men då kanske ett nytt sätt att spela på behövs. Ett sätt som passar spelarna. Just nu verkar det skava rejält.Lee Harvey Oswald skrev:Det mest tragikomiska (förutom Corsi-con-carne, mjukt spel framför båda målen, sämst PP, sämst forwards, sämst puckbehandling osv..) måste ändå vara att när Tellan tröttnat, då har vi Adam där som stadig back up.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Stefan Bengtzén, Sveriges bästa sportchef.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tror det viktigaste inför nästa säsong (förutom att på något sätt undvika att åka ur...) är att byta ut sportcheferna.
Den skära inkompetensen i lagbygget...tron på 4 "jämnbra" kedjor som ska dela på ansvaret. Herregud, ALLA som har den minsta kunskap om hockey vet att man inte kan bygga ett lag på det sättet. Skiter man i spetskompetens så ser målskyttet (och främst PP) ut som det gör i det här laget.
Jag vill se någon utan DIF-anknytning. Det är den här förbannade incestmentaliteten i klubben som orsakat så jävla många problem. Att sen Jocke tar det ett steg längre och bara värvar spelare som han själv känner är egentligen bara grädden på moset.
Avgå.
Den skära inkompetensen i lagbygget...tron på 4 "jämnbra" kedjor som ska dela på ansvaret. Herregud, ALLA som har den minsta kunskap om hockey vet att man inte kan bygga ett lag på det sättet. Skiter man i spetskompetens så ser målskyttet (och främst PP) ut som det gör i det här laget.
Jag vill se någon utan DIF-anknytning. Det är den här förbannade incestmentaliteten i klubben som orsakat så jävla många problem. Att sen Jocke tar det ett steg längre och bara värvar spelare som han själv känner är egentligen bara grädden på moset.
Avgå.
-
Håller med. Skyll inte på Tellan. Det är inte hans fel. Skäms!Magnutz skrev:För helvete, det är en lagsport.
- Lidingö DIF
- Säsongskort: Ja
Suck. 

Senast redigerad av Lidingö DIF den 2016-11-12 21:05:13, redigerad totalt 1 gånger.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16