Säsongen 16/17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Praetori »

Benjamin L. Willard skrev:Tycker det är rätt beslut och något som borde gjorts redan innan säsongen började. All respekt åt Hank men svårt att vara ledare på isen med begränsad istid.
Hank behöver få köra 4e linan utan att behöva bekymra sig om att chefa resten av laget också.
Surt är det nog men nödvändigt. Sen vet jag dock inte om Calle är rätt person att överta armbindeln men det återstår att se.

Anteckningsblockets kommentar förvånar mig för övrigt inte, ett värderingsankare på gott och ont.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
dutti
Säsongskort: Ja

Inlägg av dutti »

Det var fan på tiden.

Och ja det sticker ju verkligen i ögonen att bajaren ska ta bindeln, men det viktigaste är fan att Hank får sätta fokus på sitt spel istället. Han har ju varken talets förmåga (jämför med Jocke liksom) eller spelförmåga för att leda.

Får hoppas de har gjort en rejäl mental nollställning dessa veckor.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Vilken chock att vissa konton hyllar valet av hammarbyaren som lagkapten.
Ni skulle väl även tokhylla en värvning av Forsberg.
Gman

Inlägg av Gman »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Vilken chock att vissa konton hyllar valet av hammarbyaren som lagkapten.
Ifall du menar Filip så skulle jag jubla av glädje även om han är Leksing :evil:
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Bajen hit och dit, men något måste hända med vårt kära DIF!

Han värvades hit och nu är kapten, inget konstigt med det.
Bild
williams

Inlägg av williams »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Vilken chock att vissa konton hyllar valet av hammarbyaren som lagkapten.
Din åsikt absolut. Men kom igen. Vi har en sportchef som spelat i Gnaget. Och även en hyllad målvakt vid namn wesslau som också spelat för Gnaget.. Landeskog...

Listan kan göras lång.

Se nåt positivt istället. Helheten. Det här kanske väcker vissa spelare förhoppningsvis alla. Inget ont om Henke men han verkar inte direkt ha den verbala förmågan att prata med medspelarna under match.. förutom att skrika "kom igen boys".
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Skillnad på äcklig bakgrund lagmässigt och att offentligt gå ut och ta avstånd från DIF.
Inser du inte skillnaden så får vi väl leva med att vi är ungefär lika långt ifrån varandra som Markus Nilsons lojalitet kontra Fimpen.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Jag är väl inte heller helt nöjd med en kille som för TVÅ år sen säger att han aldrig skulle vilja lira för DIF, nu blir vår kapten... men det är väl bara att inse att detta med lagkänsla på gränsen till religion är enbart för oss supporters, för 99% av alla spelare är det ett jobb och skitsamma om man går till Telia eller Telenor på morgonen, på samma sätt som det är skitsamma om man drar på sig DIF tröjan eller AJKs... Paycheck rules antar jag!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
furan85

Inlägg av furan85 »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Skillnad på äcklig bakgrund lagmässigt och att offentligt gå ut och ta avstånd från DIF.
Inser du inte skillnaden så får vi väl leva med att vi är ungefär lika långt ifrån varandra som Markus Nilsons lojalitet kontra Fimpen.
Ingen idé att göra en liknelse med M.Nilsson, han är lika mycket Djurgårdare som fimpen hela vägen in i benmärgen.slut. Ridderwall blir grymt bra.slut

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Praetori

Inlägg av Praetori »

captcash skrev:Jag är väl inte heller helt nöjd med en kille som för TVÅ år sen säger att han aldrig skulle vilja lira för DIF, nu blir vår kapten... men det är väl bara att inse att detta med lagkänsla på gränsen till religion är enbart för oss supporters, för 99% av alla spelare är det ett jobb och skitsamma om man går till Telia eller Telenor på morgonen, på samma sätt som det är skitsamma om man drar på sig DIF tröjan eller AJKs... Paycheck rules antar jag!
Det han sa var ju iofs att Djurgården inte verkade aktuellt eftersom han är bajare. Det kan du ju tolka som att han inte såg sig som välkommen då, lika väl som det andra.
Sen är han ju knappast den första ur släkten som spelat för Djurgården heller.

Begriper inte att man kan haka upp sig på just det när Hammarby inte ens har en hockeysektion att tala om och definitivt inte då.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Steef

Inlägg av Steef »

Blir oroad över bytet av kapten, inte pga valet eller något sådant, det lägger jag ingen värdering i. Jag blir oroad för att jag får en dålig magkänsla av det, som att den tänkta förändringen (kanske Tambellololini ut och ev ersättare in) inte blev av och man valde att byta kapten för att det skulle se ut som att man faktiskt fick till en förändring som man egentligen delvis misslyckats med.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Vem sna ta bindeln då? Matt, Brodin, Urbom? Verklige inga kaptensmaterial.

Hank kan ställa sig på räcket resten av säsongen. Mycket bra det här.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Praetori skrev:
captcash skrev:Jag är väl inte heller helt nöjd med en kille som för TVÅ år sen säger att han aldrig skulle vilja lira för DIF, nu blir vår kapten... men det är väl bara att inse att detta med lagkänsla på gränsen till religion är enbart för oss supporters, för 99% av alla spelare är det ett jobb och skitsamma om man går till Telia eller Telenor på morgonen, på samma sätt som det är skitsamma om man drar på sig DIF tröjan eller AJKs... Paycheck rules antar jag!
Det han sa var ju iofs att Djurgården inte verkade aktuellt eftersom han är bajare. Det kan du ju tolka som att han inte såg sig som välkommen då, lika väl som det andra.
Sen är han ju knappast den första ur släkten som spelat för Djurgården heller.

Begriper inte att man kan haka upp sig på just det när Hammarby inte ens har en hockeysektion att tala om och definitivt inte då.
Asså, säger killen att vi inte är aktuella och har bajare som anledning så bryr jag mig inte om det är om han tycker vi är en pissförening eller om han inte tror han blir välkomnad. JAG anser inte det är ett bra val och ja, jag hänger upp mig på att man inte sätter lillebror eller lillesyster som kapten för hela vår vackra klubb... Kul för er som kan se förbi detta, jag får bara bita ihop och låtsas som det snöar! (vilket dock är jävligt enkelt idag)....
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Jag skiter fullständigt i vilka sympatier han har (i år), nu handlar det om överlevnad och kan Calle med ett C på bröstet se till att vi överlever då tar jag det. Nästa år är det nya tag.
Användarvisningsbild
DRC

Säsongen 16/17

Inlägg av DRC »

Huruvida Calle är lämplig eller inte är i sig säkert en oerhört viktig fråga. Det riktiga problemet, att årets lag typ har AIDS är ett något större problem. Tjocke har alltså under landslagsuppehållet försökt bota det med ett sexpack Pepsi. Pepsi Max och träna Powerplay. Sen löser resten sig.

Man skulle kunna likna detta under av handlingskraft med Järlans röda tröjor sist det begav sig.
Senast redigerad av DRC den 2016-11-09 18:55:22, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar