Hur kommer Djurgården klara sig säsongen 2016/2017?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Vilken blir Djurgårdens placering efter grundserien säsongen 2016/2017?

1
1
1%
2
0
Inga röster
3
1
1%
4
9
13%
5
8
11%
6
13
18%
7
11
15%
8
11
15%
9
5
7%
10
5
7%
11
4
6%
12
1
1%
13
2
3%
14
0
Inga röster

Antal röster: 71

Túrin Turambar
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hur kommer Djurgården klara sig säsongen 2016/2017?

Inlägg av Túrin Turambar »

Att en nykomling ska skrälla i en vråltaggad premiär på hemmaplan är ju mycket mer troligt än att de ska gå bra över en hel säsong.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Jag är mindre optimistisk än de flesta andra här verkar vara. Forwardssidan är bred och spännande, men det på bekostnad av en backsida där många måste överträffa sig själva och en högst tveksam målvaktsduo. Hade nog helst sett att ett par forwards inte förlängdes/signades och att vi släppt fram våra duktiga juniorer. Då hade vi kanske haft råd att förstärka de övriga lagdelarna. Min förhoppning är att vår nya tränare kan rädda oss från bottenträsket.

1. Skellefteå
2. Linköping
3. Växjö
4. Frölunda
5. Luleå
6. Färjestad
--------------------
7. Brynäs
8. Hv71
9. Djurgården
10. Malmö
--------------------
11. Örebro
12. Rögle
--------------------
13. Karlskrona
14. Leksand
Avgå Jocke.
KJL

Inlägg av KJL »

Nu kanske vi glider lite OT här - MEN: Leksand är verkligen ett av de där lagen jag vill att vi
krossar den här säsongen. Jag vill ha segrar i alla möten och definitivt hamna många placeringar ovanför när vi summerar grundspelet. Helst hoppas jag att Leksand åker raka vägen ner i HA utan att passera "GÅ". Att starta säsongen med en torsk mot dalabajen skulle vara så j-a trist...
Ont så tippar jag direktplats till kvartsfinal, förmodligen 5 eller 6.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

-daniel- skrev:Jag drömde häromnatten att vi torskade de två inledande matcherna stort, typ 4-0 till LIF och sen hemma mot Malmö blev det 1-4 eller något sådant och förmodligen efterföljande match också med jobbiga siffror. Det var hemskt, vaknade alldeles kallsvettig av krisrubrikerna.
Det här blev ju nästan lite obehagligt nu...min dröm var förskjuten en match!
Calle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Calle »

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig... Åtminstone inte inledningsvis!

Forumet tippade i augusti Djurgården på en 7e plats (i snitt) efter avklarad grundserie vilket även var mitt eget tips. Men fan. Klubben har nu slagit alla tiders rekord åt fel håll, aldrig tidigare har vi torskat så många matcher i rad. Det ser just nu inte särskilt ljust ut. Alls!

Det känns som en ny sits, vi spelar bra hockey emellanåt men kan inte göra mål - än mindre vinna matcher. Inte ens när vi leder med 3-0 kan vi hålla i det. Det faktum att vi efter en fjärdedels avklarad serie ännu väntar på första hemmavinsten på Hovet säger ju allt.

Det är nog dags att revidera sitt tips för året placering efter avslutad serie. Personligen känner jag i ngt sorts defensivt tänk att allt utom kval är helt ok, iaf som det känns just nu. "Bara vi inte åker ur igen liksom". Får obehagliga Modo-från-förra-året-vibbar...

Men! Jag tror inte alls det blir så illa, jag sticker istället ut hakan och står fast vid mitt tips om en sjundeplats för DIF. Jag tror det vänder, antingen via ett behövligt uppehåll nu och en nystart i november, kanske via någon ev. värvning som vänder det hela eller möjligen kommer lösningen med en ny potentiell ledarstab som tar vid istället för den nuvarande - ngt som ändå verkar som den närmaste lösningen.

Jag tror hur som helst vi löser det, iaf i den mening att vi lämnar det absoluta bottenträsket och åtminstone lirar play-in till våren. Väl där kan allt hända, mycket psykologi.

Skam den som ger sig! Vi ger aldrig upp.
Skriv svar