#BackaRobbanÖrnen skrev:http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... t-ohlsson/
Sanny har alla rätt. Backa Robban. Fixa en målvakt och skeppa Tambellini om möjligt.
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Född till sportchef.
Med 8 raka torsk kan knappast Robban ha gjort rätt saker. För mig är det obegripligt att inte kolla på ett nytt tränaralterantiv. Blir det inte stora förändringar åker vi ur och det gäller även tränarna.
Husmusen skrev:Med 8 raka torsk kan knappast Robban ha gjort rätt saker. För mig är det obegripligt att inte kolla på ett nytt tränaralterantiv. Blir det inte stora förändringar åker vi ur och det gäller även tränarna.
Tycker du helt seriöst att våra spelare gör rätt saker då? Svårt för Robban att få våra backar att sluta tappa pucken på blå. PP, som är horribelt, är Musses ansvar.
Dessutom är det våra sportchefer som "äger" spelsättet, så det är inte direkt Robbans idé att spela framåtlutat. Han följer order uppifrån.
#BackaRobban
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Varför gav man inte Murray chansen visa vad han klarar av innan han la grillorna på hyllan, Kan inte kosta många kr iofs hade han säkert gjort ett bättre defensivt jobb än idag än dom nuvarande. tror tom tellan hade fått ett annat lugn med Murray framför sig.
För att han knappt höll måttet i allsvenskan för fyra säsonger sedan?vr6power skrev:Varför gav man inte Murray chansen visa vad han klarar av innan han la grillorna på hyllan, Kan inte kosta många kr iofs hade han säkert gjort ett bättre defensivt jobb än idag än dom nuvarande. tror tom tellan hade fått ett annat lugn med Murray framför sig.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Är inte så säker på att Tjocke begriper att vi behöver värva överhuvudtaget, dom vill nog köra vidare precis som det är nu, och träna skott under uppehållet, tror inte riktigt dom förstår allvaret..
Spela fult
Om Robban är helt utan ansvar vad fyller han då för funktion om han inte så få ut max av materialet och inte heller kan ändra spelidé efter rådande omständigheter. Tränare har fått kliva åt sidan för mindre så jag förstår inte varför Robban skulle vara immun.jsson skrev: Tycker du helt seriöst att våra spelare gör rätt saker då? Svårt för Robban att få våra backar att sluta tappa pucken på blå. PP, som är horribelt, är Musses ansvar.
Dessutom är det våra sportchefer som "äger" spelsättet, så det är inte direkt Robbans idé att spela framåtlutat. Han följer order uppifrån.
#BackaRobban
Jag är helt övertygad om att Säcken skulle ha ett bättre facit med samma trupp.
Det hade varit en helt annan sak om inte Fällström och Possler var borta. Båda två är ju ändå mer snipers än vad de är playmakers. Känns ruttet att behöva panikvärva så tidigt, men vi måste ha spelare med bra avslut, för passningarna finns ofta där.
Med tanke på hur mycket Tjocke hyllar statistiken tror jag inte ett byte av spelsystem är tillåtet. Då lär det skära sig precis som det gjorde med Säcken. Klart inte Robban är helt utan ansvar, men återigen är det ju inte han som står på isen och släpper puckarna till motståndarna. Jag vet inte om det skulle se bättre ut på isen bara för att vi ställer en auktoritet som t.ex Tortorella i båset.Husmusen skrev:Om Robban är helt utan ansvar vad fyller han då för funktion om han inte så få ut max av materialet och inte heller kan ändra spelidé efter rådande omständigheter. Tränare har fått kliva åt sidan för mindre så jag förstår inte varför Robban skulle vara immun
Wikegårds järnkaminer
E det någon som förstår varför vi tog in Reideborn? Denna gåta går för mig inte att knäcka. Inget ont om Reideborn som person. Men Har har aldrig presterat något och är nog den mest svajiga målvakten i hela seriesystemet. Varför Jocke varför? Sedan förlängningar med Matt,Ahlén,Henke? Matt levde på Thoresen.
Jag har aldrig stött på en människa med mer hockeysense än Jocke så jag vägrar tro att han är blind och döv för verkligheten. Till och med som spelare var han bättre på att slå huvudet på spiken i sina analyser än han hade spelarmässig kapacitet till.jsson skrev: Med tanke på hur mycket Tjocke hyllar statistiken tror jag inte ett byte av spelsystem är tillåtet. Då lär det skära sig precis som det gjorde med Säcken. Klart inte Robban är helt utan ansvar, men återigen är det ju inte han som står på isen och släpper puckarna till motståndarna. Jag vet inte om det skulle se bättre ut på isen bara för att vi ställer en auktoritet som t.ex Tortorella i båset.
Det är något som är ruttet men det är nog inte fullt så enkelt som att byta spelsystem eller huvudtränare utan detta sitter i lömska detaljer som inte är helt enkelt att råda bot på.
Tränarbyten rent generellt brukar inte betyda så mycket annat än att det är nytt folk inblandat och att dessa svårforcerade detaljer helt enkelt fixas av andra åtgärder.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hela du är en stor jävla gåta. Vem pratar du till? Alla här skiter i dig..gaspo skrev:E det någon som förstår varför vi tog in Reideborn? Denna gåta går för mig inte att knäcka. Inget ont om Reideborn som person. Men Har har aldrig presterat något och är nog den mest svajiga målvakten i hela seriesystemet. Varför Jocke varför? Sedan förlängningar med Matt,Ahlén,Henke? Matt levde på Thoresen.
Du har varnats. Detta är inte OK. Höj dig. /MOD
Spela fult
Droppa den där jävla piss-attityden, tack!
Man behöver inte hålla med, men respektera varandra eller stick till gnägets forum istället.
Det bästa tipset som kan ges är att inte svara på inlägg som bryter mot vanlig hyfs/trevlig ton. Användaren har blivit varnad. /MOD
Man behöver inte hålla med, men respektera varandra eller stick till gnägets forum istället.
Det bästa tipset som kan ges är att inte svara på inlägg som bryter mot vanlig hyfs/trevlig ton. Användaren har blivit varnad. /MOD
Droppa den där jävla piss-attityden, tack!diftobbe89 skrev:Hela du är en stor jävla gåta. Vem pratar du till? Alla här skiter i dig..gaspo skrev:E det någon som förstår varför vi tog in Reideborn? Denna gåta går för mig inte att knäcka. Inget ont om Reideborn som person. Men Har har aldrig presterat något och är nog den mest svajiga målvakten i hela seriesystemet. Varför Jocke varför? Sedan förlängningar med Matt,Ahlén,Henke? Matt levde på Thoresen.
Örnen skrev:För att han knappt höll måttet i allsvenskan för fyra säsonger sedan?vr6power skrev:Varför gav man inte Murray chansen visa vad han klarar av innan han la grillorna på hyllan, Kan inte kosta många kr iofs hade han säkert gjort ett bättre defensivt jobb än idag än dom nuvarande. tror tom tellan hade fått ett annat lugn med Murray framför sig.
Vad jag minns gjorde han det helt ok, tror inte han skull göra det sämre idag än dom vi redan har defensivt.
diftobbe89 skrev:Hela du är en stor jävla gåta. Vem pratar du till? Alla här skiter i dig..gaspo skrev:E det någon som förstår varför vi tog in Reideborn? Denna gåta går för mig inte att knäcka. Inget ont om Reideborn som person. Men Har har aldrig presterat något och är nog den mest svajiga målvakten i hela seriesystemet. Varför Jocke varför? Sedan förlängningar med Matt,Ahlén,Henke? Matt levde på Thoresen.
Gillar inte att du tar dig friheten att tala för mig. Vem tror du att du är?