SHL 2016-17
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 2016-17
Tur att vi vann premiären, annars hade vi legat efter Leksand.
Avskaffa tre mot tre.
-
Jag har försökt varit positiv och haft hopp att allt kommer vända, ett det bara är en dålig period. Men nu är jag helt inställd på att vi kvalar. Fattar inte hur det är möjligt att laget 2014/2015 klarade sig från att kvala. Men laget i år klarar inte av att slippa kvalet. Gör någon förändring, drastiskt. Sparka Jeff och ta bort Hank som kapten. Kanske göra Ridderwall till vår lagkapten.
- Mattias_87
Karlskrona leder serien. Det är faktiskt salt i såret att vi ligger 12 placeringar under. Vad kan alla andra föreningar lyckas med som inte vi kan?
Avskaffa tre mot tre.
Tror inte de flesta föreningar gillar nepotism lika mycket som vi.Mattias_87 skrev:Karlskrona leder serien. Det är faktiskt salt i såret att vi ligger 12 placeringar under. Vad kan alla andra föreningar lyckas med som inte vi kan?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Förmodligen har inte alla andra föreningar sån brutal hybris som verkar råda inom vår förening. Kombinera hybrisen med ett ryggdunkande och ett skönt kompisgäng och så har man misären som är DIF Hockey i dagsläget.
I regress.
Det har nu gått en fjärdedel av säsongen. Vi har 8 poäng. Det är starkt.
I regress.
Det har nu gått en fjärdedel av säsongen. Vi har 8 poäng. Det är starkt.
25/4-2025
Då både vi och lyxfällan rasar ner i allsvenskan så får ju shl ännu fler publikdrivande lag med eventuellt Västervik och Tingsryd. Shl liknar mer och mer allsvenskan för 10 år sen! Framtiden ser ljus ut för svensk hockey... Not!
Skickat från min HTC One via Tapatalk
- Mattias_87
Direktörerna i SAIK, Växjö, FBK och HV jublar iallafall. Inte konstigt att svensk hockey är döende lag som har en stor kultur dör ut.furan85 skrev:Då både vi och lyxfällan rasar ner i allsvenskan så får ju shl ännu fler publikdrivande lag med eventuellt Västervik och Tingsryd. Shl liknar mer och mer allsvenskan för 10 år sen! Framtiden ser ljus ut för svensk hockey... Not!
Avskaffa tre mot tre.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tittat på Malmö-Karlskrona.
Slås allt mer av att som KHK spelar är den ishockey vi bör vara mycket närmre att spela än den vi gör, eller försöker göra, nu. Jag säger inte att vi rent av ska kopiera, men snacka om att värdera sina lägen över en hel match. Ligger hyfsat lågt över hela isen, backar in som en femma med styrspel och stryper motståndarna. Man plockar av pucken från motståndarna som en femma konsekvent, gång på gång, hela tiden. Ett lag som har köpt en idé och en speltanke där man ska vinna matcher från försvaret och framåt.
KHK ligger under med 0-1 fram till tredje perioden, och kliver sedan lite högre i sin press under den sista perioden. Får ett jättebra läge direkt och hänger 1-1, och bara 25 sekunder senare kommer 2-1. Sen ligger man lågt och väntar in misstag, och vips kommer en kontring 3-1.
Corsi?
Inte fan bryr de sig om Corsi.
Hur ser deras poäng ut? Ja.. i nuläget 4 gånger bättre än oss poängmässigt, med en trupp som är hyfsat jämbördig. Ingen som sticker ut ur mängden, på endera sätt, och kanske framförallt två målvakter som är förmögna att bära tunga matcher eller perioder.
För övrigt: Roger Rönnberg är Sveriges absoluta tomte. Snälla, gräv ner dig själv.
Slås allt mer av att som KHK spelar är den ishockey vi bör vara mycket närmre att spela än den vi gör, eller försöker göra, nu. Jag säger inte att vi rent av ska kopiera, men snacka om att värdera sina lägen över en hel match. Ligger hyfsat lågt över hela isen, backar in som en femma med styrspel och stryper motståndarna. Man plockar av pucken från motståndarna som en femma konsekvent, gång på gång, hela tiden. Ett lag som har köpt en idé och en speltanke där man ska vinna matcher från försvaret och framåt.
KHK ligger under med 0-1 fram till tredje perioden, och kliver sedan lite högre i sin press under den sista perioden. Får ett jättebra läge direkt och hänger 1-1, och bara 25 sekunder senare kommer 2-1. Sen ligger man lågt och väntar in misstag, och vips kommer en kontring 3-1.
Corsi?
Hur ser deras poäng ut? Ja.. i nuläget 4 gånger bättre än oss poängmässigt, med en trupp som är hyfsat jämbördig. Ingen som sticker ut ur mängden, på endera sätt, och kanske framförallt två målvakter som är förmögna att bära tunga matcher eller perioder.
För övrigt: Roger Rönnberg är Sveriges absoluta tomte. Snälla, gräv ner dig själv.
25/4-2025
Men tror någon på riktigt att KHK och Malmö kommer hålla i längden när dom på kontinuerlig basis skapar mindre chanserna än sina motståndare i princip varje match?förevigtdjurgården skrev:Tittat på Malmö-Karlskrona.
Corsi?
Tror du, på riktigt, att DIF kommer placera sig bättre eller sämre än KHK/MIF?Örnen skrev:Men tror någon på riktigt att KHK och Malmö kommer hålla i längden när dom på kontinuerlig basis skapar mindre chanserna än sina motståndare i princip varje match?förevigtdjurgården skrev:Tittat på Malmö-Karlskrona.
Corsi?
Det beror på hur lagen presterar kommande 39 omgångar. Det går inte att förutse. Men skulle jag gissa så nej, man ligger för många poäng efter.DRC skrev:Tror du, på riktigt, att DIF kommer placera sig bättre eller sämre än KHK/MIF?Örnen skrev:Men tror någon på riktigt att KHK och Malmö kommer hålla i längden när dom på kontinuerlig basis skapar mindre chanserna än sina motståndare i princip varje match?förevigtdjurgården skrev:Tittat på Malmö-Karlskrona.
Corsi?
-
En av de som är ansvariga för Facebookgruppen skickade ett mail till Jocke med några frågor.
"Med anledning av vår frustration över situationen i hockeyn skickade jag några frågor till Jocke och tänkte nu dela med mig av hans svar.
Först mina frågor:
1. Hur länge vågar du vänta innan någon förändring görs?
2. Vilka typer av förändringar har du tankar kring att göra?
3. Vad gör ni med statistiken konkret? Vilka områden jobbar ni med konkret
Och hans svar:
Hej Agneta,
Du tillhör en av få jag hinner med och svara och du har tillåtelse att dela med dig av detta svar till facebook-gruppen!"
1. Vi jobbar med förändringar hela tiden. Vi coachar med hjälp av en ledarskapskonsult våra ledare/tränare och kaptener till spelare till ett förbättrat ledarskap gentemot hela spelargruppen. Vi utvärderar våra matcher och vårt spel för att identifiera våra förbättringsområden. Sen jobbar vi med dem i träning. Just nu är förbättringsområdena:
- PP/BP
- Ansvaret i beslut med pucken
- Vårt försvarsspel och målvaktsspel
- Vårt målskytte
2. Vårt läge är akut. Och vi är beredda att göra förändringar som krävs om inte vi börjar vinna direkt efter uppehållet. Jag vill inte gå i detalj på vad för åtgärder vi tänker oss utan presenterar förändringarna när de i så fall sker och varför vi gjort dem.
3. Vi gör analyser grundat på vad vi ser och upplever. Sen tittar vi på video för att se om våra analyser kvarstår. Därefter använder vi oss av statistik för att se hur våra analyser förhåller sig till statistiken. Statistiken är bara hårda matematiska fakta och tar inte hänsyn till påverkande faktorer som om i vilka zoner jag får starta mina byten. Vilken av motståndarnas kedjor jag får möta osv.
De områden vi jobbar med mäter främst hur många skottförsök vi skapar och släpper till. Hur många av dessa skottförsök som sker från det farligast området framför målen. Hur många ggr vi tar ut pucken kontrollerat från egen zon och hur många ggr vi tar in pucken kontrollerat i anfallszonen.
Jag/vi ska försöka bli duktigare på att kommunicera vad vi gör och varför om det är så att vi är dåliga på det
Mvh Joakim
Skickat från min iPhone med Tapatalk
"Med anledning av vår frustration över situationen i hockeyn skickade jag några frågor till Jocke och tänkte nu dela med mig av hans svar.
Först mina frågor:
1. Hur länge vågar du vänta innan någon förändring görs?
2. Vilka typer av förändringar har du tankar kring att göra?
3. Vad gör ni med statistiken konkret? Vilka områden jobbar ni med konkret
Och hans svar:
Hej Agneta,
Du tillhör en av få jag hinner med och svara och du har tillåtelse att dela med dig av detta svar till facebook-gruppen!"
1. Vi jobbar med förändringar hela tiden. Vi coachar med hjälp av en ledarskapskonsult våra ledare/tränare och kaptener till spelare till ett förbättrat ledarskap gentemot hela spelargruppen. Vi utvärderar våra matcher och vårt spel för att identifiera våra förbättringsområden. Sen jobbar vi med dem i träning. Just nu är förbättringsområdena:
- PP/BP
- Ansvaret i beslut med pucken
- Vårt försvarsspel och målvaktsspel
- Vårt målskytte
2. Vårt läge är akut. Och vi är beredda att göra förändringar som krävs om inte vi börjar vinna direkt efter uppehållet. Jag vill inte gå i detalj på vad för åtgärder vi tänker oss utan presenterar förändringarna när de i så fall sker och varför vi gjort dem.
3. Vi gör analyser grundat på vad vi ser och upplever. Sen tittar vi på video för att se om våra analyser kvarstår. Därefter använder vi oss av statistik för att se hur våra analyser förhåller sig till statistiken. Statistiken är bara hårda matematiska fakta och tar inte hänsyn till påverkande faktorer som om i vilka zoner jag får starta mina byten. Vilken av motståndarnas kedjor jag får möta osv.
De områden vi jobbar med mäter främst hur många skottförsök vi skapar och släpper till. Hur många av dessa skottförsök som sker från det farligast området framför målen. Hur många ggr vi tar ut pucken kontrollerat från egen zon och hur många ggr vi tar in pucken kontrollerat i anfallszonen.
Jag/vi ska försöka bli duktigare på att kommunicera vad vi gör och varför om det är så att vi är dåliga på det
Mvh Joakim
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag är nöjd med det svaret av Jocke.
Samma här!elklingo skrev:Jag är nöjd med det svaret av Jocke.
Tack för att du delade med dig av svaret från Facebook.
Väldigt mycket bättre svar och kommunikation än från videon.
Väldigt mycket bättre svar och kommunikation än från videon.