Säsongen 16/17
Re: Säsongen 16/17
Mattias Ek på Expressen som för övrigt är bäst på info om DIF säger det bäst i sin blogg:
Vad ska man då säga om Djurgården!? Visst, det är till stora delar ett nytt lag. Robert Ohlsson är ny som huvudtränare. Skadorna har varit kännbara. Det är några av förklaringarna. I den ”osynliga” statistiken, kallad Corsi, där det i längden är viktigt att dominera skotten och försök till skott mot motståndarmålen kan det se bra ut.
Men i praktiken är Djurgården näst sämst vad gäller: 1) poäng, 2) gjorda mål, 3) effektivitet. Och sämst i powerplay.
Vad ska man då säga om Djurgården!? Visst, det är till stora delar ett nytt lag. Robert Ohlsson är ny som huvudtränare. Skadorna har varit kännbara. Det är några av förklaringarna. I den ”osynliga” statistiken, kallad Corsi, där det i längden är viktigt att dominera skotten och försök till skott mot motståndarmålen kan det se bra ut.
Men i praktiken är Djurgården näst sämst vad gäller: 1) poäng, 2) gjorda mål, 3) effektivitet. Och sämst i powerplay.
- ALLTID DIF
Bengan08 skrev:Mattias Ek på Expressen som för övrigt är bäst på info om DIF säger det bäst i sin blogg:
JA Fan Svårare än så är det
Att lägga ut det som jocke får honom att låta som att han tar oss för IDIOTER
- ALLTID DIF
Jag har flertalet vänner som även Zacke har samma intressen somMarcusDaze skrev:Försvinner Robban så blir jag riktigt förbannad. Det kommer att vända tro mig.
ALLTID DIF, varför skulle han vilja komma till DIF nu? Mitt i säsongen? Vad tror du han kostar, knappast gratis va?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Så det kommer från 3-4 källor inom Zackrisson s
Ska även vara något som gör att han vill till Sthlm just nu !
Ja han kostar väll men inte tok mycket och när han själv vill till Sthlm så borde det ju väga upp liten del i alla fall !
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 16/17
Antagligen sjunker även vi ner genom klasserna som gnaget och ssk redan gjort. Lagen harvar runt i HA några år och sedan bildas Stockholmsalliansen - Stockholm Fenix - som klarar att etablera en stabil plattform för elithockey i Stockholm. Fyller en nyrenoverad Globen. Nya Frölunda. Inom fem-tio år typ.
Edit: Ingen av oss som skriver här kommer att bry sig om Stockholm Fenix, men det finns en marknad för ett SHL-lag i Stockholm. Framtidens hockeypublik/konsument kommer inte bry sig om vilken sköld de har på tröjorna. De vill se bra hockey med bra spelare i Stockholm.
Edit2: Har du den minsta lilla vilja att förhindra att det blir enligt min dystopi ovan, gå på matchen mot rögle i morgon och stötta ditt Lag med all din förmåga!
Edit: Ingen av oss som skriver här kommer att bry sig om Stockholm Fenix, men det finns en marknad för ett SHL-lag i Stockholm. Framtidens hockeypublik/konsument kommer inte bry sig om vilken sköld de har på tröjorna. De vill se bra hockey med bra spelare i Stockholm.
Edit2: Har du den minsta lilla vilja att förhindra att det blir enligt min dystopi ovan, gå på matchen mot rögle i morgon och stötta ditt Lag med all din förmåga!
Senast redigerad av minalman den 2016-10-26 11:13:06, redigerad totalt 2 gång.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- MarcusDaze
Om det nu stämmer så måste Jocke lösa detta.ALLTID DIF skrev:Jag har flertalet vänner som även Zacke har samma intressen somMarcusDaze skrev:Försvinner Robban så blir jag riktigt förbannad. Det kommer att vända tro mig.
ALLTID DIF, varför skulle han vilja komma till DIF nu? Mitt i säsongen? Vad tror du han kostar, knappast gratis va?
Ja han kostar väll men inte tok mycket och när han själv vill till Sthlm så borde det ju väga upp liten del i alla fall !
-
Kanske något någon kan passa på att fråga om under medlemsmötet imorrn?MarcusDaze skrev:Om det nu stämmer så måste Jocke lösa detta.ALLTID DIF skrev:Jag har flertalet vänner som även Zacke har samma intressen somMarcusDaze skrev:Försvinner Robban så blir jag riktigt förbannad. Det kommer att vända tro mig.
Va säkert innan han började göra mål. Vore en dröm men känns osannolikt!ALLTID DIF skrev:Jag har flertalet vänner som även Zacke har samma intressen somMarcusDaze skrev:Försvinner Robban så blir jag riktigt förbannad. Det kommer att vända tro mig.
-
Vi behöver en ledartyp . Skulle offra mitt högra ben för Engqvist , Kronwall..Någon dom andra spelarna ser upp till .Skidlöparn skrev:Tycker förresten att det är svagt att inte Hank har gått ut med några kommentarer efter någon match än. Det är istället Ahlén, Urbom, Ridderwall eller nu senast Matt som ställer upp på intervjuer. Det är i sådana här lägen som en kapten ska kliva fram och säga att nu är det fan nog...
- -daniel-
Hörrni, jag hade glömt pröjsat förnyelse av medlemskapet. Därav resultaten. Åtgärdat nu så nu kan vi börja se uppåt. 

- MarcusDaze
Förhelvete! Ditt fel. Hur kan du utsätta oss andra för detta!? Skäms!-daniel- skrev:Hörrni, jag hade glömt pröjsat förnyelse av medlemskapet. Därav resultaten. Åtgärdat nu så nu kan vi börja se uppåt.
Lyckas vi hamna under 4k i snitt i år?
Ingen lär ju gå på matcherna under andra halvan.
Ingen lär ju gå på matcherna under andra halvan.
Kan vi bara lägga av med den här moneyball-farsen och plocka in spets. Bara för att det funkade i baseboll på film betyder inte att det funkar i verklighetens SHL.
Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
It's the hope that kills you.
-
Det roliga med moneyball var att de hade spets i truppen, dock tar inte filmen upp det. Flera riktigt duktiga spelarsauron skrev:Kan vi bara lägga av med den här moneyball-farsen och plocka in spets. Bara för att det funkade i baseboll på film betyder inte att det funkar i verklighetens SHL.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Benjamin L. Willard skrev:Det roliga med moneyball var att de hade spets i truppen, dock tar inte filmen upp det. Flera riktigt duktiga spelar.sauron skrev:Kan vi bara lägga av med den här moneyball-farsen och plocka in spets. Bara för att det funkade i baseboll på film betyder inte att det funkar i verklighetens SHL.
Och då menar jag spelare som hade fått mvp awards och dylikt
Robert Ohlsson och sportcheferna måste glömma sin spelidé, annars kommer vi garanterat åka ur SHL i år.
Vi har inte ett lag för "puck possession", då krävs spelare som Linkan eller Thoresen, som kan låsa upp ett motståndarlag som har sina fem spelare mellan oss och deras mål.
Våra målchanser kommer därför nästan uteslutande från utanför tekningscirklarna eller framför allt, blålinjen.
I sin naivitet tror då ledningen att det är ett tecken på att vi för matcher eller är på rätt väg (åtminstone kommuniceras det budskapet till oss).
Till skillnad från motståndarna som bekvämt och kontrollerat, får frilägen eller spelvändningar med numerära överlägen, när vi försöker "hålla pucken inom laget".
Vi har ohyggliga svårigheter att ta oss genom mittzon och sedan att skapa farliga chanser i anfallszon.
Vi är den absoluta drömmotståndaren för ett allsvenskt lag i ett kval.
Vårt spelsystem utifrån vårt material, är det ultimata spelsystemet för att åka ur SHL. Att ta sig upp från Allsvenskan till SHL går nämligen ut på att backa hem och kontra.
En riktigt äcklig liknelse, är att vi nu blivit Bajen fotboll... så illa är det.
Jädrar vad Nanne kramade sig fast vid sin "Pärm" (var det bok?) med sina fantastiska spelidéer. Helt otroligt nog började dom vinna matcher när han kom tillbaka till verkligheten och gav f*n i sin pärm.
Vi har inte ett lag för "puck possession", då krävs spelare som Linkan eller Thoresen, som kan låsa upp ett motståndarlag som har sina fem spelare mellan oss och deras mål.
Våra målchanser kommer därför nästan uteslutande från utanför tekningscirklarna eller framför allt, blålinjen.
I sin naivitet tror då ledningen att det är ett tecken på att vi för matcher eller är på rätt väg (åtminstone kommuniceras det budskapet till oss).
Till skillnad från motståndarna som bekvämt och kontrollerat, får frilägen eller spelvändningar med numerära överlägen, när vi försöker "hålla pucken inom laget".
Vi har ohyggliga svårigheter att ta oss genom mittzon och sedan att skapa farliga chanser i anfallszon.
Vi är den absoluta drömmotståndaren för ett allsvenskt lag i ett kval.
Vårt spelsystem utifrån vårt material, är det ultimata spelsystemet för att åka ur SHL. Att ta sig upp från Allsvenskan till SHL går nämligen ut på att backa hem och kontra.
En riktigt äcklig liknelse, är att vi nu blivit Bajen fotboll... så illa är det.
Jädrar vad Nanne kramade sig fast vid sin "Pärm" (var det bok?) med sina fantastiska spelidéer. Helt otroligt nog började dom vinna matcher när han kom tillbaka till verkligheten och gav f*n i sin pärm.