SHL: Djurgårdens IF - Rögle 27/10-2016
Re: SHL: Djurgårdens IF - Rögle 27/10-2016
Vi lär i alla fall slå rekord i lägsta publiksnitt genom tiderna.
Klarar vi 3000? INGEN kommer komma och titta på det här laget.
Klarar vi 3000? INGEN kommer komma och titta på det här laget.
Ja eller också inte då... det är ju inte bara en match som vi tagit en 1-0 ledning och sen fallit ihop som ett korthus... det är skit samma om vi tar ledningen eller inte, laget hittar ett sätt att förlora iallafall. Ingen vågar vinna, alla bajsar på sig om vi leder eller ligger under... noll harmoni och noll självförtroende!Praetori skrev:Varje match är i och för sig tillfälligheter. Jag håller med om att det skulle sett annorlunda ut om Jeff fått in den där men det är vad som händer när han INTE får det som är genomgående över de senaste åtta matcherna. Laget har noll och inget självförtroende och en tränare som uppenbarligen saknar förmågan att ingjuta det eller lägga fram ett alternativ att luta sig mot.förevigtdjurgården skrev: En match är en sak. Två matcher är en sak. Åtta matcher i rad är inga jävla tillfälligheter.
Vi har haft en förening med en groende loosermentalitet och tränare som agerat ryggrad (i Säcken) men nu är det idel syltryggar hos majoriteten (Brodin, Hank och bröderna Davidsson som undantag men det räcker inte).
Så .. jävla... nattsvart...

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Tjena, omgång 13, vi kan torska ett par till i rad och fortfarande greja direktplats utan att gå mer än halvrent. Men ja det ser onekligen inte ljust ut.Remy Lebeau skrev:Ruskigt kul att folk fortfarande tror att det kommer vända. Speciellt med sina "om det hade varit mål istället för stolpe ut så hade vi vunnit". Säsongen är över, vi kommer få kvala. Naivt att tro att det helt plötsligt skall lossna. Ingenting pekar på det. Förnedrade på Hovet, igen!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jämmer och elände. Urbom får godkänt. Finns många andra i laget som verkligen ger sitt allt men det vill sig inte, avsluten sker krampaktigt.
Pissigt läge, det enda jag kan komma på som är positivt är att kollapsen har skett så totalt och snabbt, så det är gott om tid att försöka vända detta.
Pissigt läge, det enda jag kan komma på som är positivt är att kollapsen har skett så totalt och snabbt, så det är gott om tid att försöka vända detta.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Var vi såhär dåliga under säsongen vi åkte ur?
På riktigt alltså, smärtan domnar ju med tiden och och man gömmer undan tuffa minnen, men det här är 8 raka där vi i många matcher inte varit nära.
Skickat från min SM-G900I via Tapatalk
På riktigt alltså, smärtan domnar ju med tiden och och man gömmer undan tuffa minnen, men det här är 8 raka där vi i många matcher inte varit nära.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
De som inte går på matcherna som kommer efter uppehållet riskerar att missa en fantastisk vändning. 

- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Edin skrev:Var vi såhär dåliga under säsongen vi åkte ur?
Nej. Vi var oerhört mycket bättre det året.
Och vi åkte ändå ut. Det här laget har inte en suck i ett kval.
Vadå, kommer Säcken tillbaka?minalman skrev:De som inte går på matcherna som kommer efter uppehållet riskerar att missa en fantastisk vändning.
Seriöst sparka hela jävla Tränar trion med omedelbar verkan och ta in vad Fan som helst det kan inte bli sämre
Skickat från min E6653 via Tapatalk
Skickat från min E6653 via Tapatalk
Jag tror också att vi var bättre då men som sagt så finns det gott om tid för årets lag att fasktiskt bli bättre, om ni förstår vad jag menar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag köper ditt resonemang till viss del, men åtta raka matcher går man inte förlorande ur och skyller på tillfälligheter. Då ringer varningsklockorna överallt. Det är ungefär samma sannolikhet som att köpa EN trisslott i hela sitt liv och helt plötsligt vara mångmiljardär. Det är klart att det KAN vara så eller att det KAN hända, men sätter man sin tillit till chans inom elitidrotten så har man riktigt stora problem.Praetori skrev:Varje match är i och för sig tillfälligheter. Jag håller med om att det skulle sett annorlunda ut om Jeff fått in den där men det är vad som händer när han INTE får det som är genomgående över de senaste åtta matcherna. Laget har noll och inget självförtroende och en tränare som uppenbarligen saknar förmågan att ingjuta det eller lägga fram ett alternativ att luta sig mot.förevigtdjurgården skrev: En match är en sak. Två matcher är en sak. Åtta matcher i rad är inga jävla tillfälligheter.
Vi har haft en förening med en groende loosermentalitet och tränare som agerat ryggrad (i Säcken) men nu är det idel syltryggar hos majoriteten (Brodin, Hank och bröderna Davidsson som undantag men det räcker inte).
Gissningsvis håller vi någorlunda liknande ton i ett omklädningsrum som enligt Robert Ohlsson direkt efter 0-4 hemma mot Rögle hävdar är en bra miljö. Antingen så fostrar vi losers, eller så köper vi spelare och gör dem till genomkomplett losermaterial.
Det är inte en tillfällighet att vi ligger där vi ligger. Det är inte en tillfällighet att vi torskar åtta raka matcher. Det är inte en tillfällighet att tilltänkta toppspelare inte kan träffa mål på fyra meters avstånd, att passningarna ALDRIG konsekvent sitter på tejpen. Det är någonting som är kapitalfel i den här föreningen - den enda frågan är hur mycket det ska kosta oss innan någon som har en position i föreningen inser det och gör någonting åt det här.
Vi har sett det förut. 2011/2012 hade vi onödigt bra backar. Det dåvarande laget skulle vända skeppet. Det var ingen tid för panik utan det här skulle vi fixa.
SNÄLLA.
Vakna innan det är för sent.
Ett landslagsuppehåll nu. Kommer vi ur det på andra sidan med samma trupp, samma människor utanför isen och samma lågt ställda kravbild visar det till punkt och pricka hur lågt den här föreningen har kommit.
Jag är helt seriös när jag säger att jag som tränare till ett innebandylag för herrjuniorer på breddnivå har högre ställd kravbild på mina spelare än vad Robert Ohlsson har. I DIF idag kostar det INGENTING att begå misstag eller att hänga med huvudet. Ingenting.
25/4-2025
-
Känns bara så fruktansvärt jävla tufft nu.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
Lägg ner. Har du helt förträngt den där gången för några dagar sen när vi ledde med 3-0 och den tappade allt? Ett ledningsmål hade inte räddat det här laget.minalman skrev:Det var millimeter från att Jeff satte 1-0 i första. Hade den suttit skulle mycket ha skett annorlunda i kväll. Även när Tellan gjorde sin fantomräddningar så var många vindflöjlar här inne säkra på att vi var på väg mot ett trendbrott. Enskilda misstag knäcker oss. Mentalt kan det vända fort för materialet för att ta igen sju pinnar på Rögle under 40 omgångar, det har vi.
Du är med oss överallt, Stefan.
- Remy Lebeau
Jodå, så sa man om Leksand förra säsongen också, och det är bara kolla hur det gick. Då sa alla exakt vad du säger nu. 7 poäng upp redan nu, och värre lär det bli.Praetori skrev:Tjena, omgång 13, vi kan torska ett par till i rad och fortfarande greja direktplats utan att gå mer än halvrent. Men ja det ser onekligen inte ljust ut.Remy Lebeau skrev:Ruskigt kul att folk fortfarande tror att det kommer vända. Speciellt med sina "om det hade varit mål istället för stolpe ut så hade vi vunnit". Säsongen är över, vi kommer få kvala. Naivt att tro att det helt plötsligt skall lossna. Ingenting pekar på det. Förnedrade på Hovet, igen!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore