Säsongen 16/17
Re: Säsongen 16/17
Tur iaf att corsin är bra ^^.
Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Ut med Jocke och Adam. In med Säcken även om det är som tillfällig stöttning. In med en målvakt och någon riktig målgörare.
Agerar vi inte snart så åker vi ur. Vi överlever inte ett kval.
Agerar vi inte snart så åker vi ur. Vi överlever inte ett kval.
"Lögn, förbannad lögn och statistik" - Mark Twain.Morwin skrev:Tur iaf att corsin är bra ^^.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Jag skulle fan inte bli förvånad om Jocke kliver ner i båset om vi torskar mot Rögle.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Spelet har inte funkat men det som gått riktigt snett den här säsongen är väl publiktrenden. Vi är Sveriges finaste förening med supportrar som älskar skölden och allt den står för. Spelare kommer och går men Djurgården består. Du måste inte tycka att alla spelare,sportchefer,tränare,styrelse är fantastiska och gör allting rätt men om du ska kalla dig något så fint som Djurgårdare så stöttar du laget mer än någonsin nu. Vi är inga medgångssupporters vi är DIF. Alltid oavsett!
Fyll Hovet så skapar vi ett tryck som sällan upplevts. Det är nu vi hjälper grabbarna att vända trenden. På torsdag spelar vi säsongens viktigaste match. Se till att polare, familj, arbetskamrater skaffar biljett. ALLA till Hovet!
Fyll Hovet så skapar vi ett tryck som sällan upplevts. Det är nu vi hjälper grabbarna att vända trenden. På torsdag spelar vi säsongens viktigaste match. Se till att polare, familj, arbetskamrater skaffar biljett. ALLA till Hovet!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tycker förresten att det är svagt att inte Hank har gått ut med några kommentarer efter någon match än. Det är istället Ahlén, Urbom, Ridderwall eller nu senast Matt som ställer upp på intervjuer. Det är i sådana här lägen som en kapten ska kliva fram och säga att nu är det fan nog...
Senast redigerad av Skidlöparn den 2016-10-25 22:50:08, redigerad totalt 1 gånger.
-
Ja, det ska vara självklart att gå på matchen på torsdag!EspenK skrev:Spelet har inte funkat men det som gått riktigt snett den här säsongen är väl publiktrenden. Vi är Sveriges finaste förening med supportrar som älskar skölden och allt den står för. Spelare kommer och går men Djurgården består. Du måste inte tycka att alla spelare,sportchefer,tränare,styrelse är fantastiska och gör allting rätt men om du ska kalla dig något så fint som Djurgårdare så stöttar du laget mer än någonsin nu. Vi är inga medgångssupporters vi är DIF. Alltid oavsett!
Haha då har killen fått storhetsvansinne !!Praetori skrev:Jag skulle fan inte bli förvånad om Jocke kliver ner i båset om vi torskar mot Rögle.
Vansinnig storhet möjligen. Tror knappast det skulle kunna gå sämre. Inte för att man vill se en sådan utveckling för det kan omöjligen vara bra för framtiden. Helst av allt vill man ju att vi vinner mot Rögle med utsålt Hovet och sedan kör över fisk efter uppehållet så är ordningen återställd men just nu är ingenting omöjligt.Bengan08 skrev:Haha då har killen fått storhetsvansinne !!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Historien kommer att se tillbaks på den här tiden och förundras över vansinnet. Inte bara i samhället i stort utan hur man också i hockeyvärlden funderade mer på Corsi än hur man skall bygga en kraftfull lagmaskin fylld av individer som bryr sig om varandra och spelar för varandra. Ett lag där även top-6 spelare visar en vilja att vända en negativ trend när det är tre minuter kvar av en match där man har god chans att ta poäng.
Robban är nog rökt tror jag. Synd, jag gillar honom. Har även svårt att se Jocke gå in som någon form av coach som skulle ha den pondus och de nya idéer som krävs för att vända det psykologiska.
Troligtvis är det bästa för att rädda situationen ett helt nytt namn som head coach och slänga in en överlevnadskurs med huggormar. Skeppa dessutom 1-3 spelare, där Jeff Tambellini får vara svarte petter själv.
Andra idéer?
Robban är nog rökt tror jag. Synd, jag gillar honom. Har även svårt att se Jocke gå in som någon form av coach som skulle ha den pondus och de nya idéer som krävs för att vända det psykologiska.
Troligtvis är det bästa för att rädda situationen ett helt nytt namn som head coach och slänga in en överlevnadskurs med huggormar. Skeppa dessutom 1-3 spelare, där Jeff Tambellini får vara svarte petter själv.
Andra idéer?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- ALLTID DIF
Fick nu på morgonen höra att Zacke själv längtar hem att spela i STHLM ska ha uttalat dessa ord
för någon vecka sedan Vad FAN Jocke släpp din PINSAMMA sifferlek som har skämt ut dej
det är i slutändan BRA människor som är AVGÖRANDEN
Pinsamma jävla uttalanden som gjorde folk MYCKET MYCKET argare
Har alldrig tidigare hört sånt HAT mot någon i klubben som mot Jocke efter Intervjun !!!!!!!!!!!!!!
Jag SPYR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
för någon vecka sedan Vad FAN Jocke släpp din PINSAMMA sifferlek som har skämt ut dej
det är i slutändan BRA människor som är AVGÖRANDEN
Pinsamma jävla uttalanden som gjorde folk MYCKET MYCKET argare
Har alldrig tidigare hört sånt HAT mot någon i klubben som mot Jocke efter Intervjun !!!!!!!!!!!!!!
Jag SPYR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- MarcusDaze
Försvinner Robban så blir jag riktigt förbannad. Det kommer att vända tro mig.
ALLTID DIF, varför skulle han vilja komma till DIF nu? Mitt i säsongen? Vad tror du han kostar, knappast gratis va?
Sent from my iPhone using Tapatalk
ALLTID DIF, varför skulle han vilja komma till DIF nu? Mitt i säsongen? Vad tror du han kostar, knappast gratis va?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Är bara tvungen att ta upp den statistiska kritiken mot Corsi... som jag i min godtrogenhet är övertygad om att dom väl måste inse också.
Skotteffektivitet och skotteffektivitet i powerplay.
Där har man svaret på varför vår sportliga ledning bör glömma Corsi ett tag. Enbart lyxfällan mäktar med att vara sämre än våra 7,4% i skotteffektivitet.
I powerplay är det däremot lugnt, vi ligger sop-sist på 6% skotteffektivitet i PP. Det är så mardrömslikt dåligt så det finns inte.
Länk (SHL lagstatistik):
http://www.shl.se/statistik/lag/shotsfo ... vert=false
Här en analys om varför bl.a. Corsi enbart är bra som en grov översikt:
https://www.washingtonpost.com/news/fan ... ot-volume/
Skotteffektivitet och skotteffektivitet i powerplay.
Där har man svaret på varför vår sportliga ledning bör glömma Corsi ett tag. Enbart lyxfällan mäktar med att vara sämre än våra 7,4% i skotteffektivitet.
I powerplay är det däremot lugnt, vi ligger sop-sist på 6% skotteffektivitet i PP. Det är så mardrömslikt dåligt så det finns inte.
Länk (SHL lagstatistik):
http://www.shl.se/statistik/lag/shotsfo ... vert=false
Här en analys om varför bl.a. Corsi enbart är bra som en grov översikt:
https://www.washingtonpost.com/news/fan ... ot-volume/
Det råder delade meningar om det är fel på nuvarande Djurgården, vad som är fel osv. Vissa säger att lagbygget är dåligt och skyller på sportcheferna, andra tycker att spelarna är för dåliga (allsvensk nivå) och skyller på sportcheferna.
Vissa anser tvärtom att spelarmaterialet har kapaciteten men att spelmodellen inte håller, andra att det är tränarens fel och ytterligare vissa tycker att allt är målvakternas fel.
Det enda som folk verkar rörande överens om är att PP SUGER och här går det faktiskt att titta på vad som skulle varit annorlunda. Om vi nått runt 30% PP (vilket räknas som väl godkänt) hade vi "troligen" haft ytterligare 10 pinnar minst så här långt och läget varit helt annorlunda.
Låg lägstanivå i enskilda sekvenser och bjudningar med osynk i laget kombinerat med ett katastrofalt PP är vad som bäddat för årets inledning, vad det sedan beror på låter bli att spekulera i än så länge.
Vissa anser tvärtom att spelarmaterialet har kapaciteten men att spelmodellen inte håller, andra att det är tränarens fel och ytterligare vissa tycker att allt är målvakternas fel.
Det enda som folk verkar rörande överens om är att PP SUGER och här går det faktiskt att titta på vad som skulle varit annorlunda. Om vi nått runt 30% PP (vilket räknas som väl godkänt) hade vi "troligen" haft ytterligare 10 pinnar minst så här långt och läget varit helt annorlunda.
Låg lägstanivå i enskilda sekvenser och bjudningar med osynk i laget kombinerat med ett katastrofalt PP är vad som bäddat för årets inledning, vad det sedan beror på låter bli att spekulera i än så länge.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Tycker ändå det är rätt uppenbart någonstans.... om vi hade fått lite medstuds tidigare hade vi kunnat rida på den vågen och byggt upp en grundtrygghet. När inte vinsterna kom blir det mer och mer desperat och spelarna känner säkert att Robert & co inte riktigt inger den tryggheten som det i liknande lägen eftersöks.
Nu är det liksom inte ens förvånande att DIF släpper in avgörande mål mot slutet av matcherna, med mitt sätt att se det är just detta ett tydligt tecken på att spelarna är alldeles för spattiga där ute och är rädda för att misslyckas. Vi gör så sanslöst många misstag som blir avgörande, misstag som vi inte alls skulle göra med bättre självförtroende.
Det här blir lite av ett moment 22 där man behöver bygga upp självförtroende, men för att göra det behöver vi få lite enkla vinster i ryggen. Finns dock inga enkla vinster att kassera in i SHL och när vi är där nere i skiten och simmar är det ofantligt svårt att se förbi sånt här och börja klättra uppåt.
Nu är det liksom inte ens förvånande att DIF släpper in avgörande mål mot slutet av matcherna, med mitt sätt att se det är just detta ett tydligt tecken på att spelarna är alldeles för spattiga där ute och är rädda för att misslyckas. Vi gör så sanslöst många misstag som blir avgörande, misstag som vi inte alls skulle göra med bättre självförtroende.
Det här blir lite av ett moment 22 där man behöver bygga upp självförtroende, men för att göra det behöver vi få lite enkla vinster i ryggen. Finns dock inga enkla vinster att kassera in i SHL och när vi är där nere i skiten och simmar är det ofantligt svårt att se förbi sånt här och börja klättra uppåt.