Säsongen 16/17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lägg alla puckar MOT mål. Skit samma hur eller när ni avlossar. Skymning eller inte.
Höj Corsin, som redan är bra, så löser sig resten. Vi börjar vinna och sedan kommer spelet.

Malmö bara fuskar med sin Corsi, de är egentligen jättemycket sämre än oss.

Som om det skulle handla om kvalité.........

Kejsarens nya kläder blir kvällens sagobok.
Laddar för en 50 corsi imorgon, minst....resultatet lär dock grina mot.

Forza corsi
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Riktigt surt att Rögle vann idag också.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Känns inte som vi har mång livliner kvar.. Antingen "Ring en vän" eller fråga publiken" Jag pallar inte en förlust till med ex 5-1 i morgon. Rögle börjar springa ifrån vad det verkar o Leksand ska ut o värva.. Alltså klockan tickar.. Nu måste vi börja få in trepoängare.
Jag är dessvärre inte säker på att vi fixar det. Vinner vi inte ens på Hovet så är det ännu tuffare att vinna borta. Växjö som gått nästan lika dåligt som oss vänder säkert sin trend mot oss.
KÄMPA DIF!!!
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Avsågade i botten efter 10 omgångar. Kul säsong.

Åker vi inte ur får vi vara jävligt glada.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild
Bild
EspenK

Inlägg av EspenK »

Nu har jag efter mycket funderande bestämt mig. Jag ska se saker positivt från och med nu. Jag ska peppa andra att göra detsamma. Självklart är många med mig oroligaoch mår dåligt över tabelläget och säsongsstarten. En negativ trend vänds dock inte genom att klaga på allt som är dåligt, genom att sluta stötta laget och klanka ned på tränare och lag. Det är i sådana här situationer som vi visar att vi är Sveriges finaste förening och inte plast. Vill se ett Hovet som kokar där vi drar med alla polare till Hovet för att visa laget vår kärlek. Vi ska inte svika när det går emot. Sånt håller andra lags supportrar på med. Men de är inte Djurgårdare. Nu vänder vi detta! Sjung för gamla Djurgården! Alla till Hovet!

Kämpa Djurgården!
BigJ

Inlägg av BigJ »

Statistik kan säkert vara ett bra hjälpmedel men läser man intervjun så blir det näsan parodiskt. Det låter på dessa herrar som att allt löser sig snart för vi har så bra statistik, lite mer hetta framför målen så är vi med och slåss i toppen istället...

Ingen säger nog emot att laget skjutit mycket och säkert från bra ställen men kvalitén har ju varit bedrövlig, man tar i för kung och fosterland men utan att sikta, dålig skymning, få och dåliga styrningar mm, så målvakterna får ett mycket lätt jobb mot oss.

Framför egen målvakt är vi lika snälla och låter motståndarna husera fritt framför våra målvakter eller åker iväg två eller fler spelare på en ensam motståndare ute i hörnet men det finns säkert statistik som mäter sådant också annars kan man ju använda synen....
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Samtidigt är det ju helt omöjligt att undvika kritik. Hade de talat mindre om statistik hade det genast kommit påpekande om att vi måste använda oss mer av den. De har ju också, till skillnad från många här, haft långa spelarkarriärer och jag skulle anta att de fattar beslut på större underlag än enbart statistik. Vidare har vi fem uddamålsförluster och det är väl inte helt orimligt att påstå att vi med större effektivitet i avsluten hade kunnat vinna alla dem?

Att säga att laget skjutit mycket från bra ställen men med dålig kvalité är ju samma sak som att säga att statistiken ser bra ut men att vi måste ta mer välavvägda avslut. Skillnaden är att det ena uttalandet stödjer sig på en känsla och det andra bekräftar den med siffror.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Rudi skrev:Samtidigt är det ju helt omöjligt att undvika kritik. Hade de talat mindre om statistik hade det genast kommit påpekande om att vi måste använda oss mer av den. De har ju också, till skillnad från många här, haft långa spelarkarriärer och jag skulle anta att de fattar beslut på större underlag än enbart statistik. Vidare har vi fem uddamålsförluster och det är väl inte helt orimligt att påstå att vi med större effektivitet i avsluten hade kunnat vinna alla dem?

Att säga att laget skjutit mycket från bra ställen men med dålig kvalité är ju samma sak som att säga att statistiken ser bra ut men att vi måste ta mer välavvägda avslut. Skillnaden är att det ena uttalandet stödjer sig på en känsla och det andra bekräftar den med siffror.
Jo, som jag sade så är det säkert bra med statistik som hjälpmedel men åtminstone jag reagerar när först Ohlsson och nu sportcheferna säger att "det måste lossna snart, statistiken ser så bra ut", Ohlsson efter förra matchen har jag för mig och nu dessa herrar, men det kanske bara framförs på ett konstigt sätt....
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Vi gör för många enkla misstag, vi får inte ut pucken ur egen zon. Vi ställer till det hela tiden. Vi måste börja spela enklare.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

sunne skrev:Vi gör för många enkla misstag, vi får inte ut pucken ur egen zon. Vi ställer till det hela tiden. Vi måste börja spela enklare.

Ja fan vad vi bjuder bort lägen och sätter Tellan i skiten (som tyvärr inte storspelar och räddar skiten som resten av laget bjuder motståndarna på).

Uppspelen i PP är ju fasen patetiska! Enklare, rakare spel, NU!
Sen när det väl sitter så kan vi snäppa upp det några steg.

När vi spelar försvar 5vs5 så sjunker vår "box" ihop alldeles förmycket också. Våra forwards måste ju stressa deras backar lite iaf och inte lämna 5meter lucka.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Vi är totalt avsågade i botten.

Det är bara att inse att vi får kvala oss kvar i år.

Då är frågan om man ska spara allt till i slutet av säsongen och värva in 5 artistkontrakt för att klara kvalet. Vad är smartast?

Inlägg av #10 »

Vikas skrev:Vi är totalt avsågade i botten.

Då är frågan om man ska spara allt till i slutet av säsongen och värva in 5 artistkontrakt för att klara kvalet. Vad är smartast?
Jag garanterar att vi inte kvalar, vi kommer att spela slutspel, kom ihåg det senare i vår.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

#10 skrev:
Vikas skrev:Vi är totalt avsågade i botten.

Jag garanterar att vi inte kvalar, vi kommer att spela slutspel, kom ihåg det senare i vår.
Tror inte heller det, tippade oss på play in och står fast vid det. Vinsterna kommer snart!!

Användarvisningsbild
minalman

Säsongen 16/17

Inlägg av minalman »

Misstänker starkt att vi har att göra med gruppsykologi/dynamik. Vi har nästan ett helt nytt lag. Det finns ingen med ledarpersonlighet. Bara hyfsade komplementspelare. Alla i laget tror att det är någon av de andra som ska lösa det här. Alla gömmer sig. Till och med Robban går och väntar på att något ska hända, det vill säga att någon annan kliver fram.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar