SHL: Växjö Lakers - Djurgårdens IF 25/10-2016
Re: SHL: Växjö Lakers - Djurgårdens IF 25/10-2016
Känns som att åka kommunalt nästan 1h från rosersberg på torsdag.... Fuck that jag har viktigare saker för mig än se dessa överbetalda divor skämma ut sig fullständigt på hemmaplan
Skickat från min E6653 via Tapatalk
Haha, det är helt otroligt.
I framgång och motgång, Djurgården.
Corsin i första perioden i spel fem mot fem enligt officiella: 15-15 (50%, Neutralt)
Corsin i andra perioden i spel fem mot fem enligt officiella: 14-4 (77,78%, Positiv!)
Corsin i tredje perioden i spel fem mot fem enligt officiella: 9-12 (42,86%, Negativt)
Totalt i matchen i spel fem mot fem enligt officiella: 38-31 (55,07%, Positiv!)
M.a.o en bra match. Hade det gått till övertid (över tid) så hade vi varit framgångsrika.
Corsin i andra perioden i spel fem mot fem enligt officiella: 14-4 (77,78%, Positiv!)
Corsin i tredje perioden i spel fem mot fem enligt officiella: 9-12 (42,86%, Negativt)
Totalt i matchen i spel fem mot fem enligt officiella: 38-31 (55,07%, Positiv!)
M.a.o en bra match. Hade det gått till övertid (över tid) så hade vi varit framgångsrika.
Född till sportchef.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Känner bara en stor sorg.. Det är INTE DIF på isen.. Nått är helt enkelt galet fel...
-
- Säsongskort: Ja
Men även på 2:an så är det ju misstag på utespelare som leder till deras spelvändning.#10 skrev:En straff och 2 styrningar, 2an ska han ha men resten kan man inte kräva att han ska tarikkard skrev:77% på Tellqvist. Ca 1/4 skott mot mål går in. Om det är, vilka krav ställer ni på en målvakt?
Sen att Tellan tagit den om han hade haft sin bästa dag och rett ut det misstaget är en annan femma.
Fan vad tråkigt att vi kissar oss i munnen gång på gång och bjuder bort matcher som vi bör kunna vinna om vi nu skulle förenkla spelet och spela rakare och inte tjabbla bort pucken för att det skall fintas som "last man" på blå.
Värdelöst!
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Om det stämmer att Draken lyfter i motvind så är vi nog den hetaste kandidaten till guld i vår, vi kämpar ju förfan i storm just nu...
Denne rikkard höll alltså på exakt likadant förra året, då hade Tellan näst bäst räddningsprocent i hela serien....
Haha, hockeyspel på nintendo räknas tyvärr inte.rikkard skrev:Feministerna får sin bild av manlighet bekräftad i dig. Ja, jag har spelat hockey!
Eh? Hur är det relevant? Vi skulle kunna haft Fleury i målet och puckarna hade ändå trillat in. Målvakter är inte magiker tyvärr. Någon "omöjlig" puck kan man tycka att de kan ta per match men då måste det ges förutsättningar för det också med ett i övrigt grundmurat försvarsspel och inte trafkkoner.rikkard skrev: Nästa fråga; är Tellqvist viktigare än DIF för dig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det första jag sa efter 3-3 var att Växjö kommer vinna denna match med 5-3.
Herregud vad vi inte förmår att vinna matcher. Parodi.
Herregud vad vi inte förmår att vinna matcher. Parodi.
Tror jag lägger en 100 på en ny huvudtränare efter landslags uppehållet och Robban petas till assistent lex zabel
- diftobbe89
Hahaha allvarligt? Detta är helt sinnesjukt. Vad händerförevigtdjurgården skrev:Karlskrona är 18p före oss.
Spela fult
Över sikt behöver vi inte vara oroliga. Det som avgör om en förening är framgångsrik är inte mål, insläppta mål eller poäng. Det är inte viktigt om vi spelar i SHL, Hockeyallsvenskan eller division1. Det är Corsi som räknas i dagens hockey. Någon som vet hur dagens corsi såg ut? Våra sportchefer måste sukta efter dom siffrorna.
Senast redigerad av Highwind den 2016-10-25 20:19:23, redigerad totalt 2 gång.
NintendoPraetori skrev:Haha, hockeyspel på nintendo räknas tyvärr inte.rikkard skrev:Feministerna får sin bild av manlighet bekräftad i dig. Ja, jag har spelat hockey!
Eh? Hur är det relevant? Vi skulle kunna haft Fleury i målet och puckarna hade ändå trillat in. Målvakter är inte magiker tyvärr. Någon "omöjlig" puck kan man tycka att de kan ta per match men då måste det ges förutsättningar för det också med ett i övrigt grundmurat försvarsspel och inte trafkkoner.rikkard skrev: Nästa fråga; är Tellqvist viktigare än DIF för dig.